Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd
20 maart 2015
Terug naar blogoverzicht

Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Tijdens het jaarlijkse Emerce eRetail event is onze nieuwe feedmanagement tool gepresenteerd: FeedCommerce (https://www.feedcommerce.com). De tool helpt retailers om maximaal resultaat te halen uit feed gebaseerde marketing kanalen.

 

feedcommerce

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken. Door de geavanceerde business rules kan de data kwaliteit en het rendement tot op productniveau worden geanalyseerd en geoptimaliseerd.

 

Jorne Struiksma, eindverantwoordelijke voor FeedCommerce ligt toe: “Er ligt een enorme kans voor webshops om het rendement van op feed gebaseerde kanalen te verbeteren! Door het optimaliseren van de datakwaliteit vergroot men de zichtbaarheid en daarmee het onlineverkeer naar de webshop. De integratie met Google Analytics maakt het mogelijk om geavanceerde analyses te doen en direct aanpassingen in de feeds door te voeren. Resultaat: meer verkeer, meer omzet en een betere winstgevendheid van de campagnes!”

 

De meeste online retailers maken gebruik van Google Analytics om het surfgedrag en de campagneprestaties te meten. Door het toevoegen van (dynamische) tagging wordt tot op detailniveau gemeten wat de prestaties zijn voor een specifiek product of categorie op een specifiek kanaal. Niet alleen rendement is hierin belangrijk. Ook inzicht in het winkel-/ winkelwagen gedrag en de bijdrage van een kanaal in de hele customer journey speelt een rol. FeedCommerce in combinatie met Google Analytics is daarom een krachtige combinatie.

 

Feedmarketing staat niet op zichzelf vervolgt Jorne Struiksma: “Het begint bij goede metingen om de juiste conclusies te trekken. Als je weet wat er gebeurt op je site, dan kan je uitzoeken waarom iets gebeurt en actie ondernemen om de conversie te optimaliseren. Heb je de juiste data én een goede conversie, dan is de weg vrij om meer (winstgevend) verkeer te genereren. Een integrale aanpak is de sleutel naar succes! Daarom werkt FeedCommerce samen met de online specialisten van Netprofiler om het rendement van webshops te maximaliseren.”

 

Webshops die nu al gebruik maken van FeedCommerce zijn o.a. Score, Chasin’, Bobshop, Internetshop en Futurumshop. De lite versie van FeedCommerce kost € 29 per maand, de pro versie kost € 199 per maand.

Deel deze blogpost
Reacties (0)
Reageren