Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

Wouter Veenboer
20 januari 2012
Terug naar blogoverzicht

Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?
laag-zoekvolume
Om dit uit te zoeken bekeek ik de historie van zoekwoorden met deze status. Je kunt hiervoor eenvoudig in Google AdWords een filter voor aanmaken:

filter-laag-zoekvolume

Als ik voor het betreffende testaccount de historie over een jaar bekijk dan kom ik tot een duidelijke conclusie:
De woorden met de status “Laag zoekvolume” werden wel degelijk vertoond, hebben een zeer goede doorklikratio, een lagere CPC en een goed conversiepercentage.

prestaties-laag-zoekvolume

Conclusie op basis van deze steekproef: Zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume” behouden of verwijderen? Behouden!
Verwijder zoekwoorden pas als ze over een (half) jaar daadwerkelijk geen vertoningen/kliks hebben gehad.

Deel deze blogpost
Neem contact op met Wouter Veenboer

Was deze post interessant voor je? Lees meer nieuws van deze auteur. Voor meer informatie kun je ook bellen of mailen.

mail Wouter Veenboer 020 345 9488
Meer lezen van Wouter Veenboer
Reacties (0)
Reageren