Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013

Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013
20 januari 2014
Terug naar blogoverzicht

Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013

Begin december 2013 heeft Netprofiler het derde klanttevredenheids-onderzoek uitgevoerd onder klanten. Van de 134 benaderde relaties, hebben 63 klanten hun medewerking verleend. Hiervoor willen wij jullie graag bedanken!

Begin december 2013 heeft Netprofiler het derde klanttevredenheids-onderzoek uitgevoerd onder klanten. Van de 134 benaderde relaties, hebben 63 klanten hun medewerking verleend. Hiervoor willen wij jullie graag bedanken! Wij vinden het belangrijk om naar onze klanten te blijven luisteren en weten nu beter hoe onze dienstverlening ervaren wordt. Wij zijn erg tevreden met het resultaat, maar geloven dat er altijd ruimte is voor verbetering.

 

Algemeen oordeel Netprofiler

Netprofiler is blij met het algemene oordeel dat is gegeven: een 7,9. We constateren een stijging t.o.v. 2011 en 2012 waarin het algemene oordeel 7,7 bedroeg.

 

Net Promoter Score

Voor Netprofiler is een belangrijke vraag in het onderzoek: ‘Zou u Netprofiler aanbevelen bij vrienden, relaties en/of collega’s?’. Deze score is een goede indicatie voor de klantenloyaliteit en groeipotentieel. 27% van de ondervraagden heeft ons een 9 of 10 gegeven, 13% beoordeelde de samenwerking met een 6 of minder. Vergeleken met 2013 zien we hier hetzelfde resultaat: een Net Promoter Score van 14.

Net-Promoter-Score

Klanten zouden ons aanbevelen bij anderen met de o.a. de volgende woorden: ‘kundig bureau, goede en snelle communicatie, professioneel, vakkundig, zeer betrokken en gedreven partner om mee samen te werken’. Onze dienstverlening kunnen we natuurlijk ook verbeteren. Voor ons liggen de uitdagingen op het gebied van rapportages, het komen met nieuwe ideeën, geven van ongevraagde adviezen en het bewaken van kwaliteit. We gaan hard aan de slag met deze feedback en streven ernaar om deze punten van aandacht in de toekomst weg te nemen.

 

Samenwerking

De Netprofiler consultants worden met name getypeerd als kundig, enthousiast, meedenkend en hands on. Daar zijn we trots op! Wel kunnen wij groeien nog groeien in vernieuwing, inspiratie en pro activiteit. We zullen er alles aan doen om deze score in 2014 hoger te laten zijn.

Klanttevredenheidsonderzoek-aanbevelingen

 

Toekomst Netprofiler dienstverlening

Natuurlijk hebben wij onze klanten de vraag gesteld of het waarschijnlijk is dat ze in de toekomst gebruik blijven maken van onze diensten. Voor 45% van de ondervraagden is dit zeer waarschijnlijk, voor 53% waarschijnlijk en slechts voor 2% onwaarschijnlijk. In de toekomst zien we dat onze huidige klanten vooral onderstaande diensten afnemen:

 

Daarnaast heeft 34% van de klanten aangegeven een nieuwe dienst af te willen nemen. 39% verwacht gebruik te maken van onze UX diensten, 35% wil traffic optimalisatie afnemen en 26% van de ondervraagden heeft interesse in webanalytics.

Deel deze blogpost
Reacties (0)
Reageren