Diensten

Exponentiële online groei nu mogelijk met het Flipperkastmodel

Exponentiële online groei nu mogelijk met het Flipperkastmodel
13 februari 2019
Terug naar blogoverzicht

Exponentiële online groei nu mogelijk met het Flipperkastmodel

In januari 2019 is het boek Digital Marketing Pinball uitgekomen. Daniël Markus, Managing Partner Netprofiler, schreef het boek voor online marketeers en ondernemers die meer rendement willen uit digital marketing. Met het door hem bedachte datagedreven ‘Flipperkastmodel’ bewijst hij dat een gestructureerde aanpak leidt tot exponentiële groei van de omzet uit het digitale kanaal.

Het boek maakt duidelijk hoe marketeers groei realiseren met een eenvoudig experiment gedreven proces. Daniël Markus zegt hierover: ‘Het is als growth hacking, maar dan voor online bedrijven die de startup fase zijn ontgroeid en behoefte hebben aan een concrete aanpak’. Met concrete voorbeelden en tutorials in Google Analytics en Excel kan de lezer direct zelf aan de slag.

Het flipperkastmodel werkt met 5 groeidrivers die elkaar beïnvloeden:

  1. conversie
  2. transactiewaarde
  3. retentie
  4. viraliteit
  5. acquisitie

De drivers werken als multipliers op de omzet. Hoe meer drivers een marketeer benut, des te sneller het groeitempo. Daniël: ‘De meeste organisaties werken niet met alle drivers. Ze realiseren zich niet dat de drivers elkaar versterken. Als je bijvoorbeeld wilt verdubbelen en je zet alleen maar traffic in, dan heb je 2x meer bezoekers nodig. Wanneer je conversie en transactiewaarde tegelijkertijd met traffic optimaliseert dan moet iedere driver slechts 26% verbeteren voor een verdubbeling van de omzet.’ Naast goede vaardigheden op iedere driver is het belangrijk dat marketeers data gebruiken. Met Digital Marketing Pinball wil Daniël online marketeers en ondernemers de kennis geven om data gedreven met iedere driver te werken.

Wie profiteert het meest van Digital Marketing Pinball?

Daniël schreef Digital Marketing Pinball voor lezers die uit de branche komen, groeiambitie hebben en daar prioriteit aan geven. Van data-analisten, marketeers en managers van online marketingafdelingen tot eigenaren van webshops. ‘Het allerleukste vind ik het als mensen beter willen worden,’ zegt hij. ‘Leren is waar het om gaat. Groei en verdieping. De skills kunnen vaak wel een tandje hoger.’ Het Flipperkastmodel is sectoronafhankelijk en met name geschikt voor websites met een salesdoelstelling’.

Wil je weten hoe je in een 8 een online marketing topscore haalt? Lees nu Digital Marketing Pinball

Deel deze blogpost