Diensten

Vakantiemakelaar – Demand Generation

Alle 55 vakantiehuizen in 3 maanden uitverkocht! Dankzij Demand Generation werden 50% meer leads gerealiseerd.

Uitdaging

Vakantiehuizen zijn populair, ook online. Daar loopt ook het familiebedrijf Vakantiemakelaar tegen aan. Door grote concurrentie op zoekwoorden lopen de Google Ads kosten hoog op, maar waardevolle leads blijven achter. De bestaande display campagnes, gericht op de eindgebruiker, converteren nauwelijks. Voor het nieuwe vakantiepark in Winterberg gaat Vakantiemakelaar samen met Netprofiler op zoek om de juiste doelgroep met een persoonlijke Demand Generation strategie over de streep te trekken.

Strategie en aanpak Netprofiler

De Vakantiemakelaar vroeg ons: “Hoe kunnen we onze doelgroep beter bereiken?”. Met een brainstorm en doelgroeponderzoek gingen we met twee hoofdthema’s aan de slag. Zo ontdekten we o.a. dat er naast de “eindgebruiker” nog een andere belangrijke doelgroep is.

1. Wie is de doelgroep?

Eigen gebruiker - Touch

Voorbeeld eindgebruikerscampagne

Investeerders - Touch

Voorbeeld investeerderscampagne

2. Hoe spreken we deze doelgroep het beste aan?

Hier komt de demand generation strategie in het spel. We creëren behoefte in de upper-funnel doelgroepen, door het inzetten van goed afgestemde display, social en Youtube campagnes.
Onderdeel van onze demand generation strategie is de Touch - Tell - Sell methode;

Demand generation houdt de boodschap continu gericht en relevant. Je creëert zelf van cold surfers een hot audience (mensen met een hoge koopintentie). De wintersportliefhebber gaat niet overstag als hij toevallig één advertentie ziet met “Koop een vakantiehuis in Winterberg, 6% rendement”. Door “Touch – Tell - Sell” ziet de wintersportliefhebber eerst op YouTube een korte video van een vakantiepark in Winterberg in de sneeuw. Vervolgens ontdekt hij via een Facebook Ad dat dit park een unieke ligging heeft tussen de skiliften en skischolen voor kinderen en 3 maanden sneeuwzekerheid. Nu wordt het interessant. Een paar dagen later wordt de wintersportliefhebber weer getarget met oproep om de brochure te downloaden met meer informatie over het park en de vaste lasten. Inmiddels nieuwsgierig laat hij zijn mailadres achter en downloadt de brochure.

Eigen gebruiker - Sell

Investeerders - Sell

Resultaat

Google Ads en social media mogen best wat kosten, als dat voor meer omzet zorgt. Door optimalisaties binnen de doelgroepen toe te passen gaat het budget alleen naar high potential klanten. Met de gerichte Demand Generation strategie zorgden we dat deze groep een hot audience werd. Zo realiseerden we 50% meer brochuredownloads en afspraken voor de open dag. Dankzij deze leads zijn alle 55 Winterberg vakantiehuizen voor Vakantiemakelaar in 3 maanden tijd uitverkocht.

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Steve Klare

020 345 9488 email Netprofiler

Bekijk ook onze andere cases

Keukenloods - succesvolle SEO strategie

De kracht van SEO: van positie 37 naar 4 door vraaggestuurde contentcreatie

lees meer over deze case

Spaces - Demand Generation

Netprofiler zet vol in op Demand Generation. Oftewel het datagedreven bepalen van doelgroepen, relevante KPI’s bepalen...

lees meer over deze case

Paradigit- 5 driver model

“De samenwerking met Netprofiler bevalt ons zeer goed. De aanwezigheid van een consultant bij ons op kantoor is ook du...

lees meer over deze case