Google AdWords beeldadvertenties maken

Google AdWords beeldadvertenties maken
20 september 2009
Terug naar blogoverzicht

Google AdWords beeldadvertenties maken.

Adverteren met Google AdWords wordt vaak alleen geassocieerd met de zoekmachine. Maar voor veel adverteerders is het ook interessant om het display netwerk in te zetten. Google heeft de laatste jaren de targetingmogelijkheden sterk verbeterd en uitgebreid.

We kunnen ons richten op relevante onderwerpen, sites, interesses en zelfs op mensen die onze website recent bezochten. In het display netwerk kunnen we naast de bekende tekstadvertenties, ook beeldadvertenties (banners) inzetten. Waar moet deze aan voldoen en hoe maken we een succesvolle banner?

Bannerformaten

We krijgen regelmatig de vraag om de specificaties door te sturen voor de beeldadvertenties in Google AdWords. De banners moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:

1. GIF (ook een GIF-animatie), JPG, PNG of SWF (niet voor mobiele apparaten)
2. Een animerende advertentie moet eindig zijn: na uiterlijk 30 seconden moet de banner stilstaan
3. De bestandsgrootte is maximaal 50 kb
4. Flash (SWF) advertenties dienen voorzien  te zijn van een clicktag

De banners worden geaccepteerd in 9 verschillende formaten:

• 250 x 250             Vierkant
• 200 x 200             Klein vierkant
• 468 x 60               Banner
• 728 x 90               Leaderboard
• 300 x 250             Geïntegreerde rechthoek
• 336 x 280             Grote rechthoek
• 120 x 600             Skyscraper
• 160 x 600             Brede skyscraper

Wil je een campagne richten op mobiele apparaten, dan geldt het mobiele formaat van 300 X 50. Deze kunnen alleen in GIF, JPG of PNG worden gemaakt.

We krijgen ook regelmatig de vraag wat de belangrijkste bannerformaten zijn om in ieder geval te hebben. We raden aan om ze allemaal te maken voor optimaal bereik. Maar als tijd of budget dwingt om keuzes te maken, dan kan onderstaande figuur je daarbij helpen. Het is in ieder geval aan te raden om 728×90, 300×250 en 160×600 in de campagne op te nemen.

display_ad_volumes

Succesvolle banners maken

Een succesvolle banner trekt de aandacht en nodigt uit om te klikken en om te converteren. Google heeft een heel aardig document beschikbaar gesteld met tips voor het ontwerpen van een goede display advertentie. Download (PDF)

Netprofiler heeft ervaring met diverse partijen die goede banners kunnen maken. Neem eens contact met ons op voor meer informatie!

Deel deze blogpost
Reacties (0)
Reageren