Digital Analytics Tools

Verbeter de prestaties van je digitale marketing inspanningen door het gebruik van de juiste tools.

Digital Analytics Tools

Wij ondersteunen je bij het kiezen en gebruiken van de geschikte tool voor jouw organisatie en doelstellingen.

Met digital analytics kun je de prestaties van digitale omgevingen meten, inzichtelijk maken en optimaliseren. Er zijn verschillende analytics tools op de markt. Om de juiste tool te selecteren, moet je eerst bepalen wat je wilt meten, rapporteren of optimaliseren. Wat is je doel op je website? Wil je het aantal bezoekers op je digitale omgevingen vaststellen? Wil je de gebruikerservaring optimaliseren? Wil je de conversie verhogen?

Verdiep je verder in Digital Analytics Tools

neem contact op

Wij bieden hulp bij keuze uit verschillende digital analytics-tools

Er zijn uiteenlopende digital analytics-tools beschikbaar op het gebied van:

Wij zijn certified partner van de marktleidende tools. Daardoor kunnen we je helpen bij het selecteren van de tooling die het beste aansluit bij de wensen en behoeften van jouw organisatie. Ook verzorgen we:

Web Analytics

Met web analytics breng je de kwaliteit en de kwantiteit van het bezoek aan een digitale omgeving in kaart. Hierbij kun je een verdeling maken tussen:

Wij adviseren je over de juiste tool voor jouw doel. Hiervoor zijn we gecertificeerd partner van:

Ondersteuning bij tag management

Met een Tag Management Systeem beheer je je meettags op een centrale plek en in een heldere interface. Hierdoor kun je zelf snel en eenvoudig tags toevoegen, verwijderen of aanpassen. Je hebt zelf de controle over de meettags op je omgeving en je bent minder afhankelijk van derde partijen. In een tag management-oplossing kun je bestaande (third party) tags gebruiken, maar je bent ook al voorbereid op toekomstige, nog niet bestaande tags.

Wij bieden support voor de voornaamste tag management tools:

Ondersteuning bij dashboarding tools

Een dashboard helpt je om vragen te beantwoorden en laat kansen zien voor je organisatie. Je brengt je resultaten van je digitale inspanningen verbeterd in kaart. Met dashboard tooling kun je:

Nu iedereen zich steeds meer gaat verdiepen in het visualiseren van zijn/haar resultaten komen er steeds meer  tools op de markt die je hierbij kunnen helpen. Maar welke tool het beste bij je organisatie of wensen past hangt erg af van je organisatie, vraag en doelstelling. Zo heeft de ene tool meer functionaliteiten en is de ander goedkoop of juist heel complex. Bij Netprofiler helpen we je de keuze maken welke tool het beste bij je organisatie, vraag of doelstelling past. Benieuwd naar de verschillende bekende tools? Lees hier meer over de verschillende tools:

Ondersteuning bij personalisatietools

Met personalisatietools kun je je communicatieboodschap afstemmen op een specifieke gebruiker of gebruikersgroep. Op basis van onder meer historische data kun je de communicatie persoonlijker en relevanter maken voor je bezoeker. Deze kwalitatieve en waardevolle content kan significant bijdragen aan het verhogen van je conversie.

Wij maken gebruik van verschillende toonaangevende personalisatietools:

Contact

Wil je meer weten over onze webanalytics tools? Neem vrijblijvend contact op met ons webanalytics team via 020 - 345 94 88.

Klanten voor Digital Analytics Tools

Wij helpen je ook graag verder met...

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Prominent

“Bij Prominent zijn we no-nonsense, eerlijk en resultaatgericht. Dat zoek ik ook in een partner. Netprofiler sluit volledig bij ons aan en ontzorgt mij op alle fronten.” (Chiel Menthen, Online Performance Marketeer Prominent)

bekijk alle cases case verder lezen