Diensten

Traffic Optimization

Wat is de beste besteding van jouw volgende uur?

admin | 1 oktober 2019

Test-Learn-Scale Test-learn-scale is zo’n methode. Het is een aanpak waarmee je met minimale experimenten, antwoord vindt op businessvragen.  Voor de keuze tussen kanaal en tool zou test-lean-scale kunnen bepalen welke mogelijkheid het meeste oplevert. De tool test je bijvoorbeeld twee weken op een deel van de website. Tegelijkertijd plaats je een minimale campagne op het […]

lees hier verder

De verborgen kracht van retentiemarketing

admin | 24 september 2019

Het vinden van een antwoord op deze vragen is waar wij met onze jarenlange ervaring in gespecialiseerd zijn. Om het antwoord te vinden op deze vragen maken we gebruik van een bewezen methodiek met data-analyse als rode draad. Want zonder doordachte strategie geen succesvolle retentiecampagnes. Onze methode Iedere succesvolle strategie start met een data-analyse van […]

lees hier verder

Smart display – een vloek of een zegen?

admin | 8 augustus 2019

Met smart display zet je automation en machine learning in voor Google Ads display campagnes. Deze geautomatiseerde vorm is geschikt voor zowel B2C als B2B klanten. Daarnaast kunnen de meeste klanten ook nog eens afrekenen op basis van conversie. Smart display maakt gebruik van de volgende vormen van automation Automatic bidding Smart display gebruikt een […]

lees hier verder

Voice is de toekomst

admin | 29 maart 2019

Toch zijn er al een aantal bedrijven die (veelal met een duwtje in de rug van Google) de eerste stapjes hebben gezet en het voor consumenten mogelijk maken om via hun stem bepaalde acties voor elkaar te krijgen. Zoals Rabobank die je je saldo laat checken, Auping die verhaaltjes voor het slapen gaan interactief maakt […]

lees hier verder

Exponentiële online groei nu mogelijk met het Flipperkastmodel

admin | 13 februari 2019

Het boek maakt duidelijk hoe marketeers groei realiseren met een eenvoudig experiment gedreven proces. Daniël Markus zegt hierover: ‘Het is als growth hacking, maar dan voor online bedrijven die de startup fase zijn ontgroeid en behoefte hebben aan een concrete aanpak’. Met concrete voorbeelden en tutorials in Google Analytics en Excel kan de lezer direct […]

lees hier verder

Netprofiler genomineerd voor twee Dutch Search Awards

admin | 12 november 2018

Snapchat & Instagram campagne voor Rijless.nl – 5 miljoen views in 8 seconden Hoe overtuig je een 17-jarige om een proefrijles te nemen bij Rijless.nl? Met een 8 seconden video van Bartje op Snapchat of Instagram! Snapchat en Instagram zijn voor Rijless.nl nu zelfs een van de belangrijkere kanalen voor leadgeneratie. Wat begon als pilot […]

lees hier verder

Nine analyses you can perform to determine whether your link profile is ‘natural’

Netprofiler | 9 augustus 2016

This leaves us with the question: how does a natural link profile look like? And are the websites we are working on, doing a good job? Underneath, you will find nine analyses you can perform to gain insights in what a natural link profile looks like. As an example, a study of the link profile […]

lees hier verder

How-to: een handleiding voor het ultieme zoekwoordenonderzoek.

admin | 19 juli 2016

Zoekwoorden onderzoek: een allesomvattende handleiding Zoekwoorden onderzoek is de basis van elke zoekmachine strategie, voor zowel SEO als SEA. Zonder het gedrag van gebruikers van de zoekmachines in kaart te brengen, is het immers moeilijk om hier op in te spelen. Even wat zoekwoorden door de Google Keyword Planner halen, levert vaak niet voldoende inzichten. […]

lees hier verder

De vier Mobile Marketing Trends van 2016!

Netprofiler | 14 juni 2016

De vier Mobile Marketing Trends van 2016! Tijdens Mobile Convention Amsterdam 2016 in de Beurs van Berlage stond een ding als een paal boven water: De veranderingen in de markt van mobile volgen zich in rap tempo op! Alles over Mobile Marketing kwam aan bod gedurende de dag: Wat zijn de trends? Waar gaan we […]

lees hier verder

Ben je straks nog wel zichtbaar in Google?

Netprofiler | 2 maart 2016

Sinds 18 februari 2016 toont Google geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant van de zoekresultatenpagina op desktop.

lees hier verder

Adverteren op Instagram

Netprofiler | 2 oktober 2015

Waarom adverteren op Instagram? Imstagram is op dit moment een van de grootste social media kanalen onder jongeren. Is dit je doelgroep? Dan is het zeker het overwegen waard om een pilot te starten met adverteren op Instagram.

lees hier verder

Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Netprofiler | 20 maart 2015

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken.

lees hier verder

HTTPS als SEO rankingfactor

admin | 30 augustus 2014

Google zet vol in om het web “veiliger” te maken, waarbij zij in het verleden HTTPS al als standaard heeft gemaakt voor het gebruik van Google zoeken, Gmail en Google drive.

lees hier verder

Google Webmaster Tools voor SEO Deel 2: Analyseren

Netprofiler | 20 juli 2014

In deel 1 van ons Google Webmaster Tools blog heb je al kunnen lezen hoe je Google Webmaster Tools kunt instellen voor je website. In deel 2 gaan we in op wat voor data je zoal uit Google Webmaster Tools kunt halen en waar je die data voor kunt gebruiken.

lees hier verder

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) – Effectieve strategieën

Netprofiler | 20 juli 2014

Remarketing stelt adverteerders in staat om advertenties te tonen aan mensen die je website al eerder hebben bezocht. Dit kan via zogenaamde Real Time Bidding platformen, maar ook eenvoudig via het Google Display Netwerk.

lees hier verder

Google’s Webmaster Tools voor SEO Deel 1: Instellen

Netprofiler | 20 april 2014

Google’s Webmaster Tools, in het Nederlands Webmasterhulpprogramma’s van Google en vaak afgekort tot GWMT of GWT, is een verzameling hulpprogramma’s waarmee website-eigenaren hun website kunnen analyseren en optimaliseren op SEO technisch vlak .

lees hier verder

Not provided keywords toch wél provided? Een oplossing!

admin | 20 maart 2014

Vorig jaar heeft Google besloten om de door gebruikers ingetypte zoekwoorden in Google.nl niet meer inzichtelijk te maken in Google Analytics. Als een bezoeker nu op een organisch zoekresultaat klikt worden deze vrijwel allemaal weggeschreven als (not provided).

lees hier verder

Facebook Remarketing en Real time Bidding

Netprofiler | 20 februari 2014

Remarketing via Google AdWords was al langere tijd mogelijk, maar nu is het ook mogelijk om personen die je website hebben bezocht, opnieuw te benaderen met (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook.

lees hier verder

Dynamische remarketing in Google Display Network

Netprofiler | 20 januari 2014

Het is al langer mogelijk om in Google AdWords een remarketing campagne op te zetten. Sinds kort is het ook mogelijk om dynamische banners en tekstadvertenties in te zetten. Een zeer interessante toevoeging in Google AdWords.

lees hier verder

SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

Netprofiler | 20 januari 2014

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

lees hier verder

TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler | 20 december 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop.

Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

lees hier verder

Verkopersbeoordelingen in AdWords – Welke tools zijn er en wat is het verschil?

Netprofiler | 20 september 2013

Onlangs heeft Netprofiler onderzoek gedaan voor de reisbranche naar het zoekgedrag van de consument op Google. Één van de uitkomsten was de invloed van verkopersbeoordelingen in de Google AdWords advertenties.

lees hier verder

De kracht van AdWords extensies

admin | 20 augustus 2013

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Feitelijk zijn ze een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie.

lees hier verder

Zoekgedrag vs. websitegedrag in de reisbranche – deel I

Netprofiler | 20 juli 2013

Speciaal voor Emerce eTravel deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche. We hebben de belangrijkste learnings voor je op een rijtje gezet. Deze week deel I: het zoekgedrag.

lees hier verder

Wat kun je met de functie ‘Zoektermen weergeven’ in Google AdWords?

Netprofiler | 20 mei 2012

Google AdWords biedt de mogelijkheid om je zoekwoorden door middel van matching types (breed, zinsdeel, exact en broad match modifier) te laten koppelen aan zoekopdrachten.

lees hier verder

Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

Netprofiler | 20 januari 2012

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?

lees hier verder

Afbeeldingenoptimalisatie voor Google: zet plaatjes op dieet!

Netprofiler | 20 augustus 2011

Het belang van goed geoptimaliseerde afbeeldingen is een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. Afbeeldingen kunnen namelijk een flinke bijdrage leveren aan de bezoekersaantallen van een site!

lees hier verder

AdWords: hoe werkt de broad match modifier precies?

Netprofiler | 20 augustus 2011

Een belangrijke keuze bij het inrichten en optimaliseren van je campagnes is welk matchtype je gaat inzetten voor je zoekwoorden. Naast exact, zinsdeel en breed is er ook nog een ander matchtype: Broad match modifier.

lees hier verder

Optimaliseer AdWords aan de hand van je marges

Netprofiler | 20 juli 2011

Als je als adverteerder een AdWords-account hebt en daarmee voor veel uiteenlopende producten adverteert, is het optimaliseren op basis van kosten per conversie niet altijd even gemakkelijk.

lees hier verder

Haal het maximale uit een XML sitemap

Netprofiler | 20 januari 2011

Er zijn dus een tweetal soorten sitemaps: een XML sitemap (voor zoekmachines) en een HTML sitemap (voor mensen). Welke is nu het belangrijkste? Hoe zien ze er uit? en waar plaats je ‘m? Here we go!

lees hier verder

Vijf ingrediënten voor een goede long tail productcampagne in Google AdWords

Netprofiler | 20 mei 2010

Voor duizenden producten uit uw assortiment een unieke advertentie in Google AdWords? Dát is long tail advertising. De uitdaging is om een AdWords-campagne met duizenden advertenties beheersbaar te houden. Hierbij vijf tips!

lees hier verder

De kracht van een ‘Eigen Merk Campagne’ in Google AdWords

Netprofiler | 20 november 2009

Het is juist interessant om te adverteren op je eigen merknaam, ook al sta je hoog in Google. In dit artikel een uiteenzetting waarom én praktische tips vanuit onze ervaringen.

lees hier verder

Google AdWords beeldadvertenties maken

Netprofiler | 20 september 2009

Voor adverteerders is het ook interessant om in Google Adwords het display netwerk in te zetten. Google heeft de laatste jaren de targetingmogelijkheden sterk verbeterd en uitgebreid.

lees hier verder

Google erkent Netprofiler als ‘Google Conversion Professional’

Netprofiler | 23 maart 2009

Voor organisaties die meer rendement uit hun bezoekers willen halen is Google recent gestart met een nieuw programma: ‘Google Conversion Professionals’.

lees hier verder

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ben jij net zo geïnteresseerd in de nieuwste webtrends en digital data als wij? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis niets!