Met Usabilla beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie!

Paul van Leijden
20 september 2014
Terug naar blogoverzicht

Met Usabilla beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie!

Usabilla is een online feedback en onderzoekstool waarmee je snel en efficiënt feedback van de bezoekers van je website kunt krijgen.

Bij Netprofiler zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te helpen hun online presence uit te breiden en de conversie van de website te verbeteren. Op het gebied van user experience is Netprofiler sinds enkele weken partner van Usabilla.

Usabilla is een online feedback en onderzoekstool waarmee je snel en efficiënt feedback van de bezoekers van je website kunt krijgen. Usabilla biedt hiervoor verschillende mogelijkheden.

Usabilla Feedback

Continue feedback

Met de software oplossing Usabilla Live for Websites wordt op continue basis feedback verzameld over de website. Anders dan een gewone vragenlijst, kunnen bezoekers heel specifiek op de pagina aangeven waar ze een opmerking over hebben. Dus niet meer een algemene mening tijdens of aan het eind van het bezoek, waarbij het niet duidelijk is wat niet goed ging, maar heel specifieke feedback op onderdelen van de website waar men op dat moment tegenaan loopt. De vragenlijsten zijn makkelijk aan te passen en te publiceren. Voor de bezoeker is deze manier niet opdringerig, maar juist wanneer men iets wil opmerken, wel makkelijk te vinden en te gebruiken.

Naast deze manier van feedback kan ook op een meer actieve wijze om feedback worden gevraagd. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen vragen waarom men de winkelmand verlaat of dat informatie op een product detailpagina duidelijk en volledig is.

Met de resultaten kunnen direct verbeteringen worden doorgevoerd, oplossingen nader worden onderzocht met een A/B test of verder uitgediept door middel van een usability of een concept onderzoek. Door deze actionable feedback op te pakken, kan dan ook echt de conversie worden verbeterd.

Visuele feedback

Usabilla Visual Survey is ideaal om bijvoorbeeld statische designs of wireframes van nieuwe sites of sites in ontwikkeling te testen. Dit is de tool die typisch tijdens de ontwerpfase van een website of -pagina wordt ingezet. Een visuele enquête zoals deze is makkelijk te maken. Uitzetten kan binnen uw eigen klantengroep via de website, via Facebook of andere social media of via geworven respondenten die uiteraard wel tot uw eigen doelgroep behoren.

 

Visuele Enquete

 

 

 

 

 

 

 

De respondenten kunnen op een heel visuele manier commentaar geven op wat ze zien. Het gaat via het drag and drop principe. Net als bij de continue feedback zijn de resultaten dus heel specifiek voor onderdelen op de pagina of op de website. Naast deze kwalitatieve feedback kan met deze tool ook kwantitatieve feedback verzameld worden. Denk hierbij aan heatmaps, klikpaden, task completion times etc.

Nieuwsbrief Feedback

Nieuwsbrief feedback

Een nieuwsbrief is nog steeds een belangrijke manier om interesse en gerichte traffic te genereren. Een goede nieuwsbrief maken is nog een hele klus en er spelen veel variabelen mee.

Om meer inzicht te krijgen in wat werkt voor jouw doelgroep, is het met Usabilla mogelijk om feedback op de nieuwsbrief te vragen. Door de Usabilla widget in je nieuwsbrief te koppelen kunnen de lezers meteen reageren op wat ze zien. Met deze feedback kun je meteen aan de slag met het optimaliseren van je nieuwsbrief.

Analyse en rapportage

De feedback wordt op een overzichtelijke manier, samen met andere relevante informatie over de respondent, getoond in een dashboard.

Analyses en Reportages

Platformonafhankelijk

Usabilla is te gebruiken in iedere browser en op ieder apparaat. Het maakt dus niet uit hoe de respondent je website benadert, hij kan altijd feedback geven.

Netprofiler en Usabilla

Netprofiler biedt support bij het opzetten, uitvoeren, monitoren en analyseren van de resultaten. Op die manier haalt u het beste uit uw website!

Deel deze blogpost
Neem contact op met Paul van Leijden

Was deze post interessant voor je? Lees meer nieuws van deze auteur. Voor meer informatie kun je ook bellen of mailen.

mail Paul van Leijden 020 345 9488
Reacties (0)
Reageren