Diensten

Blog

GDA vs. DV360: welk platform past het best bij jouw organisatie?

Joery | 8 juli 2020

Bereik Binnen Google Ads ben je aangewezen op het advertentienetwerk van Google. DV360 kan daarentegen op meer dan 80 ad-exchanges uitleveren, en heeft toegang tot vrijwel alle denkbare websites en apps. Beide Google-systemen hebben exclusieve toegang tot de YouTube-inventory. Hiermee heeft Google bepaald een streepje voor op de concurrentie. Winnaar: DV360 Afrekenmodel Met Google Ads […]

lees hier verder

SEO en de Coronacrisis: wat moet ik doen?

Rolf de Rode | 1 mei 2020

Wat is er aan de hand? Grofweg zijn er twee situaties voor jou en je organisatie mogelijk in deze crisis in termen van online performance: Mijn bedrijf loopt prima tijdens / dankzij de coronacrisis Mijn bedrijf ligt op zijn gat door de coronacrisis De situatie waar je inzit, bepaalt de best mogelijke volgende stappen. Mijn […]

lees hier verder

Retailers opgelet: assortiment gratis in Google Shopping

Martin van Ammers | 28 april 2020

Afgelopen week kondigde Google aan dat zij haar shopping platform ook beschikbaar zal stellen aan retailers die (nog) niet adverteren in Google Shopping. Dan kan elke retailer gratis haar productaanbod in het Google Shopping platform gaan plaatsen. In de VS is de uitbreiding vanaf volgende week beschikbaar. Gaandeweg dit jaar zal deze uitbreiding ook in […]

lees hier verder

Netprofiler scoort goed in Emerce 100

Joery | 8 april 2020

Netprofiler is trots om wederom tot de top van de Analytics & optimalisatiebureaus van ons land te horen. De score van 4,5 ster is goed voor een gedeelde tweede plek. Daarnaast deed Netprofiler voor het eerst mee in de categorie Digital marketingbureaus groot (vorig jaar middelgroot). Met 4 sterren behaalde we een mooie gedeelde derde […]

lees hier verder

Google’s zoekresultaten in een nieuw jasje

Rolf de Rode | 16 januari 2020

Google is het nieuwe jaar goed begonnen met niet alleen een Core Algorithm Update, maar ook twee updates aan de zoekresultatenpagina. De twee wijzigingen zijn: het toevoegen van een ‘Popular’ sectie bij het zoeken naar kleren, schoenen of andere producten; een nieuwe look voor de advertenties en URL’s. Popular sectie ‘A new way to find […]

lees hier verder

Alles over de Google Core Update January 2020

Rolf de Rode | 16 januari 2020

Wat is er aan de hand? Op 13 januari 2020 kondigde Google een nieuwe algoritme update aan die later die dag, rond 18 uur Nederlandse tijd uitgerold werd. Deze zogenaamde ‘January 2020 Core Update’ is de core update die volgt na de algoritme update uit september 2019. De vorige update werd langzaam uitgerold en had […]

lees hier verder

Wat is de beste besteding van jouw volgende uur?

admin | 1 oktober 2019

Test-Learn-Scale Test-learn-scale is zo’n methode. Het is een aanpak waarmee je met minimale experimenten, antwoord vindt op businessvragen.  Voor de keuze tussen kanaal en tool zou test-lean-scale kunnen bepalen welke mogelijkheid het meeste oplevert. De tool test je bijvoorbeeld twee weken op een deel van de website. Tegelijkertijd plaats je een minimale campagne op het […]

lees hier verder

De verborgen kracht van retentiemarketing

admin | 24 september 2019

Het vinden van een antwoord op deze vragen is waar wij met onze jarenlange ervaring in gespecialiseerd zijn. Om het antwoord te vinden op deze vragen maken we gebruik van een bewezen methodiek met data-analyse als rode draad. Want zonder doordachte strategie geen succesvolle retentiecampagnes. Onze methode Iedere succesvolle strategie start met een data-analyse van […]

lees hier verder

Smart display – een vloek of een zegen?

admin | 8 augustus 2019

Met smart display zet je automation en machine learning in voor Google Ads display campagnes. Deze geautomatiseerde vorm is geschikt voor zowel B2C als B2B klanten. Daarnaast kunnen de meeste klanten ook nog eens afrekenen op basis van conversie. Smart display maakt gebruik van de volgende vormen van automation Automatic bidding Smart display gebruikt een […]

lees hier verder

Netprofiler scoort weer in de Emerce 100

admin | 23 april 2019

Beste bedrijven in e-business 2019 In de Emerce 100 worden de beste bedrijven in de e-business 2019 bekend gemaakt. Deze vermelding bevestigt dat Netprofiler tot de beste digital agencies van Nederland behoort. In de Emerce 100 wordt weergegeven hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van leveranciers. De criteria waarop deelnemers hebben beoordeeld, […]

lees hier verder

Voice is de toekomst

admin | 29 maart 2019

Toch zijn er al een aantal bedrijven die (veelal met een duwtje in de rug van Google) de eerste stapjes hebben gezet en het voor consumenten mogelijk maken om via hun stem bepaalde acties voor elkaar te krijgen. Zoals Rabobank die je je saldo laat checken, Auping die verhaaltjes voor het slapen gaan interactief maakt […]

lees hier verder

Exponentiële online groei nu mogelijk met het Flipperkastmodel

admin | 13 februari 2019

Het boek maakt duidelijk hoe marketeers groei realiseren met een eenvoudig experiment gedreven proces. Daniël Markus zegt hierover: ‘Het is als growth hacking, maar dan voor online bedrijven die de startup fase zijn ontgroeid en behoefte hebben aan een concrete aanpak’. Met concrete voorbeelden en tutorials in Google Analytics en Excel kan de lezer direct […]

lees hier verder

4 Learnings uit de PPC Hero Conf 2018

admin | 24 december 2018

Enkele van onze belangrijkste inzichten van de PCC Conference 2018: Google versus Amazon Je zou het misschien niet verwachten, maar in de UK en VS starten ongeveer 47% van de zoekopdrachten naar producten níet via Google. Wel via Amazon! Maak een optimalisatieslag voor Google Shopping Heb je de perfecte campagnestructuur gevonden voor jouw klanten? Dat […]

lees hier verder

Netprofiler genomineerd voor twee Dutch Search Awards

admin | 12 november 2018

Snapchat & Instagram campagne voor Rijless.nl – 5 miljoen views in 8 seconden Hoe overtuig je een 17-jarige om een proefrijles te nemen bij Rijless.nl? Met een 8 seconden video van Bartje op Snapchat of Instagram! Snapchat en Instagram zijn voor Rijless.nl nu zelfs een van de belangrijkere kanalen voor leadgeneratie. Wat begon als pilot […]

lees hier verder

Nieuwe online marketingtool Classify maakt campagne tracken makkelijker

admin | 30 oktober 2018

Wat campagne tracking ingewikkeld maakt Goede analyses zijn essentieel. De informatie die uit de analyse komt is doorgaans de basis voor verandering. Klopt de informatie, dan is de verandering een vooruitgang en optimaliseer je daarmee je website. Is de informatie en de conclusie foutief, dan heeft een verandering wellicht negatieve gevolgen. Fouten worden snel gemaakt […]

lees hier verder

Campaign Tracking:
van dummy naar professional in 5 minuten 

admin | 24 oktober 2018

Wat is Campaign Tracking? Campagne tracken, campaign tracking, tagging, UTM: het heeft allemaal met elkaar te maken. Je maakt speciale links waarmee je meet waar je bezoekers vandaan komen. Dit doe je met bepaalde parameters die je in de link voegt, zoals de bron, het medium, de campagne, de advertentie-inhoud en het zoekwoord.   De bron is waar de bezoeker vandaan komt. […]

lees hier verder

Netprofiler nu partner van feedmanagement tool Channable

admin | 9 augustus 2018

Waarom wij partner zijn van Channable Channable is een feed managementtool met meer dan 1000 aangesloten SEA-kanalen, vergelijkingssites, marktplaatsen en affiliate netwerken. Dat is een indrukwekkende hoeveelheid kanalen, wat van grote waarde is voor onze klanten. Daarnaast maakt Channable het mogelijk feeds te generen voor specifieke kanalen zodat het assortiment van onze klanten per kanaal […]

lees hier verder

Opnieuw topnotering voor Netprofiler in Emerce-100

admin | 14 mei 2018

Het onderzoek dat ieder jaar wordt uitgevoerd bestaat uit een vijftal gebieden: Bureaus, E-business services, Media & Advertising, Software en Venture. De labels van LevelUp Group, waaronder Netprofiler en CRO-bureau ClickValue, doen mee in de categorie Bureaus. Het imago-onderzoek is gedaan op een 7-puntsschaal. Netprofiler tweede Digital Marketing Bureau van het land Goed nieuws, Netprofiler […]

lees hier verder

Netprofiler genomineerd als Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar!

admin | 16 april 2018

Dit is wat MOA, het Expertise Centrum voor Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics, er zelf over zegt: Bureau van het jaar…. het is een begeerde titel, niet alleen voor grote gevestigde bureaus, maar ook voor minder grote en runners-up. De omvang maakt niet uit, wel of je het afgelopen jaar iets hebt laten zien in het vakgebied, […]

lees hier verder

8 feiten die je voorbereiden op de nieuwe AVG privacywet 2018

admin | 25 januari 2018

1. De AVG waarborgt per 25 mei 2018 privacy en veiligheid De AVG vervangt per 25 mei de huidige Wet bescherming persoonsgegevens en zal gelden voor de hele Europese Unie. AVG is simpelweg de Nederlandse titel voor de Europese General Data Protection Regulation (GDPR). De nieuwe wet zorgt ervoor dat privacy en de veiligheid van […]

lees hier verder

7 interessante learnings van het Digital Analytics Congres 2017

admin | 30 oktober 2017

Van Artificial Intelligence in de vorm van machine learning, neurale netwerken en data science – alles wordt nu ingezet om data optimaal te gebruiken. Een nieuwe trend binnen de digital analytics sector. Wat zijn de belangrijkste insights van de vier keynotes en enkele aansprekende expert sessies? 1. Bart Schutz (Online Dialogue): Marshmallows, & the Psychology behind […]

lees hier verder

Hoe krijg ook jij 122 % meer leads met hetzelfde budget? (psst…Cialdini’s ‘Weapons of Influence’)

Netprofiler | 2 oktober 2017

Meer leads binnen hetzelfde budget. Het is mogelijk met Cialdini’s ‘Weapons of Influence’. Professor Robert Cialdini heeft een aantal geheimen uit de sociale psychologie die hij toepast om bezoekers te verleiden. Dat verleiden gaat sneller dan je denkt. Bij een van onze klanten pasten we een aantal tips toe en het aantal leads steeg gemiddeld […]

lees hier verder

Netprofiler en ClickValue verhuizen samen naar Amsterdam Overamstel

admin | 30 juni 2017

LevelUp groeit Continue verbetering, met elkaar. Dat is waar LevelUp Group voor staat. Met 73 specialisten zetten ClickValue en Netprofiler zich iedere dag in op het gebied van Online Marketing, Digital Analytics en Conversie Optimalisatie. Binnen beide organisaties is er een meer dan gemiddelde interesse voor het meetbaar maken van online resultaten en het benutten van kansen die de online marketingwereld […]

lees hier verder

Datafeed & webshops: 3 tips voor minder kosten en meer resultaat

Netprofiler | 17 maart 2017

Datafeeds helpen om je producten op datafeed gebaseerde kanalen zoals Google Shopping, vergelijkingswebsites of marktplaatsen te plaatsen. In een ander artikel gingen we al in op de basics van feedmanagement. Nu gaan we een stap verder. Met deze drie tips optimaliseer je je datafeeds en campagnes op een slimme én simpele manier. Vergelijkingswebsites schieten de […]

lees hier verder

Hoeveel impressies je mist met Google Ad Grants

Netprofiler | 2 maart 2017

Google Ad Grants zijn relatief minder waard dan advertentiegeld dat vanuit een regulier AdWords-account wordt ingelegd. Binnen Ad Grants – beschikbaar gestelde tegoeden voor non-profit organisaties van zoekgigant Google – kun je rekenen op een hogere Cost Per Click (CPC), terwijl je op posities terecht komt onder de advertenties van betaalde adverteerders. Google Ad Grants […]

lees hier verder

ClickValue en Netprofiler samen verder in LevelUp Group

admin | 9 februari 2017

LevelUp Continue verbetering, met elkaar. Dat is waar LevelUp Group voor staat. Met 71 specialisten zetten ClickValue en Netprofiler – die als afzonderlijke merken blijven bestaan – zich iedere dag in op het gebied van Online Marketing, Digital Analytics en Conversie Optimalisatie. Door de krachtenbundeling hebben de bureaus meerdere specialisten op alle online marketing disciplines. […]

lees hier verder

Google Optimize 360 certificering voor Netprofiler

admin | 9 december 2016

Netprofiler is hiermee ook officieel reseller van Optimize 360. Deze certificering past goed bij de ambitie van Netprofiler om met de beste tools in de markt samen te werken. Ook sluit het partnerschap aan bij onze missie: “We geloven dat het slim verzamelen, analyseren en gebruiken van digital data leidt tot betere marketingbeslissingen en invulling van […]

lees hier verder

Nine analyses you can perform to determine whether your link profile is ‘natural’

Netprofiler | 9 augustus 2016

This leaves us with the question: how does a natural link profile look like? And are the websites we are working on, doing a good job? Underneath, you will find nine analyses you can perform to gain insights in what a natural link profile looks like. As an example, a study of the link profile […]

lees hier verder

How-to: een handleiding voor het ultieme zoekwoordenonderzoek.

admin | 19 juli 2016

Zoekwoorden onderzoek: een allesomvattende handleiding Zoekwoorden onderzoek is de basis van elke zoekmachine strategie, voor zowel SEO als SEA. Zonder het gedrag van gebruikers van de zoekmachines in kaart te brengen, is het immers moeilijk om hier op in te spelen. Even wat zoekwoorden door de Google Keyword Planner halen, levert vaak niet voldoende inzichten. […]

lees hier verder

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools.

Netprofiler | 23 juni 2016

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools. In dit artikel bespreek ik de meest onderscheidende features van Webtrekk, een digital marketing tool die zijn oorsprong in Duitsland vindt. Webtrekk begon in 2004 in Berlijn en is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 130 werknemers met kantoren in China, Italië, Spanje, Nederland en […]

lees hier verder

De vier Mobile Marketing Trends van 2016!

Netprofiler | 14 juni 2016

De vier Mobile Marketing Trends van 2016! Tijdens Mobile Convention Amsterdam 2016 in de Beurs van Berlage stond een ding als een paal boven water: De veranderingen in de markt van mobile volgen zich in rap tempo op! Alles over Mobile Marketing kwam aan bod gedurende de dag: Wat zijn de trends? Waar gaan we […]

lees hier verder

Netprofiler is Optimizely Solutions Partner!

Netprofiler | 13 juni 2016

Optimizely Solutions Partner Wij zijn verheugd mede te delen dat wij Optimizely Solutions Partner zijn geworden. Optimizely werkt wereldwijd met een netwerk van bureaus die bedrijven kunnen helpen bij het juist in zetten van de Optimizely producten. Het gaat hierbij om het neerzetten van een strategie en om het uitvoeren van deze strategie door Optimizely […]

lees hier verder

Retourbeleid als marketingtruc

Netprofiler | 13 mei 2016

Retourbeleid, daar is voor winkeliers absoluut winst te behalen. Een soepel retourbeleid doet het aantal aankopen stijgen, dat is doorgaans de aangenomen gedachte. Maar is dat ook zo? En is het daadwerkelijk zo rechttoe-rechtaan als iedereen denkt? De winkelier draait aan de knoppen Drie onderzoekers van de University of Texas at Arlington hebben in een […]

lees hier verder

Google lanceert met Google Analytics 360 Suite een complete digital marketing suite

Netprofiler | 2 april 2016

Google lanceerde onlangs de Google Analytics 360 Suite (GA360): een nieuwe suite voor data en marketing Analytics.

lees hier verder

Ben je straks nog wel zichtbaar in Google?

Netprofiler | 2 maart 2016

Sinds 18 februari 2016 toont Google geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant van de zoekresultatenpagina op desktop.

lees hier verder

Tips voor betere email marketing en grotere email database

Netprofiler | 8 januari 2016

 

lees hier verder

Adverteren op Instagram

Netprofiler | 2 oktober 2015

Waarom adverteren op Instagram? Imstagram is op dit moment een van de grootste social media kanalen onder jongeren. Is dit je doelgroep? Dan is het zeker het overwegen waard om een pilot te starten met adverteren op Instagram.

lees hier verder

Gebruik marktplaatsen om internationale markten af te tasten

Netprofiler | 15 juli 2015

Kunt u het zich voorstellen? U heeft uw e-commerce activiteiten zo goed op orde dat u buiten de landsgrenzen moet gaan kijken om nog substantiële groei te kunnen realiseren. Veel webshops dromen hiervan en hopen dat die dag ooit komt. Wellicht bent u al op dit punt belandt of komt het moment steeds dichterbij. Hoe […]

lees hier verder

Verzendkosten en conversie: een dodelijke combinatie?

Netprofiler | 15 juli 2015

Verzendkosten rekenen, kan dat nog wel? Lastig, want op internet lijken geen verzendkosten eerder norm dan uitzondering. Te hoog? Dan gaat de klant op zoek naar een andere aanbieder, uw concurrent dus. Moeilijk vindbaar? De klant begint er niet eens aan. ‘Shoppen en bestellen doe ik wel bij een ander’, denkt de klant bij gebrek […]

lees hier verder

Haal ook stap voor stap meer rendement met conversie-attributie

Netprofiler | 15 juli 2015

Google Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn de mogelijkheden voor optimalisatie met attributie gratis toegankelijk geworden. In Google Analytics tonen attributierapporten welke campagnes zorgen voor sales en welke daarbij assisteren. Veel organisaties vinden attributie moeilijk. En dat is het misschien ook wel. Er is veel data die je […]

lees hier verder

4 lessen voor ecommerce bedrijven van Lean Startup Goeroe Eric Ries

Netprofiler | 15 juli 2015

“In zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk leren over wat je klanten willen. Dat is het doel van de Lean Startup Methode.” Maandag 2 maart 2015 sprak Eric Ries deze woorden in Amsterdam waar ik namens Netprofiler aanwezig was bij het Lean Startup-evenement. Ries is een fenomeen sinds het uitkomen van zijn boek The Lean […]

lees hier verder

Waarom adverteren via Marktplaats slim is

Netprofiler | 15 juli 2015

Marktplaats is allang geen plek meer waar consumenten enkel hun tweedehandsspullen kopen of verkopen. Niet voor niets zet Marktplaats zich tegenwoordig in de markt als “de plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen”. Nieuwe spullen? Ja, gloednieuwe spullen. Dat biedt volop mogelijkheden om ook via dit kanaal uw omzet te verhogen. De […]

lees hier verder

7 tips voor succesvolle email marketing

Netprofiler | 15 juli 2015
lees hier verder

De onweerstaanbare business case van Adwords Quality Score optimalisatie

Netprofiler | 15 juli 2015

Quality score (QS) is een schatting van Google, die uitdrukt hoe relevant jouw advertentie is voor de persoon die online zoekt. Hoe relevanter Google het keyword, de advertentie en de landingpage vindt voor de bezoekers van de zoekmachine, hoe hoger de QS. De QS is uitgedrukt in een getal tussen 1 en 10. En de […]

lees hier verder

Uitbesteden online marketing: de voor en nadelen

Netprofiler | 15 juli 2015

De discussie over outsourcing vs insourcing is zo oud als bedrijfsvoering zelf. Boeren huurden vroeger dagloners om het zaaien en oogsten te outsourcen. Insourcing bestond uit het stichten van een kinderrijke familie. De voor- en nadelen waren vergelijkbaar. Bij een goede oogst waren die goedkope en betrouwbare kinderen efficiënter dan eigenzinnige dagloners. Bij een tegenvallende […]

lees hier verder

Hoe verlaag je Adwordskosten zonder omzetverlies?

Netprofiler | 15 juli 2015
lees hier verder

13 redenen om te investeren in een nieuwe website

Netprofiler | 15 juli 2015

Moeten we misschien investeren in een nieuwe website? Het is een vraag die we vrij vaak horen, en het traditionele antwoord luidt, “het hangt ervan af.” Om de vraag van een antwoord te voorzien staan hieronder 13 veelvoorkomende aanleidingen. Voor vervanging van de website is één aanleiding vaak niet voldoende. Als echter uit de onderstaande lijst […]

lees hier verder

Hoe verbeter je de impact van webanalyse?

Netprofiler | 15 juli 2015

Wat hebben webanalytics rapporten gemeen met het weerbericht…? Dat de lezer de informatie binnen de kortste keren weer is vergeten. Dat is jammer want de informatie is waardevol. Correct opvolgen van het weerbericht kan een nat pak voorkomen en evenzo kan webanalytics zorgen voor extra bezoekers of winst. Maak de analyses relevant Goede webanalytics sluit […]

lees hier verder

Verbeter je Adwords rendement met deze 3 verstopte metrics

Netprofiler | 15 juli 2015

De Adwords campagne staat al een tijdje live en je gaat even Googlen op je keywords. Hé, waar is mijn advertentie? Deze situatie is eerder regel dan uitzondering. Je advertenties verschijnen niet altijd. Dit is helemaal niet nodig en het kost ook omzet.  Potentiële klanten blijven verstoken van jouw propositie en kunnen niet naar je […]

lees hier verder

Keywords optimaliseren bij lage conversie, lastig? Gebruik kosten per seconde

Netprofiler | 15 juli 2015

Moeten we stoppen met adverteren op dit keyword? Deze vraag is moeilijk te beantwoorden bij keywords met zowel lage bezoekersaantallen als lage conversie. Er is gewoon te weinig data voor een bevredigend antwoord. Immers bij toe- of afname van één conversie verwordt zo’n keyword opeens erg succesvol of juist erg zwak. Daardoor is informatie uit […]

lees hier verder

5 redenen om continu te investeren in conversie

Netprofiler | 15 juli 2015

Is het mogelijk dat een webonderneming failliet gaat door een te lage conversie. Het antwoord is, ja dat kan maar zo gebeuren. Gelukkig is er ook wat aan te doen. Zorg voor een optimale conversie.Hieronder allereerst een verhaal over hoe het kan mislopen. Mooi begin 2003. Dit verhaal is de verdrietige maar waarachtige geschiedenis over […]

lees hier verder

Conversie-euro vs Traffic-euro

Netprofiler | 10 juli 2015

Traffic kun je kopen en voor conversie moet je werken. Na een investering in traffic zie je snel resultaat dat bovendien redelijk voorspelbaar is. Voor een conversieverbetering is meer inspanning nodig en de resultaten laten langer op zich wachten. Investeren in een betere checkoutfunnel is daarom vaak minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld 10.000 extra kliks inkopen. […]

lees hier verder

Ben je toe aan Conversie-Attributie?

Netprofiler | 10 juli 2015

Conversie attributie is een belangrijk onderdeel van online marketing. De attributiemodellen geven namelijk inzicht in de effectiviteit van het marketingbudget. Door de stijgende kosten van klantacquisitie en het toenemende aantal kanalen zal deze belangrijkheid alleen maar stijgen. Een goed conversie-attributiemodel geeft essentieel inzicht bij de volgende issues: Campagne budgetallocatie of marketing mix modelling: welke verdeling […]

lees hier verder

Google Tag Manager

Netprofiler | 20 mei 2015

Als gecertificeerde Google Analytics partner, is Netprofiler nu ook Google Tag Manager specialist. Dit is een nieuw product waar Google onlangs mee op de markt is gekomen. Hieronder een bespreking van het product.

lees hier verder

Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Netprofiler | 20 maart 2015

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken.

lees hier verder

Goedkeuring “cookiewet” door Eerste Kamer

Netprofiler | 20 maart 2015

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (in de volksmond ook wel cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. In feite houdt dit in dat de wetgeving nu officieel van kracht is, hoewel de ingangsdatum van de wet nog moet worden vastgesteld.

lees hier verder

Met Usabilla beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie!

Netprofiler | 20 september 2014

Op het gebied van user experience is Netprofiler sinds enkele weken partner van Usabilla.

lees hier verder

HTTPS als SEO rankingfactor

admin | 30 augustus 2014

Google zet vol in om het web “veiliger” te maken, waarbij zij in het verleden HTTPS al als standaard heeft gemaakt voor het gebruik van Google zoeken, Gmail en Google drive.

lees hier verder

Onderzoek eTravel

Netprofiler | 1 augustus 2014

Netprofiler sprak dit jaar op Emerce eTravel over de ontwikkeling van het gebruik van Mobile Devices in de reisbranche. Hoe ontwikkelt dit zich en zijn websites in de reisbranche geschikt om te gebruiken op een mobile device?

lees hier verder

Google Webmaster Tools voor SEO Deel 2: Analyseren

Netprofiler | 20 juli 2014

In deel 1 van ons Google Webmaster Tools blog heb je al kunnen lezen hoe je Google Webmaster Tools kunt instellen voor je website. In deel 2 gaan we in op wat voor data je zoal uit Google Webmaster Tools kunt halen en waar je die data voor kunt gebruiken.

lees hier verder

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) – Effectieve strategieën

Netprofiler | 20 juli 2014

Remarketing stelt adverteerders in staat om advertenties te tonen aan mensen die je website al eerder hebben bezocht. Dit kan via zogenaamde Real Time Bidding platformen, maar ook eenvoudig via het Google Display Netwerk.

lees hier verder

Het belang van een goede interne zoekmachine

Netprofiler | 20 juni 2014

E-commerce websites zijn primair gericht op het verkopen van producten. Helaas blijkt hierbij de interne zoekmachine met grote regelmaat roet in het eten te gooien. Niet alleen blijken de resultaten niet aan te sluiten bij de ingegeven zoektermen, maar ook het ontwerp van de zoekfunctionaliteit en de resultatenpagina zorgen voor problemen.

lees hier verder

Inhoudsgroepen in Google Analytics

Netprofiler | 20 mei 2014

Om alle content op je website beter te kunnen analyseren heeft Google Analytics een nieuwe functionaliteit toegevoegd: Inhoudsgroepen. Hiermee kan je zien hoe verschillende groepen pagina’s presteren ten opzichte van elkaar. Inhoudsgroepen geven inzicht in hoe bezoekers over de verschillende secties van jouw website navigeren.

lees hier verder

Verhoog uw conversie door middel van Behavioral targeting.

Netprofiler | 20 mei 2014

Veel (online)marketingcampagnes worden afgestemd op specifieke doelgroepen, om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Behavioral targeting wordt vaak vergeten!

lees hier verder

Universal Analytics

Netprofiler | 20 april 2014

Er is al veel gesproken over het nieuwe ‘meetraamwerk’ van Google Analytics. In Q2 van 2013 werd Universal Analytics in bèta uitgerold en sinds 2 april 2014 is het officieel uit bèta.

lees hier verder

Google’s Webmaster Tools voor SEO Deel 1: Instellen

Netprofiler | 20 april 2014

Google’s Webmaster Tools, in het Nederlands Webmasterhulpprogramma’s van Google en vaak afgekort tot GWMT of GWT, is een verzameling hulpprogramma’s waarmee website-eigenaren hun website kunnen analyseren en optimaliseren op SEO technisch vlak .

lees hier verder

Not provided keywords toch wél provided? Een oplossing!

admin | 20 maart 2014

Vorig jaar heeft Google besloten om de door gebruikers ingetypte zoekwoorden in Google.nl niet meer inzichtelijk te maken in Google Analytics. Als een bezoeker nu op een organisch zoekresultaat klikt worden deze vrijwel allemaal weggeschreven als (not provided).

lees hier verder

Starten met A/B testen

Netprofiler | 20 februari 2014

Tijdens de laatste online marketing update bleek maar weer eens dat veel bedrijven actief aan de slag willen met A/B testen, maar dat er nog een hobbel moet worden genomen om de A/B testing tool te implementeren en een eerste test uit te voeren.

lees hier verder

Facebook Remarketing en Real time Bidding

Netprofiler | 20 februari 2014

Remarketing via Google AdWords was al langere tijd mogelijk, maar nu is het ook mogelijk om personen die je website hebben bezocht, opnieuw te benaderen met (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook.

lees hier verder

Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013

Netprofiler | 20 januari 2014

Begin december 2013 heeft Netprofiler het derde klanttevredenheids-onderzoek uitgevoerd onder klanten. Van de 134 benaderde relaties, hebben 63 klanten hun medewerking verleend. Hiervoor willen wij jullie graag bedanken!

lees hier verder

Dynamische remarketing in Google Display Network

Netprofiler | 20 januari 2014

Het is al langer mogelijk om in Google AdWords een remarketing campagne op te zetten. Sinds kort is het ook mogelijk om dynamische banners en tekstadvertenties in te zetten. Een zeer interessante toevoeging in Google AdWords.

lees hier verder

SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

Netprofiler | 20 januari 2014

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

lees hier verder

TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler | 20 december 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop.

Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

lees hier verder

14 nieuwe ontwikkelingen en updates tijdens Google Analytics Summit

Netprofiler | 20 oktober 2013

De Google Analytics Summit is weer achter de rug. Op dit jaarlijkse Summit presenteert Google de nieuwe ontwikkelingen en updates aan zijn partners over heel de wereld.

lees hier verder

Verkopersbeoordelingen in AdWords – Welke tools zijn er en wat is het verschil?

Netprofiler | 20 september 2013

Onlangs heeft Netprofiler onderzoek gedaan voor de reisbranche naar het zoekgedrag van de consument op Google. Één van de uitkomsten was de invloed van verkopersbeoordelingen in de Google AdWords advertenties.

lees hier verder

Bouncepercentage vs. uitstappercentage

Netprofiler | 20 augustus 2013

Een van de belangrijkste manieren om het percentage afhakers te verlagen is om te kijken naar het bouncepercentage. Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij de persoon je website meteen verlaat vanaf de instappagina (slechts 1 pagina bekeken).

lees hier verder

De kracht van AdWords extensies

admin | 20 augustus 2013

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Feitelijk zijn ze een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie.

lees hier verder

Zoek en boekgedrag in de reisbranche deel II

Netprofiler | 1 augustus 2013

In juni sprak Netprofiler op Emerce eTravel over het verhogen van de CTR en de conversie in de reisbranche. Speciaal voor dit congres deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche.

lees hier verder

Zoekgedrag vs. websitegedrag in de reisbranche – deel I

Netprofiler | 20 juli 2013

Speciaal voor Emerce eTravel deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche. We hebben de belangrijkste learnings voor je op een rijtje gezet. Deze week deel I: het zoekgedrag.

lees hier verder

Google Analytics Paginawaarde

Netprofiler | 20 mei 2013

Google heeft recent een nieuwe/oude statistiek toegevoegd aan Google Analytics: “Paginawaarde”.

lees hier verder

Wat kun je met de functie ‘Zoektermen weergeven’ in Google AdWords?

Netprofiler | 20 mei 2012

Google AdWords biedt de mogelijkheid om je zoekwoorden door middel van matching types (breed, zinsdeel, exact en broad match modifier) te laten koppelen aan zoekopdrachten.

lees hier verder

Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

Netprofiler | 20 januari 2012

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?

lees hier verder

Afbeeldingenoptimalisatie voor Google: zet plaatjes op dieet!

Netprofiler | 20 augustus 2011

Het belang van goed geoptimaliseerde afbeeldingen is een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. Afbeeldingen kunnen namelijk een flinke bijdrage leveren aan de bezoekersaantallen van een site!

lees hier verder

AdWords: hoe werkt de broad match modifier precies?

Netprofiler | 20 augustus 2011

Een belangrijke keuze bij het inrichten en optimaliseren van je campagnes is welk matchtype je gaat inzetten voor je zoekwoorden. Naast exact, zinsdeel en breed is er ook nog een ander matchtype: Broad match modifier.

lees hier verder

Optimaliseer AdWords aan de hand van je marges

Netprofiler | 20 juli 2011

Als je als adverteerder een AdWords-account hebt en daarmee voor veel uiteenlopende producten adverteert, is het optimaliseren op basis van kosten per conversie niet altijd even gemakkelijk.

lees hier verder

Haal het maximale uit een XML sitemap

Netprofiler | 20 januari 2011

Er zijn dus een tweetal soorten sitemaps: een XML sitemap (voor zoekmachines) en een HTML sitemap (voor mensen). Welke is nu het belangrijkste? Hoe zien ze er uit? en waar plaats je ‘m? Here we go!

lees hier verder

Google Tag Manager training

Netprofiler | 20 oktober 2010

Een website met meetproblemen? Los het op met Google Tag Manager en leer hoe het werkt in deze interactieve workshop.

lees hier verder

Vijf ingrediënten voor een goede long tail productcampagne in Google AdWords

Netprofiler | 20 mei 2010

Voor duizenden producten uit uw assortiment een unieke advertentie in Google AdWords? Dát is long tail advertising. De uitdaging is om een AdWords-campagne met duizenden advertenties beheersbaar te houden. Hierbij vijf tips!

lees hier verder

Drie tips om het exporteren van Google Analytics data naar Excel te verbeteren.

admin | 20 december 2009

3 tips om het exporteren van data van Google Analytics naar Excel te vergemakkelijken.

lees hier verder

De kracht van een ‘Eigen Merk Campagne’ in Google AdWords

Netprofiler | 20 november 2009

Het is juist interessant om te adverteren op je eigen merknaam, ook al sta je hoog in Google. In dit artikel een uiteenzetting waarom én praktische tips vanuit onze ervaringen.

lees hier verder

Google AdWords beeldadvertenties maken

Netprofiler | 20 september 2009

Voor adverteerders is het ook interessant om in Google Adwords het display netwerk in te zetten. Google heeft de laatste jaren de targetingmogelijkheden sterk verbeterd en uitgebreid.

lees hier verder

Google erkent Netprofiler als ‘Google Conversion Professional’

Netprofiler | 23 maart 2009

Voor organisaties die meer rendement uit hun bezoekers willen halen is Google recent gestart met een nieuw programma: ‘Google Conversion Professionals’.

lees hier verder

Begrijpbare paginanamen in Google Analytics rapporten

Netprofiler | 20 april 2007

Zijn de paginanamen in je Google Analytics rapporten moeilijk leesbaar? Vaak is een rapport dan moeilijk te interpreteren. Makkelijk te interpreteren paginanamen zijn vaak een voorwaarde voor intensief gebruik van de web analytics tool.

lees hier verder

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ben jij net zo geïnteresseerd in de nieuwste webtrends en digital data als wij? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis niets!