Diensten

Vakantiemakelaar – succesvolle demand generation aanpak

Door een succesvolle inzet van een demand generation strategie werden 50% meer brochuredownloads en afspraken voor de open dag gerealiseerd. Alle 55 vakantiehuizen waren in 3 maanden tijd uitverkocht!

Uitdaging

De kosten voor Vakantiemakelaar in Google Ads liepen behoorlijk op en het aantal leads bleef achter; er was veel concurrentie op de zoekwoorden en de display campagnes richtte zich op slechts één doelgroep; de eindgebruiker.

Strategie en aanpak Netprofiler

We hebben onze koppen bij elkaar gestoken met de vraag; hoe kunnen we de doelgroep beter bereiken?
De basis van de brainstorm bestond uit;
- Wie is de doelgroep?
- Waar kunnen we de doelgroep het best bereiken?
- Hoe spreken we de doelgroep het beste aan?

Wie is de doelgroep?
Doelgroep 1: natuurliefhebbers/wintersporters/wandelaars
Het ging in dit geval om een vakantiepark in Winterberg (Duitsland). Het is belangrijk dat je je goed verdiept in de regio om een goede ‘eindgebruiker’ doelgroep vorm te geven. De locatie Winterberg is met name interessant voor wandelaars, wintersporters en outdoor liefhebbers.
Doelgroep 2: investeerders
Uit doelgroep onderzoek bleek dat +/- 40% van de klanten van Vakantiemakelaar geen eindgebruiker is, maar het kopen van een vakantiehuis vooral ziet als een investering. De doelgroep van Vakantiemakelaar zijn dus niet alleen mensen die opzoek zijn naar een vakantiehuis, maar ook iedereen die opzoek is naar een investering met een interessant rendement.

Waar kunnen we de doelgroep het beste bereiken?
Om deze 2 doelgroepen te bereiken is onze demand generation strategie ingezet; Het creëren van behoefte in de upper-funnel doelgroepen, door middel van goed op elkaar afgestemde display, social en Youtube campagnes.

Hoe spreken we de doelgroep het beste aan?
Onderdeel van onze demand generation strategie is de Touch -Tell – Sell methode;
- Touch: een korte aanraking met de doelgroep (inspiratie)
- Tell: de doelgroep voorzien van informatie die voor hen relevant is
- Sell: brochure downloads of afspraak open dag

Dankzij deze methode is de boodschap continu relevant en creëer je een zo groot mogelijke hot audience (hoge koopintentie). Je kunt je voorstellen dat bijvoorbeeld een wintersportliefhebber niet meteen getriggerd zal worden door een advertentie die oproept een vakantiehuis in Winterberg te kopen. Zeker niet als die ad het heeft over een ‘rendement van 6%’. Maar wanneer deze wintersportliefhebber eerst een korte video ziet van een vakantiepark in Winterberg in de sneeuw, vervolgens leest dat dit park een unieke ligging heeft tussen de skiliften en skischolen voor kinderen en 3 maanden sneeuwzekerheid, is de interesse gewekt. Een paar dagen later wordt de wintersportliefhebber weer getarget met een ad die oproept de brochure te downloaden met meer informatie over het park en de vaste lasten. Hij laat z’n email adres achter en download de brochure.

Sell eigen gebruiker

Sell investeerders

Resultaat

Dankzij bovenstaande strategie hebben we 50% meer brochuredownloads en afspraken voor de open dag gerealiseerd. En dankzij deze hoeveelheid leads waren alle 55 vakantiehuizen voor Vakantiemakelaar in 3 maanden tijd uitverkocht.

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Steve Klare

020 345 9488 email Netprofiler

Bekijk ook onze andere cases

Keukenloods - succesvolle SEO strategie

De kracht van SEO: van positie 37 naar 4 door vraaggestuurde contentcreatie

lees meer over deze case

Spaces - Demand Generation

Netprofiler zet vol in op Demand Generation. Oftewel het datagedreven bepalen van doelgroepen, relevante KPI’s bepalen...

lees meer over deze case

Paradigit- 5 driver model

“De samenwerking met Netprofiler bevalt ons zeer goed. De aanwezigheid van een consultant bij ons op kantoor is ook du...

lees meer over deze case