Netprofiler nu partner van feedmanagement tool Channable

Netprofiler
9 augustus 2018
Terug naar blogoverzicht

Goed nieuws! Netprofiler is nu partner van feedmanagementtool Channable.

Dit betekent dat onze klanten nóg makkelijker hun producten kunnen aanbieden op marktplaatsen, vergelijkingssites en affiliate platformen. Altijd up-to-date, supersnelle support en de ruimte om de slimmigheden van onze klanten te laten doorvoeren in de tool – redenen genoeg om dit goede nieuws te delen.

Waarom wij partner zijn van Channable

Channable is een feed managementtool met meer dan 1000 aangesloten SEA-kanalen, vergelijkingssites, marktplaatsen en affiliate netwerken. Dat is een indrukwekkende hoeveelheid kanalen, wat van grote waarde is voor onze klanten. Daarnaast maakt Channable het mogelijk feeds te generen voor specifieke kanalen zodat het assortiment van onze klanten per kanaal kan worden aangepast. Uiteraard is ook het aanpassen en optimaliseren van productinformatie super eenvoudig.

Bij Netprofiler gebruiken we Channable naast de feedmanagement functionaliteiten ook voor de creatie van tekst- en shoppingcampagnes in AdWords en Bing Ads. Channable is de perfecte tool hiervoor dankzij de vele data-koppelingen, groeperingen en business rules die we slim kunnen instellen. Zo kunnen we snel en efficiënt campagnes opzetten en deze dagelijks automatisch laten updaten aan de hand van de behaalde resultaten, het beschikbare assortiment en externe databronnen zoals prijzen van concurrenten en het weer.

Snel en efficiënt campagnes opzetten: Netprofiler nu partner van Channable!

Invloed op de optimalisatie van Channable

Nu we partner zijn, kunnen we ook een bijdrage leveren aan de optimalisatie en ontwikkeling van Channable zelf. Het is belangrijk dat de tool aan de eisen van ons als marketingbureau voldoet, maar zeker ook aan de eisen van onze klanten die een webshop bestieren.

Zo heeft Channable zowel onze input als die van andere partners doorgevoerd of als optimalisatiekansen op hun roadmap gezet. Denk hierbij aan de automatisering van sitelinks, een grotere importcapaciteit van data uit Google Analytics en AdWords, het kopiëren van meerdere regels tegelijk en het kopiëren van regels naar andere accounts.

De voordelen van Channable op een rij

  • Er is een directe koppeling met SEA-kanalen, vergelijkers, marktplaatsen en affiliate netwerken die altijd up-to-date is. Het is voor ieder kanaal mogelijk een aparte feed te creëren.
  • Je kunt additionele databronnen koppelen en zo de product feed verrijken met extra productinformatie en externe data.
  • Dankzij de koppeling van Performance Data aan de product feed kun je campagnes, productaanbod en advertenties per kanaal slim en effectief optimaliseren.
  • Shopping campagnes zijn gemakkelijk te splitsen in diverse ad groups, product groups en negatieve zoekwoorden zijn altijd up-to-date.
  • De tool is bijzonder gebruiksvriendelijk en kent een snelle en goede support.

Ook aan de slag met feedmarketing?

Dankzij onze expertise en het gebruik van Channable als feedmanagementtool hebben we voor veel van onze klanten goede en slimme advertentie-structuren op een effectieve manier kunnen opzetten. Nieuwsgierig naar de resultaten die we hiermee bereiken? Denk je eraan zelf ook aan de slag te gaan met feedmarketing? We helpen je graag bij het optimaliseren van je online groei!

Meer dan 80 online specialisten staan elke dag voor je klaar. Mail ons vandaag nog!

Deel deze blogpost
Neem contact op met Netprofiler

Was deze post interessant voor je? Lees meer nieuws van deze auteur. Voor meer informatie kun je ook bellen of mailen.

mail Netprofiler 020-3459488
Meer lezen van Netprofiler