Diensten

Blog

Hoe krijg ook jij 122 % meer leads met hetzelfde budget? (psst…Cialdini’s ‘Weapons of Influence’)

Netprofiler | 2 oktober 2017

Meer leads binnen hetzelfde budget. Het is mogelijk met Cialdini’s ‘Weapons of Influence’. Professor Robert Cialdini heeft een aantal geheimen uit de sociale psychologie die hij toepast om bezoekers te verleiden. Dat verleiden gaat sneller dan je denkt. Bij een van onze klanten pasten we een aantal tips toe en het aantal leads steeg gemiddeld […]

lees hier verder

Datafeed & webshops: 3 tips voor minder kosten en meer resultaat

Netprofiler | 17 maart 2017

Datafeeds helpen om je producten op datafeed gebaseerde kanalen zoals Google Shopping, vergelijkingswebsites of marktplaatsen te plaatsen. In een ander artikel gingen we al in op de basics van feedmanagement. Nu gaan we een stap verder. Met deze drie tips optimaliseer je je datafeeds en campagnes op een slimme én simpele manier. Vergelijkingswebsites schieten de […]

lees hier verder

Hoeveel impressies je mist met Google Ad Grants

Netprofiler | 2 maart 2017

Google Ad Grants zijn relatief minder waard dan advertentiegeld dat vanuit een regulier AdWords-account wordt ingelegd. Binnen Ad Grants – beschikbaar gestelde tegoeden voor non-profit organisaties van zoekgigant Google – kun je rekenen op een hogere Cost Per Click (CPC), terwijl je op posities terecht komt onder de advertenties van betaalde adverteerders. Google Ad Grants […]

lees hier verder

Retourbeleid als marketingtruc

Netprofiler | 13 mei 2016

Retourbeleid, daar is voor winkeliers absoluut winst te behalen. Een soepel retourbeleid doet het aantal aankopen stijgen, dat is doorgaans de aangenomen gedachte. Maar is dat ook zo? En is het daadwerkelijk zo rechttoe-rechtaan als iedereen denkt? De winkelier draait aan de knoppen Drie onderzoekers van de University of Texas at Arlington hebben in een […]

lees hier verder

Tips voor betere email marketing en grotere email database

Netprofiler | 8 januari 2016

 

lees hier verder

Gebruik marktplaatsen om internationale markten af te tasten

Netprofiler | 15 juli 2015

Kunt u het zich voorstellen? U heeft uw e-commerce activiteiten zo goed op orde dat u buiten de landsgrenzen moet gaan kijken om nog substantiële groei te kunnen realiseren. Veel webshops dromen hiervan en hopen dat die dag ooit komt. Wellicht bent u al op dit punt belandt of komt het moment steeds dichterbij. Hoe […]

lees hier verder

Verzendkosten en conversie: een dodelijke combinatie?

Netprofiler | 15 juli 2015

Verzendkosten rekenen, kan dat nog wel? Lastig, want op internet lijken geen verzendkosten eerder norm dan uitzondering. Te hoog? Dan gaat de klant op zoek naar een andere aanbieder, uw concurrent dus. Moeilijk vindbaar? De klant begint er niet eens aan. ‘Shoppen en bestellen doe ik wel bij een ander’, denkt de klant bij gebrek […]

lees hier verder

Haal ook stap voor stap meer rendement met conversie-attributie

Netprofiler | 15 juli 2015

Google Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn de mogelijkheden voor optimalisatie met attributie gratis toegankelijk geworden. In Google Analytics tonen attributierapporten welke campagnes zorgen voor sales en welke daarbij assisteren. Veel organisaties vinden attributie moeilijk. En dat is het misschien ook wel. Er is veel data die je […]

lees hier verder

4 lessen voor ecommerce bedrijven van Lean Startup Goeroe Eric Ries

Netprofiler | 15 juli 2015

“In zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk leren over wat je klanten willen. Dat is het doel van de Lean Startup Methode.” Maandag 2 maart 2015 sprak Eric Ries deze woorden in Amsterdam waar ik namens Netprofiler aanwezig was bij het Lean Startup-evenement. Ries is een fenomeen sinds het uitkomen van zijn boek The Lean […]

lees hier verder

Waarom adverteren via Marktplaats slim is

Netprofiler | 15 juli 2015

Marktplaats is allang geen plek meer waar consumenten enkel hun tweedehandsspullen kopen of verkopen. Niet voor niets zet Marktplaats zich tegenwoordig in de markt als “de plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen”. Nieuwe spullen? Ja, gloednieuwe spullen. Dat biedt volop mogelijkheden om ook via dit kanaal uw omzet te verhogen. De […]

lees hier verder

7 tips voor succesvolle email marketing

Netprofiler | 15 juli 2015
lees hier verder

De onweerstaanbare business case van Adwords Quality Score optimalisatie

Netprofiler | 15 juli 2015

Quality score (QS) is een schatting van Google, die uitdrukt hoe relevant jouw advertentie is voor de persoon die online zoekt. Hoe relevanter Google het keyword, de advertentie en de landingpage vindt voor de bezoekers van de zoekmachine, hoe hoger de QS. De QS is uitgedrukt in een getal tussen 1 en 10. En de […]

lees hier verder

Uitbesteden online marketing: de voor en nadelen

Netprofiler | 15 juli 2015

De discussie over outsourcing vs insourcing is zo oud als bedrijfsvoering zelf. Boeren huurden vroeger dagloners om het zaaien en oogsten te outsourcen. Insourcing bestond uit het stichten van een kinderrijke familie. De voor- en nadelen waren vergelijkbaar. Bij een goede oogst waren die goedkope en betrouwbare kinderen efficiënter dan eigenzinnige dagloners. Bij een tegenvallende […]

lees hier verder

Hoe verlaag je Adwordskosten zonder omzetverlies?

Netprofiler | 15 juli 2015
lees hier verder

13 redenen om te investeren in een nieuwe website

Netprofiler | 15 juli 2015

Moeten we misschien investeren in een nieuwe website? Het is een vraag die we vrij vaak horen, en het traditionele antwoord luidt, “het hangt ervan af.” Om de vraag van een antwoord te voorzien staan hieronder 13 veelvoorkomende aanleidingen. Voor vervanging van de website is één aanleiding vaak niet voldoende. Als echter uit de onderstaande lijst […]

lees hier verder

Hoe verbeter je de impact van webanalyse?

Netprofiler | 15 juli 2015

Wat hebben webanalytics rapporten gemeen met het weerbericht…? Dat de lezer de informatie binnen de kortste keren weer is vergeten. Dat is jammer want de informatie is waardevol. Correct opvolgen van het weerbericht kan een nat pak voorkomen en evenzo kan webanalytics zorgen voor extra bezoekers of winst. Maak de analyses relevant Goede webanalytics sluit […]

lees hier verder

Verbeter je Adwords rendement met deze 3 verstopte metrics

Netprofiler | 15 juli 2015

De Adwords campagne staat al een tijdje live en je gaat even Googlen op je keywords. Hé, waar is mijn advertentie? Deze situatie is eerder regel dan uitzondering. Je advertenties verschijnen niet altijd. Dit is helemaal niet nodig en het kost ook omzet.  Potentiële klanten blijven verstoken van jouw propositie en kunnen niet naar je […]

lees hier verder

Keywords optimaliseren bij lage conversie, lastig? Gebruik kosten per seconde

Netprofiler | 15 juli 2015

Moeten we stoppen met adverteren op dit keyword? Deze vraag is moeilijk te beantwoorden bij keywords met zowel lage bezoekersaantallen als lage conversie. Er is gewoon te weinig data voor een bevredigend antwoord. Immers bij toe- of afname van één conversie verwordt zo’n keyword opeens erg succesvol of juist erg zwak. Daardoor is informatie uit […]

lees hier verder

5 redenen om continu te investeren in conversie

Netprofiler | 15 juli 2015

Is het mogelijk dat een webonderneming failliet gaat door een te lage conversie. Het antwoord is, ja dat kan maar zo gebeuren. Gelukkig is er ook wat aan te doen. Zorg voor een optimale conversie.Hieronder allereerst een verhaal over hoe het kan mislopen. Mooi begin 2003. Dit verhaal is de verdrietige maar waarachtige geschiedenis over […]

lees hier verder

Conversie-euro vs Traffic-euro

Netprofiler | 10 juli 2015

Traffic kun je kopen en voor conversie moet je werken. Na een investering in traffic zie je snel resultaat dat bovendien redelijk voorspelbaar is. Voor een conversieverbetering is meer inspanning nodig en de resultaten laten langer op zich wachten. Investeren in een betere checkoutfunnel is daarom vaak minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld 10.000 extra kliks inkopen. […]

lees hier verder

Ben je toe aan Conversie-Attributie?

Netprofiler | 10 juli 2015

Conversie attributie is een belangrijk onderdeel van online marketing. De attributiemodellen geven namelijk inzicht in de effectiviteit van het marketingbudget. Door de stijgende kosten van klantacquisitie en het toenemende aantal kanalen zal deze belangrijkheid alleen maar stijgen. Een goed conversie-attributiemodel geeft essentieel inzicht bij de volgende issues: Campagne budgetallocatie of marketing mix modelling: welke verdeling […]

lees hier verder

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ben jij net zo geïnteresseerd in de nieuwste webtrends en digital data als wij? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis niets!