Blog

Google lanceert met Google Analytics 360 Suite een complete digital marketing suite

Google lanceerde onlangs de Google Analytics 360 Suite (GA360): een nieuwe suite voor data en marketing Analytics.

Netprofiler | 2 april 2016 post verder lezen

Ben je straks nog wel zichtbaar in Google?

Sinds 18 februari 2016 toont Google geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant van de zoekresultatenpagina op desktop.

Netprofiler | 2 maart 2016 post verder lezen

Adverteren op Instagram

Waarom adverteren op Instagram? Imstagram is op dit moment een van de grootste social media kanalen onder jongeren. Is dit je doelgroep? Dan is het zeker het overwegen waard om een pilot te starten met adverteren op Instagram.

Netprofiler | 2 oktober 2015 post verder lezen

Netprofiler en ClickValue verhuizen samen naar Amsterdam Overamstel

LevelUp groeit Continue verbetering, met elkaar. Dat is waar LevelUp Group voor staat. Met 73 specialisten zetten ClickValue en Netprofiler zich iedere dag in op het gebied van Online Marketing, Digital Analytics en Conversie Optimalisatie. Binnen beide organisaties is er een meer dan gemiddelde interesse voor het meetbaar maken van online resultaten en het benutten van kansen die de online marketingwereld […]

Maxime Lunter | 30 juni 2017 post verder lezen

ClickValue en Netprofiler samen verder in LevelUp Group

LevelUp Continue verbetering, met elkaar. Dat is waar LevelUp Group voor staat. Met 71 specialisten zetten ClickValue en Netprofiler – die als afzonderlijke merken blijven bestaan – zich iedere dag in op het gebied van Online Marketing, Digital Analytics en Conversie Optimalisatie. Door de krachtenbundeling hebben de bureaus meerdere specialisten op alle online marketing disciplines. […]

Paul de Graaf | 9 februari 2017 post verder lezen

Google Optimize 360 certificering voor Netprofiler

Netprofiler is hiermee ook officieel reseller van Optimize 360. Deze certificering past goed bij de ambitie van Netprofiler om met de beste tools in de markt samen te werken. Ook sluit het partnerschap aan bij onze missie: “We geloven dat het slim verzamelen, analyseren en gebruiken van digital data leidt tot betere marketingbeslissingen en invulling van […]

Maxime Lunter | 9 december 2016 post verder lezen

Nine analyses you can perform to determine whether your link profile is ‘natural’

This leaves us with the question: how does a natural link profile look like? And are the websites we are working on, doing a good job? Underneath, you will find nine analyses you can perform to gain insights in what a natural link profile looks like. As an example, a study of the link profile […]

Netprofiler | 9 augustus 2016 post verder lezen

How-to: een handleiding voor het ultieme zoekwoordenonderzoek.

Zoekwoorden onderzoek: een allesomvattende handleiding Zoekwoorden onderzoek is de basis van elke zoekmachine strategie, voor zowel SEO als SEA. Zonder het gedrag van gebruikers van de zoekmachines in kaart te brengen, is het immers moeilijk om hier op in te spelen. Even wat zoekwoorden door de Google Keyword Planner halen, levert vaak niet voldoende inzichten. […]

admin | 19 juli 2016 post verder lezen

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools.

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools. In dit artikel bespreek ik de meest onderscheidende features van Webtrekk, een digital marketing tool die zijn oorsprong in Duitsland vindt. Webtrekk begon in 2004 in Berlijn en is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 130 werknemers met kantoren in China, Italië, Spanje, Nederland en […]

Netprofiler | 23 juni 2016 post verder lezen

De vier Mobile Marketing Trends van 2016!

De vier Mobile Marketing Trends van 2016! Tijdens Mobile Convention Amsterdam 2016 in de Beurs van Berlage stond een ding als een paal boven water: De veranderingen in de markt van mobile volgen zich in rap tempo op! Alles over Mobile Marketing kwam aan bod gedurende de dag: Wat zijn de trends? Waar gaan we […]

Netprofiler | 14 juni 2016 post verder lezen

Netprofiler is Optimizely Solutions Partner!

Optimizely Solutions Partner Wij zijn verheugd mede te delen dat wij Optimizely Solutions Partner zijn geworden. Optimizely werkt wereldwijd met een netwerk van bureaus die bedrijven kunnen helpen bij het juist in zetten van de Optimizely producten. Het gaat hierbij om het neerzetten van een strategie en om het uitvoeren van deze strategie door Optimizely […]

Netprofiler | 13 juni 2016 post verder lezen

Google Tag Manager

Als gecertificeerde Google Analytics partner, is Netprofiler nu ook Google Tag Manager specialist. Dit is een nieuw product waar Google onlangs mee op de markt is gekomen. Hieronder een bespreking van het product.

Netprofiler | 20 mei 2015 post verder lezen

Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Netprofiler | 20 maart 2015 post verder lezen

Goedkeuring “cookiewet” door Eerste Kamer

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (in de volksmond ook wel cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. In feite houdt dit in dat de wetgeving nu officieel van kracht is, hoewel de ingangsdatum van de wet nog moet worden vastgesteld.

Netprofiler | 20 maart 2015 post verder lezen

Met Usabilla beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie!

Op het gebied van user experience is Netprofiler sinds enkele weken partner van Usabilla.

Netprofiler | 20 september 2014 post verder lezen

HTTPS als SEO rankingfactor

Google zet vol in om het web “veiliger” te maken, waarbij zij in het verleden HTTPS al als standaard heeft gemaakt voor het gebruik van Google zoeken, Gmail en Google drive.

admin | 30 augustus 2014 post verder lezen

Onderzoek eTravel

Netprofiler sprak dit jaar op Emerce eTravel over de ontwikkeling van het gebruik van Mobile Devices in de reisbranche. Hoe ontwikkelt dit zich en zijn websites in de reisbranche geschikt om te gebruiken op een mobile device?

Netprofiler | 1 augustus 2014 post verder lezen

Google Webmaster Tools voor SEO Deel 2: Analyseren

In deel 1 van ons Google Webmaster Tools blog heb je al kunnen lezen hoe je Google Webmaster Tools kunt instellen voor je website. In deel 2 gaan we in op wat voor data je zoal uit Google Webmaster Tools kunt halen en waar je die data voor kunt gebruiken.

Netprofiler | 20 juli 2014 post verder lezen

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) – Effectieve strategieën

Remarketing stelt adverteerders in staat om advertenties te tonen aan mensen die je website al eerder hebben bezocht. Dit kan via zogenaamde Real Time Bidding platformen, maar ook eenvoudig via het Google Display Netwerk.

Netprofiler | 20 juli 2014 post verder lezen

Het belang van een goede interne zoekmachine

E-commerce websites zijn primair gericht op het verkopen van producten. Helaas blijkt hierbij de interne zoekmachine met grote regelmaat roet in het eten te gooien. Niet alleen blijken de resultaten niet aan te sluiten bij de ingegeven zoektermen, maar ook het ontwerp van de zoekfunctionaliteit en de resultatenpagina zorgen voor problemen.

Netprofiler | 20 juni 2014 post verder lezen

Inhoudsgroepen in Google Analytics

Om alle content op je website beter te kunnen analyseren heeft Google Analytics een nieuwe functionaliteit toegevoegd: Inhoudsgroepen. Hiermee kan je zien hoe verschillende groepen pagina’s presteren ten opzichte van elkaar. Inhoudsgroepen geven inzicht in hoe bezoekers over de verschillende secties van jouw website navigeren.

Netprofiler | 20 mei 2014 post verder lezen

Verhoog uw conversie door middel van Behavioral targeting.

Veel (online)marketingcampagnes worden afgestemd op specifieke doelgroepen, om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Behavioral targeting wordt vaak vergeten!

Netprofiler | 20 mei 2014 post verder lezen

Universal Analytics

Er is al veel gesproken over het nieuwe ‘meetraamwerk’ van Google Analytics. In Q2 van 2013 werd Universal Analytics in bèta uitgerold en sinds 2 april 2014 is het officieel uit bèta.

Netprofiler | 20 april 2014 post verder lezen

Google’s Webmaster Tools voor SEO Deel 1: Instellen

Google’s Webmaster Tools, in het Nederlands Webmasterhulpprogramma’s van Google en vaak afgekort tot GWMT of GWT, is een verzameling hulpprogramma’s waarmee website-eigenaren hun website kunnen analyseren en optimaliseren op SEO technisch vlak .

Netprofiler | 20 april 2014 post verder lezen

Not provided keywords toch wél provided? Een oplossing!

Vorig jaar heeft Google besloten om de door gebruikers ingetypte zoekwoorden in Google.nl niet meer inzichtelijk te maken in Google Analytics. Als een bezoeker nu op een organisch zoekresultaat klikt worden deze vrijwel allemaal weggeschreven als (not provided).

admin | 20 maart 2014 post verder lezen

Starten met A/B testen

Tijdens de laatste online marketing update bleek maar weer eens dat veel bedrijven actief aan de slag willen met A/B testen, maar dat er nog een hobbel moet worden genomen om de A/B testing tool te implementeren en een eerste test uit te voeren.

Netprofiler | 20 februari 2014 post verder lezen

Facebook Remarketing en Real time Bidding

Remarketing via Google AdWords was al langere tijd mogelijk, maar nu is het ook mogelijk om personen die je website hebben bezocht, opnieuw te benaderen met (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook.

Netprofiler | 20 februari 2014 post verder lezen

Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013

Begin december 2013 heeft Netprofiler het derde klanttevredenheids-onderzoek uitgevoerd onder klanten. Van de 134 benaderde relaties, hebben 63 klanten hun medewerking verleend. Hiervoor willen wij jullie graag bedanken!

Netprofiler | 20 januari 2014 post verder lezen

Dynamische remarketing in Google Display Network

Het is al langer mogelijk om in Google AdWords een remarketing campagne op te zetten. Sinds kort is het ook mogelijk om dynamische banners en tekstadvertenties in te zetten. Een zeer interessante toevoeging in Google AdWords.

Netprofiler | 20 januari 2014 post verder lezen

SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

Netprofiler | 20 januari 2014 post verder lezen

TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop.

Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

Netprofiler | 20 december 2013 post verder lezen

14 nieuwe ontwikkelingen en updates tijdens Google Analytics Summit

De Google Analytics Summit is weer achter de rug. Op dit jaarlijkse Summit presenteert Google de nieuwe ontwikkelingen en updates aan zijn partners over heel de wereld.

Netprofiler | 20 oktober 2013 post verder lezen

Verkopersbeoordelingen in AdWords – Welke tools zijn er en wat is het verschil?

Onlangs heeft Netprofiler onderzoek gedaan voor de reisbranche naar het zoekgedrag van de consument op Google. Één van de uitkomsten was de invloed van verkopersbeoordelingen in de Google AdWords advertenties.

Netprofiler | 20 september 2013 post verder lezen

Bouncepercentage vs. uitstappercentage

Een van de belangrijkste manieren om het percentage afhakers te verlagen is om te kijken naar het bouncepercentage. Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij de persoon je website meteen verlaat vanaf de instappagina (slechts 1 pagina bekeken).

Netprofiler | 20 augustus 2013 post verder lezen

De kracht van AdWords extensies

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Feitelijk zijn ze een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie.

admin | 20 augustus 2013 post verder lezen

Zoek en boekgedrag in de reisbranche deel II

In juni sprak Netprofiler op Emerce eTravel over het verhogen van de CTR en de conversie in de reisbranche. Speciaal voor dit congres deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche.

Netprofiler | 1 augustus 2013 post verder lezen

Zoekgedrag vs. websitegedrag in de reisbranche – deel I

Speciaal voor Emerce eTravel deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche. We hebben de belangrijkste learnings voor je op een rijtje gezet. Deze week deel I: het zoekgedrag.

Netprofiler | 20 juli 2013 post verder lezen

Google Analytics Paginawaarde

Google heeft recent een nieuwe/oude statistiek toegevoegd aan Google Analytics: “Paginawaarde”.

Netprofiler | 20 mei 2013 post verder lezen

Wat kun je met de functie ‘Zoektermen weergeven’ in Google AdWords?

Google AdWords biedt de mogelijkheid om je zoekwoorden door middel van matching types (breed, zinsdeel, exact en broad match modifier) te laten koppelen aan zoekopdrachten.

Netprofiler | 20 mei 2012 post verder lezen

Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?

Netprofiler | 20 januari 2012 post verder lezen

Afbeeldingenoptimalisatie voor Google: zet plaatjes op dieet!

Het belang van goed geoptimaliseerde afbeeldingen is een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. Afbeeldingen kunnen namelijk een flinke bijdrage leveren aan de bezoekersaantallen van een site!

Netprofiler | 20 augustus 2011 post verder lezen

AdWords: hoe werkt de broad match modifier precies?

Een belangrijke keuze bij het inrichten en optimaliseren van je campagnes is welk matchtype je gaat inzetten voor je zoekwoorden. Naast exact, zinsdeel en breed is er ook nog een ander matchtype: Broad match modifier.

Netprofiler | 20 augustus 2011 post verder lezen

Optimaliseer AdWords aan de hand van je marges

Als je als adverteerder een AdWords-account hebt en daarmee voor veel uiteenlopende producten adverteert, is het optimaliseren op basis van kosten per conversie niet altijd even gemakkelijk.

Netprofiler | 20 juli 2011 post verder lezen

Haal het maximale uit een XML sitemap

Er zijn dus een tweetal soorten sitemaps: een XML sitemap (voor zoekmachines) en een HTML sitemap (voor mensen). Welke is nu het belangrijkste? Hoe zien ze er uit? en waar plaats je ‘m? Here we go!

Netprofiler | 20 januari 2011 post verder lezen

Google Tag Manager training

Een website met meetproblemen? Los het op met Google Tag Manager en leer hoe het werkt in deze interactieve workshop.

Netprofiler | 20 oktober 2010 post verder lezen

Vijf ingrediënten voor een goede long tail productcampagne in Google AdWords

Voor duizenden producten uit uw assortiment een unieke advertentie in Google AdWords? Dát is long tail advertising. De uitdaging is om een AdWords-campagne met duizenden advertenties beheersbaar te houden. Hierbij vijf tips!

Netprofiler | 20 mei 2010 post verder lezen

Drie tips om het exporteren van Google Analytics data naar Excel te verbeteren.

3 tips om het exporteren van data van Google Analytics naar Excel te vergemakkelijken.

admin | 20 december 2009 post verder lezen

De kracht van een ‘Eigen Merk Campagne’ in Google AdWords

Het is juist interessant om te adverteren op je eigen merknaam, ook al sta je hoog in Google. In dit artikel een uiteenzetting waarom én praktische tips vanuit onze ervaringen.

Netprofiler | 20 november 2009 post verder lezen

Google AdWords beeldadvertenties maken

Voor adverteerders is het ook interessant om in Google Adwords het display netwerk in te zetten. Google heeft de laatste jaren de targetingmogelijkheden sterk verbeterd en uitgebreid.

Netprofiler | 20 september 2009 post verder lezen

Google erkent Netprofiler als ‘Google Conversion Professional’

Voor organisaties die meer rendement uit hun bezoekers willen halen is Google recent gestart met een nieuw programma: ‘Google Conversion Professionals’.

Netprofiler | 23 maart 2009 post verder lezen

Begrijpbare paginanamen in Google Analytics rapporten

Zijn de paginanamen in je Google Analytics rapporten moeilijk leesbaar? Vaak is een rapport dan moeilijk te interpreteren. Makkelijk te interpreteren paginanamen zijn vaak een voorwaarde voor intensief gebruik van de web analytics tool.

Netprofiler | 20 april 2007 post verder lezen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief