Lucas Brouwer
Author Lucas Brouwer Role Senior Consultant | Project Manager

Jouw digitale groei ook versnellen?

Plan een vrijblijvende strategische brainstorm in om te ontdekken welke digitale groei er voor jouw organisatie mogelijk is.

Ondek nu

Parship & Netprofiler: “We zetten continu experimenten op om te zien welke combinaties en strategieën het best presteren”

Published 31 maart 2025 Reading time 3 minutes
Parship & Netprofiler: “We zetten continu experimenten op om te zien welke combinaties en strategieën het best presteren”

De online datingmarkt verandert continu. Doelgroepen verschuiven, technologieën ontwikkelen zich razendsnel en de concurrentie groeit. Hoe Parship relevant en succesvol blijft in het genereren van kwalitatieve leads? Door samen met digital marketingbureau Netprofiler een effectieve strategie te ontwikkelen om de juiste doelgroep te bereiken en te converteren.

De manier waarop mensen daten en relaties aangaan is de afgelopen jaren flink veranderd. “We zien dat mobiel een steeds grotere rol speelt in het registratieproces,” vertelt Femke van der Hoeven van Parship. “Mensen schrijven zich vaker in via hun smartphone, en daarom hebben we onze persoonlijkheidstest – die bestaat uit 80 vragen – volledig mobielvriendelijk gemaakt. Tegelijkertijd blijft desktop ook een belangrijk kanaal.”

Naast de technologische verschuiving is ook de concurrentie toegenomen. “Apps als Tinder en Hinge hebben daten laagdrempeliger gemaakt, maar dat betekent niet altijd dat gebruikers serieus op zoek zijn naar een relatie”, vervolgt Femke. “Bij Parship richten we ons juist op serieuze singles, onder andere door met een abonnementsmodel te werken. Dit creëert een community van like-minded mensen, wat leidt tot meer succesvolle matches.”

Effectieve leadgeneratie

Om nieuwe leads te genereren, zet Parship verschillende marketingstrategieën in. “We hanteren een combinatie van branding flights en always-on performancecampagnes”, legt Lucas Brouwer, senior consultant Netprofiler, uit. Op traditionele kanalen zoals televisie wordt een always-on-strategie toegepast. Daarnaast draait Parship videocampagnes via platforms zoals YouTube en Videoland. “YouTube is ideaal om specifieke doelgroepen te bereiken tegen een gunstige CPM”, aldus Lucas. “Op Videoland richten we ons meer op de context van de programma’s waarin de advertenties verschijnen.”

Naast branding wordt er ingezet op performance marketing. “We adverteren continu via Meta en zoeken actief naar geïnteresseerden via Google Search, Microsoft Edge en de App Stores”, vertelt Lucas. “Door slimme automatische biedstrategieën optimaliseren we de conversie en sturen we op KPI’s zoals orders en orderwaarde.”

AI en machine learning

In de digitale marketingwereld is handmatig bieden verleden tijd. “Bij Parship maken we gebruik van de automatische biedstrategieën van de advertentieplatformen”, vertelt Cathrin van Waveren, Director Operations bij Netprofiler. “Om deze optimaal te laten werken, is het essentieel om ze te voeden met de juiste data.” Op Meta wordt bijvoorbeeld gebruikgemaakt van Advantage+ doelgroepen.“ Deze bieden volume, maar de kwaliteit verschilt. Daarom testen we continu verschillende doelgroepen en zetten we experimenten op om te zien welke het best presteren”, legt Cathrin uit. “Bij succes schalen we op, zodat we altijd de meest effectieve doelgroep bereiken.”

Partnerships en affiliates

Naast campagnes speelt ook samenwerking met partners een belangrijke rol in het succes van Parship. “Via ons affiliatenetwerk Daisycon werken we samen met tientallen datingpublishers die al jaren actief zijn in deze markt”, vertelt Femke “Hier zien we ook een duidelijke verschuiving naar mobiel, wat aansluit bij de trends die we binnen onze eigen kanalen waarnemen.” Bij performancecampagnes ligt de focus op het voeden van automatische biedstrategieën met voldoende conversiedata. “Soms zien we dat specifieke zoekwoorden of campagnes te weinig volume genereren”, zegt Cathrin. “Dan richten we ons tijdelijk op soft-conversies eerder in de funnel. Dit zorgt ervoor dat de biedstrategieën effectief blijven werken en uiteindelijk leiden tot een hoger aantal gewenste conversies.”

Datagedreven en dynamisch

De samenwerking tussen Parship en Netprofiler heeft waardevolle inzichten opgeleverd. “Experimenteren is cruciaal”, benadrukt Lucas. “We testen voortdurend nieuwe doelgroepen en advertentievarianten. Door continu te optimaliseren en minder succesvolle combinaties uit te sluiten, overtreffen we de benchmark.”

Parship en Netprofiler bewijzen hoe essentieel het is om flexibel in te spelen op veranderende doelgroepen en technologische innovaties. Dankzij een slimme mix van branding, performance marketing, geavanceerde technologie en data-analyse, blijft Parship niet alleen succesvol in het aantrekken van de juiste gebruikers, maar ook in het realiseren van hoogwaardige matches.

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Kies voor groei

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Dyon Metselaar

Director

020 - 7871323

dyon@netprofiler.nl

LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.