Nieuwe online marketingtool Classify maakt campagne tracken makkelijker

Judith Ram
30 oktober 2018
Terug naar blogoverzicht

Classify is een nieuwe online marketingtool waarmee campagne tracking kinderspel wordt.

Met Classify, ontwikkeld door Netprofiler, heb je de benodigde gegevens voor data-analyse binnen Adobe Analytics in één handig overzicht. Ingewikkelde url’s met lange parameters lastig te ontcijferen? Met Classify is dat verleden tijd.

Deze blog gaat over de functionaliteiten van Classify en legt uit hoe de tool werkt. Meer weten over de moeilijkheden van campagne tracken in het algemeen? Lees dan het eerste deel in deze serie over tracking ‘Campagne Tracking: van Dummy naar Professional in 5 minuten’.

Wat campagne tracking ingewikkeld maakt

Goede analyses zijn essentieel. De informatie die uit de analyse komt is doorgaans de basis voor verandering. Klopt de informatie, dan is de verandering een vooruitgang en optimaliseer je daarmee je website. Is de informatie en de conclusie foutief, dan heeft een verandering wellicht negatieve gevolgen.

Fouten worden snel gemaakt door de lange links die vol staan met parameters. Zie bijvoorbeeld de volgende link voor campagne tracking:

www.levelupgroup.nl?nieuwsbrief:email:classify:online-marketingtool:bestel.

Het tracken van campagnes op basis van dit soort links en met deze parameters is tijdrovend en foutgevoelig.

Classify helpt fouten voorkomen

Data analyseren met Abode campagne tracking-links gaat gepaard met veel beperkingen. Tagging moet consistent en accuraat gebeuren. Zo mag je in de url geen spaties gebruiken en liever ook geen hoofdletters. Doe je dat wel, dan komen er fouten in je analytics data.

Classify helpt deze fouten voorkomen. Het is een tool waarmee je de antwoorden op analysevragen in een oogopslag inzichtelijk hebt.

Classify - Campaign Tracking Tool

Voor wie is Classify?

Classify is gemaakt voor en door online marketeers. Online marketeers gebruiken parameters om informatie uit de link te halen waarmee zij de herkomst van de bezoekers en vervolgens het gedrag op de website beter kunnen analyseren. Omdat campagne tracking met Classify veel makkelijker, overzichtelijker en minder foutgevoelig wordt, is het voor iedere online marketeer die gebruik maakt van Adobe Analytics dé perfecte online tool.

Classify komt voort uit – en is vernoemd naar – Adobe Classificatie. Adobe Classificatie is een functionaliteit binnen Adobe Analytics die data classificeert. Een lange string met parameters kan op basis van een scheidingsteken, bijvoorbeeld een dubbele punt, handmatig in meerdere variabelen worden gesplitst. Adobe Classificatie maakt dat al iets makkelijker, omdat het die variabelen en splitsing zelf inregelt. Classify maakt óók gebruik van Adobe Classificatie, maar maakt het leven van een online marketeer nóg makkelijker.

Classify werkt via een door Netprofiler gebouwde API. Daarbij wordt de data nog steeds geclassificeerd (in verschillende bakjes gestopt), maar heb je deze niet meer als een lange string parameters achter je url staan. In plaats van een onoverzichtelijke string creëert Classify een eenduidige key.

De voordelen van Classify

Eindelijk een tool die ervoor zorgt dat je geen lange url met parameters meer hoeft uit te pluizen. Er zijn nog meer voordelen van de nieuwe online marketingtool.

Interesse?

Maak je niet langer zorgen over inconsistente of inaccurate tagging. Begin je campagne tracking met Classify! Voor vragen over de tool kun je terecht bij Judith Ram, senior consultant bij Netprofiler. Mail Judith voor mee informatie of vraag een gratis demo aan.

Deel deze blogpost
Neem contact op met Judith Ram

Was deze post interessant voor je? Lees meer nieuws van deze auteur. Voor meer informatie kun je ook bellen of mailen.

mail Judith Ram 020 345 9488