Home >> User experience >> Eyetracking onderzoek

Eyetracking onderzoek

Eyetracking onderzoek Eyetracking onderzoek Eyetracking onderzoek

Eyetracking onderzoek wordt ingezet wanneer er inzicht gewenst is in de zichtbaarheid en dominantie van de verschillende elementen op een webpagina. Hoe ‘leest’ de bezoeker de pagina?

Waar kijkt men naar?

Middels eyetracking onderzoek kan worden onderzocht waar de gebruiker naar kijkt alvorens hij/zij ergens klikt. Op deze manier wordt er inzicht geboden in de dominantie van bepaalde elementen op webpagina(‘s). Met eyetracking onderzoek krijgt u antwoord op de vraag:

  • Welke elementen vallen (on)voldoende op?
  • Wat is de flow van het kijkgedrag van de gebruiker?
  • Wat leest de gebruiker (en wat niet)?

Respondenten?

Om uitspraken te kunnen doen over de dominantie van elementen op een pagina is het noodzakelijk om meerdere respondenten in het onderzoek te betrekken dan bij usability onderzoek met eyetracking. Bij onze usability onderzoeken met eyetracking loopt de eyetracking apparatuur mee, maar wordt er geen conclusies getrokken over de dominantie van bepaalde elementen.

Het onderzoek

Eyetracking onderzoek is interessant voor online pagina’s zoals: landingspagina’s, campagnes en mailings.

Netprofiler heeft de beschikking over een eigen lab waarin we verschillende type onderzoeken uit voeren. De meekijkruimte biedt voldoende ruimte voor geïnteresseerden. Ook is het mogelijk om onderzoek op andere locatie dan in ons lab uit te voeren.

Sinds juni 2011 heeft Netprofiler de mogelijkheid om ook usability onderzoek met eyetracking uit te voeren op mobile devices. Netprofiler is de eerste partij in Europa die de beschikking heeft over deze Mobile Device stand van Tobii.

Wilt u meer weten over eyetracking onderzoek ? Neem contact op met het UX team van Netprofiler of bel 020-345 94 88.

Sluiten
Sluiten