Diensten

Waarom adverteren via Marktplaats slim is

Waarom adverteren via Marktplaats slim is
15 juli 2015
Terug naar blogoverzicht

Marktplaats is allang geen plek meer waar consumenten enkel hun tweedehandsspullen kopen of verkopen. Niet voor niets zet Marktplaats zich tegenwoordig in de markt als "de plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen". Nieuwe spullen? Ja, gloednieuwe spullen. Dat biedt volop mogelijkheden om ook via dit kanaal uw omzet te verhogen. De Admarkt van Marktplaats, helemaal zo gek nog niet. Iedere dag bezoeken ruim 1,3 miljoen mensen de website van Marktplaats. Daarmee is het een ideaal kanaal om potentiële klanten met een hoge aankoopintentie te bereiken. Waar men in het begin nog vaak dacht "Irritant die advertenties met nieuwe producten, ik zoek toch tweedehandsspullen", is het inmiddels heel gewoon dat men ook nieuwe producten aangeboden krijgt. Het werkt dan ook voor een groot aantal productcategorieën. Zo verrassend is dat ook niet. Stel, u bent op zoek naar een specifieke spiegelreflexcamera. Misschien is het product dat u zoekt niet als tweedehands beschikbaar. Of is het wel beschikbaar, maar woont de verkoper te ver weg waardoor de tijd en kosten niet opwegen tegen het voordeel. En tja, zo'n dure camera kopen zonder hem gezien te hebben voelt ook niet prettig. Soms is het verschil met de nieuwprijs simpelweg zo klein dat de klant wel gek is om de camera tweedehands aan te schaffen.

En dan valt het oog van de zoekende klant op uw advertentie

Stiekem droomt hij al van de camera, dus klikt de klant toch maar op uw pakkende advertentie. Eenvoudig en veilig bestellen via een webshop, een nieuw en goed werkend product én fabrieksgarantie. Vaak genoeg redenen om het product alsnog nieuw aan te schaffen. Marktplaats is dus ideaal om potentiële klanten te bereiken. Vooral om consumenten te bereiken die actief op zoek zijn naar een product, maar niet direct overwegen het nieuw aan te schaffen. In plaats dat men Marktplaats teleurgesteld weer verlaat, kunnen wij ervoor zorgen dat de consument uw webshop bezoekt, een product aanschaft en zo ziet u uw omzet stijgen. Klanten waar we dit nu toepassen hebben hun omzet al enorm zien stijgen, soms met wel 10 procent. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf. Met behulp van een goede feed kan een groot aantal advertenties geautomatiseerd worden opgezet. Zo'n feed moet alle benodigde informatie bevatten. Denk hierbij aan de link naar de productpagina, de prijs, kleur en de voorraad. Daarnaast is het van groot belang dat de advertentie een titel krijgt met daarin de belangrijkste keywords en usp's, zodat de advertentie goed vindbaar en herkenbaar is. Een goede feed is essentieel voor het succesvol inzetten van Marktplaats.

Goede biedingsstrategie levert geld op

Betalen voor de advertentie gebeurt overigens pas als de klant deze ook echt bekijkt. Hoeveel dat nou kost? Dat is flexibel en kan door de adverteerder zelf worden ingesteld. Het minimum is één cent, maar de hoogte van het bod heeft invloed op de positie van de advertentie. Monitoring van deze wisselende advertentieprijzen in samenhang met de positie van de advertentie raden wij altijd aan. Een goede biedingsstrategie kan veel geld schelen. Adverteren op Marktplaats kan snel worden opgezet. Juist omdat de bestelling via de eigen webshop loopt, is de koppeling tussen webshop en Marktplaats snel gemaakt en kan de campagne binnen korte tijd live staan. Ideaal!

Deel deze blogpost