Home >> Webanalytics >> Multivariatie testen

A/B Multivariatie testen

Welke plaatjes, teksten en buttons beïnvloeden de conversie op uw website? Met behulp van A/B testen en multivariate testen kunt u uw pagina’s optimaliseren voor een zo goed mogelijk resultaat.

Testen is een goede manier om de conversie van pagina’s te verbeteren. Met specifieke software en kennis over testen kunt u veel tijd besparen. De software stuurt bezoekers naar verschillende versies van de pagina en rekent door welke elementen de hoogste conversie opleveren. Seizoensinvloeden worden uitgesloten, doordat verschillende versies van een web pagina gelijktijdig getest worden.

Bij A/B testen wordt één element gelijktijdig getest. Er kunnen meer dan twee varianten van een element getest worden, een dergelijke test wordt ook wel een A/B/n test genoemd.

Bij multivariate testen kunnen meerdere elementen gelijktijdig getest worden. Hierbij wordt getest welke combinatie van elementen de hoogste conversie oplevert. Bij multivariate testen kunnen bijvoorbeeld de koptekst en een plaatje gelijktijdig getest worden. Er kan tevens bepaald worden welk element de grootste invloed heeft op de website conversie.

Het opzetten van een goede test is vakwerk. Tijdens het opzetten en uitvoeren van een test worden de volgende stappen doorlopen:

  • Keuze van de testpagina en conversiepagina
  • Keuze van de test elementen
  • Creatie van test varianten voor de gekozen elementen
  • Implementeren van de test (plaatsen code)
  • Analyse van de testresultaten
  • Website verbeteringen
  • Input voor nieuwe testen

Wilt u bespreken wat voor u de mogelijkheden zijn om testen uit te voeren op uw website? Neem dan contact op met onze webanalytics team of bel op 020-3459488.

Sluiten
Sluiten