Diensten

Online Strategie

Retourbeleid als marketingtruc

Netprofiler | 13 mei 2016

Retourbeleid, daar is voor winkeliers absoluut winst te behalen. Een soepel retourbeleid doet het aantal aankopen stijgen, dat is doorgaans de aangenomen gedachte. Maar is dat ook zo? En is het daadwerkelijk zo rechttoe-rechtaan als iedereen denkt? De winkelier draait aan de knoppen Drie onderzoekers van de University of Texas at Arlington hebben in een […]

lees hier verder

Waarom adverteren via Marktplaats slim is

Netprofiler | 15 juli 2015

Marktplaats is allang geen plek meer waar consumenten enkel hun tweedehandsspullen kopen of verkopen. Niet voor niets zet Marktplaats zich tegenwoordig in de markt als “de plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen”. Nieuwe spullen? Ja, gloednieuwe spullen. Dat biedt volop mogelijkheden om ook via dit kanaal uw omzet te verhogen. De […]

lees hier verder

Uitbesteden online marketing: de voor en nadelen

Netprofiler | 15 juli 2015

De discussie over outsourcing vs insourcing is zo oud als bedrijfsvoering zelf. Boeren huurden vroeger dagloners om het zaaien en oogsten te outsourcen. Insourcing bestond uit het stichten van een kinderrijke familie. De voor- en nadelen waren vergelijkbaar. Bij een goede oogst waren die goedkope en betrouwbare kinderen efficiënter dan eigenzinnige dagloners. Bij een tegenvallende […]

lees hier verder

Conversie-euro vs Traffic-euro

Netprofiler | 10 juli 2015

Traffic kun je kopen en voor conversie moet je werken. Na een investering in traffic zie je snel resultaat dat bovendien redelijk voorspelbaar is. Voor een conversieverbetering is meer inspanning nodig en de resultaten laten langer op zich wachten. Investeren in een betere checkoutfunnel is daarom vaak minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld 10.000 extra kliks inkopen. […]

lees hier verder

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ben jij net zo geïnteresseerd in de nieuwste webtrends en digital data als wij? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis niets!