Digital Analytics

Marjon op de Woerd | 30 oktober 2018

Nieuwe online marketingtool Classify maakt campagne tracken makkelijker

Wat campagne tracking ingewikkeld maakt Goede analyses zijn essentieel. De informatie die uit de analyse komt is doorgaans de basis voor verandering. Klopt de informatie, dan is de verandering een vooruitgang en optimaliseer je daarmee je website. Is de informatie en de conclusie foutief, dan heeft een verandering wellicht negatieve gevolgen. Fouten worden snel gemaakt […]

lees meer
Marjon op de Woerd | 24 oktober 2018

Campaign Tracking:
van dummy naar professional in 5 minuten 

Wat is Campaign Tracking? Campagne tracken, campaign tracking, tagging, UTM: het heeft allemaal met elkaar te maken. Je maakt speciale links waarmee je meet waar je bezoekers vandaan komen. Dit doe je met bepaalde parameters die je in de link voegt, zoals de bron, het medium, de campagne, de advertentie-inhoud en het zoekwoord.   De bron is waar de bezoeker vandaan komt. […]

lees meer
Maxime Lunter | 30 oktober 2017

7 interessante learnings van het Digital Analytics Congres 2017

Van Artificial Intelligence in de vorm van machine learning, neurale netwerken en data science – alles wordt nu ingezet om data optimaal te gebruiken. Een nieuwe trend binnen de digital analytics sector. Wat zijn de belangrijkste insights van de vier keynotes en enkele aansprekende expert sessies? 1. Bart Schutz (Online Dialogue): Marshmallows, & the Psychology behind […]

lees meer
Netprofiler | 23 juni 2016

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools.

Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools. In dit artikel bespreek ik de meest onderscheidende features van Webtrekk, een digital marketing tool die zijn oorsprong in Duitsland vindt. Webtrekk begon in 2004 in Berlijn en is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 130 werknemers met kantoren in China, Italië, Spanje, Nederland en […]

lees meer
Netprofiler | 2 april 2016

Google lanceert met Google Analytics 360 Suite een complete digital marketing suite

Google lanceerde onlangs de Google Analytics 360 Suite (GA360): een nieuwe suite voor data en marketing Analytics.

lees meer
Netprofiler | 20 mei 2015

Google Tag Manager

Als gecertificeerde Google Analytics partner, is Netprofiler nu ook Google Tag Manager specialist. Dit is een nieuw product waar Google onlangs mee op de markt is gekomen. Hieronder een bespreking van het product.

lees meer
Netprofiler | 20 maart 2015

Goedkeuring “cookiewet” door Eerste Kamer

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (in de volksmond ook wel cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. In feite houdt dit in dat de wetgeving nu officieel van kracht is, hoewel de ingangsdatum van de wet nog moet worden vastgesteld.

lees meer
Netprofiler | 20 mei 2014

Inhoudsgroepen in Google Analytics

Om alle content op je website beter te kunnen analyseren heeft Google Analytics een nieuwe functionaliteit toegevoegd: Inhoudsgroepen. Hiermee kan je zien hoe verschillende groepen pagina’s presteren ten opzichte van elkaar. Inhoudsgroepen geven inzicht in hoe bezoekers over de verschillende secties van jouw website navigeren.

lees meer
Netprofiler | 20 mei 2014

Verhoog uw conversie door middel van Behavioral targeting.

Veel (online)marketingcampagnes worden afgestemd op specifieke doelgroepen, om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Behavioral targeting wordt vaak vergeten!

lees meer
Netprofiler | 20 april 2014

Universal Analytics

Er is al veel gesproken over het nieuwe ‘meetraamwerk’ van Google Analytics. In Q2 van 2013 werd Universal Analytics in bèta uitgerold en sinds 2 april 2014 is het officieel uit bèta.

lees meer
Netprofiler | 20 december 2013

TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop.

Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

lees meer
Netprofiler | 20 oktober 2013

14 nieuwe ontwikkelingen en updates tijdens Google Analytics Summit

De Google Analytics Summit is weer achter de rug. Op dit jaarlijkse Summit presenteert Google de nieuwe ontwikkelingen en updates aan zijn partners over heel de wereld.

lees meer
Netprofiler | 20 augustus 2013

Bouncepercentage vs. uitstappercentage

Een van de belangrijkste manieren om het percentage afhakers te verlagen is om te kijken naar het bouncepercentage. Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij de persoon je website meteen verlaat vanaf de instappagina (slechts 1 pagina bekeken).

lees meer
Netprofiler | 1 augustus 2013

Zoek en boekgedrag in de reisbranche deel II

In juni sprak Netprofiler op Emerce eTravel over het verhogen van de CTR en de conversie in de reisbranche. Speciaal voor dit congres deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche.

lees meer
Netprofiler | 20 mei 2013

Google Analytics Paginawaarde

Google heeft recent een nieuwe/oude statistiek toegevoegd aan Google Analytics: “Paginawaarde”.

lees meer
Netprofiler | 20 oktober 2010

Google Tag Manager training

Een website met meetproblemen? Los het op met Google Tag Manager en leer hoe het werkt in deze interactieve workshop.

lees meer
admin | 20 december 2009

Drie tips om het exporteren van Google Analytics data naar Excel te verbeteren.

3 tips om het exporteren van data van Google Analytics naar Excel te vergemakkelijken.

lees meer
Netprofiler | 20 april 2007

Begrijpbare paginanamen in Google Analytics rapporten

Zijn de paginanamen in je Google Analytics rapporten moeilijk leesbaar? Vaak is een rapport dan moeilijk te interpreteren. Makkelijk te interpreteren paginanamen zijn vaak een voorwaarde voor intensief gebruik van de web analytics tool.

lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends op het gebied van digital analytics, traffic optimization en user experience.