Digital Analytics

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools.

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools. In dit artikel bespreek ik de meest onderscheidende features van Webtrekk, een digital marketing tool die zijn oorsprong in Duitsland vindt. Webtrekk begon in 2004 in Berlijn en is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 130 werknemers met kantoren in China, Italië, Spanje, Nederland en […]

Netprofiler | 23 juni 2016 post verder lezen

Google lanceert met Google Analytics 360 Suite een complete digital marketing suite

Google lanceerde onlangs de Google Analytics 360 Suite (GA360): een nieuwe suite voor data en marketing Analytics.

Netprofiler | 2 april 2016 post verder lezen

Google Tag Manager

Als gecertificeerde Google Analytics partner, is Netprofiler nu ook Google Tag Manager specialist. Dit is een nieuw product waar Google onlangs mee op de markt is gekomen. Hieronder een bespreking van het product.

Netprofiler | 20 mei 2015 post verder lezen

Goedkeuring “cookiewet” door Eerste Kamer

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (in de volksmond ook wel cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. In feite houdt dit in dat de wetgeving nu officieel van kracht is, hoewel de ingangsdatum van de wet nog moet worden vastgesteld.

Netprofiler | 20 maart 2015 post verder lezen

Inhoudsgroepen in Google Analytics

Om alle content op je website beter te kunnen analyseren heeft Google Analytics een nieuwe functionaliteit toegevoegd: Inhoudsgroepen. Hiermee kan je zien hoe verschillende groepen pagina’s presteren ten opzichte van elkaar. Inhoudsgroepen geven inzicht in hoe bezoekers over de verschillende secties van jouw website navigeren.

Netprofiler | 20 mei 2014 post verder lezen

Verhoog uw conversie door middel van Behavioral targeting.

Veel (online)marketingcampagnes worden afgestemd op specifieke doelgroepen, om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Behavioral targeting wordt vaak vergeten!

Netprofiler | 20 mei 2014 post verder lezen

Universal Analytics

Er is al veel gesproken over het nieuwe ‘meetraamwerk’ van Google Analytics. In Q2 van 2013 werd Universal Analytics in bèta uitgerold en sinds 2 april 2014 is het officieel uit bèta.

Netprofiler | 20 april 2014 post verder lezen

TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop.

Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

Netprofiler | 20 december 2013 post verder lezen

14 nieuwe ontwikkelingen en updates tijdens Google Analytics Summit

De Google Analytics Summit is weer achter de rug. Op dit jaarlijkse Summit presenteert Google de nieuwe ontwikkelingen en updates aan zijn partners over heel de wereld.

Netprofiler | 20 oktober 2013 post verder lezen

Bouncepercentage vs. uitstappercentage

Een van de belangrijkste manieren om het percentage afhakers te verlagen is om te kijken naar het bouncepercentage. Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij de persoon je website meteen verlaat vanaf de instappagina (slechts 1 pagina bekeken).

Netprofiler | 20 augustus 2013 post verder lezen

Zoek en boekgedrag in de reisbranche deel II

In juni sprak Netprofiler op Emerce eTravel over het verhogen van de CTR en de conversie in de reisbranche. Speciaal voor dit congres deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche.

Netprofiler | 1 augustus 2013 post verder lezen

Google Analytics Paginawaarde

Google heeft recent een nieuwe/oude statistiek toegevoegd aan Google Analytics: “Paginawaarde”.

Netprofiler | 20 mei 2013 post verder lezen

Google Tag Manager training

Een website met meetproblemen? Los het op met Google Tag Manager en leer hoe het werkt in deze interactieve workshop.

Netprofiler | 20 oktober 2010 post verder lezen

Drie tips om het exporteren van Google Analytics data naar Excel te verbeteren.

3 tips om het exporteren van data van Google Analytics naar Excel te vergemakkelijken.

admin | 20 december 2009 post verder lezen

Begrijpbare paginanamen in Google Analytics rapporten

Zijn de paginanamen in je Google Analytics rapporten moeilijk leesbaar? Vaak is een rapport dan moeilijk te interpreteren. Makkelijk te interpreteren paginanamen zijn vaak een voorwaarde voor intensief gebruik van de web analytics tool.

Netprofiler | 20 april 2007 post verder lezen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief