SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

SEA: Remarketing & Google Shopping Updates
20 januari 2014
Terug naar blogoverzicht

SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

Voordat we verder ingaan op de nieuwste mogelijkheden van remarketing wordt remarketing nog even kort toegelicht. Remarketing is het targeten van de bezoekers die je website al eerder bezocht hebben. Deze bezoekers kun je in het displaynetwerk en het zoeknetwerk nogmaals een advertentie tonen. Dit kan via een tekstadvertentie of een banner. Een andere mogelijkheid is om te adverteren middels dynamische gepersonaliseerde banners op basis van de bezochte pagina’s op je site, dit wordt dynamische remarketing genoemd. Op deze wijze kunnen aan de bezoekers die op de website zijn geweest direct advertenties getoond worden van de zojuist bekeken producten. Ook kunnen er aanvullende producten, zoals accessoires, getoond worden aan personen die al hebben geconverteerd.

Uit onderzoek (bron: Google) is gebleken dat remarketing een succesvol middel is voor adverteerders. Het resulteert in hogere doorklikratio’s (CTR), hoge conversieratio’s en lage kosten per conversie.

Update remarketing (BETA):

Update Remarketing for search:

Update Google shopping:

Google shopping is een steeds belangrijker kanaal voor adverteerders. Een aantal updates waren nog niet beschikbaar in Nederland, maar deze updates gaan nu toch op korte termijn doorgevoerd worden. De nieuwe mogelijkheden zijn:

 

Inhoud_datafeed

Het is dus belangrijk dat al deze variabelen in de datafeed staan. Google kan namelijk niet weten dat een jurkje “sleeveless” is als het niet in de datafeed staat. Wanneer “sleeveless” in de feed ontbreekt kan er geen advertentie getoond worden op bijvoorbeeld de vierde zoekvariant, terwijl dit juist een zeer specifieke zoekterm is waar de koopbereidheid het grootst is.

NIEUW__Shopping_campagnes_

Bij het aanmaken van een nieuwe campagne (+Campagne) kan er direct voor “Shopping” gekozen worden. Er zijn al een aantal accounts die hiervan gebruik maken. Google is bezig om deze functionaliteit in januari/februari voor iedere adverteerder beschikbaar maken.

Alle informatie vanuit het Merchant Center wordt direct ingeladen in het AdWords account:

2014-01-23_1100

Je ziet direct al je productcategorieën en productgroepen vermeld staan. Deze kan je vervolgens aanvinken om aan te geven waar je specifiek op wilt targeten en meteen een specifiek bod meegegeven. Ook worden de resultaten direct zichtbaar per productcategorie; presteren productgroepen/categorieën beter dan jezelf had verwacht dan kan je daar meteen specifiek op inzetten.

Tenslotte wordt het eenvoudiger om op detailniveau verder uit te splitsen, dus niet alleen per categorie, maar ook per productgroep, Item ID etc. Dit kan tot 7 niveaus diep!

Samenvatting Google Shopping:

Wat kom er nog meer:

Google_trusted_Store

B2B

Deel deze blogpost
Reacties (0)
Reageren