Analytics implementatie

Hulp nodig bij een goede analytics-implementatie of -configuratie?

Analytics

Voor de implementatie van een webstatistieken-tool is kennis en ervaring vereist.

Wij helpen jouw organisatie om inzichtelijk te maken welke web analytics-tool het meest geschikt is voor jouw website. Heb je al een tool gekozen? En zoek je alleen hulp bij implementatie en configuratie? Ook daar helpen wij je graag bij.

Onze werkwijze

Het implementeren van een webstatistieken-tool betekent meer dan alleen het plaatsen van een tracking code. Wellicht is jouw website een ecommerce-website waarvoor je specifieke ecommerce-tags moet implementeren. Of zijn er andere zaken waarmee je rekening moet houden tijdens de implementatie. Dat is voor iedere website weer anders.

Voor de juiste implementatie volgen wij daarom zes handige stappen:

1. We inventariseren de doelen en uitgangspunten van de website in een KPI-sessie.
2. We stellen een meetplan op waarin de codes zijn opgenomen en leggen uit waar deze op je website geïmplementeerd moeten worden.
3. We stemmen af met het development team of het meetplan helder is.
4. We testen de implementatie.
5. We configureren de web analytics-tool, bijvoorbeeld door filters aan te maken en doelen in te stellen.
6. We publiceren de implementatie.

Ondersteuning met interpretatie en training

Na de implementatie wordt de webstatistieken-tool gevuld met data, zodra bezoekers op je website komen. Het is daarbij natuurlijk van belang om de data op de juiste manier te interpreteren. Zo heb je aanknopingspunten om de online marketingactiviteiten te verbeteren. Onze web analytics-consultants helpen je na de implementatie ook graag met de interpretatie. Of we komen een training bij je verzorgen.

Contact

Meer weten? Hulp nodig bij een goede analytics-implementatie of -configuratie? Neem dan contact op met ons webanalytics team of bel 020 - 345 94 88.

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Avontuur

‘Door onze kennis van de branche te bundelen met de specialistische kennis van Netprofiler hebben we de juiste stappen kunnen zetten op het gebied van gebruikersonderzoek’. (Patrick van Zijl, Avontuur)

bekijk alle cases case verder lezen