Classify

Campagne tracking-tool voor Adobe Analytics: alle data in een handig en foutloos overzicht

Dé Adobe Analytics tracking-tool: Classify

Classify is een nieuwe online marketingtool waarmee campagne tracking kinderspel wordt. Met Classify, ontwikkeld door Netprofiler, heb je de benodigde gegevens voor data-analyse binnen Adobe Analytics in één handig overzicht.

Ingewikkelde url’s met lange parameters lastig te ontcijferen? Met Classify is dat verleden tijd.

Data analyseren met Abode campagne tracking-links gaat gepaard met veel beperkingen. Fouten worden snel gemaakt door de lange links die volstaan met parameters. Tagging moet consistent en accuraat gebeuren. Zo mag je in de url geen spaties gebruiken en liever ook geen hoofdletters. Doe je dat wel, dan komen er fouten in je analytics data. Classify helpt deze fouten voorkomen. Het is een tool waarmee je de antwoorden op analysevragen in een oogopslag inzichtelijk hebt.

Voor wie is Classify?

Classify is gemaakt voor en door online marketeers. Online marketeers gebruiken parameters om informatie uit de link te halen waarmee zij de herkomst van de bezoekers en vervolgens het gedrag op de website beter kunnen analyseren. Omdat campagne tracking met Classify veel makkelijker, overzichtelijker en minder foutgevoelig wordt, is het voor iedere online marketeer die gebruik maakt van Adobe Analytics dé perfecte online tool.

Classify komt voort uit – en is vernoemd naar – Adobe Classificatie. Adobe Classificatie is een functionaliteit binnen Adobe Analytics die data classificeert. Een lange string met parameters kan op basis van een scheidingsteken, bijvoorbeeld een dubbele punt, handmatig in meerdere variabelen worden gesplitst. Adobe Classificatie maakt dat al iets makkelijker, omdat het die variabelen en splitsing zelf inregelt. Classify maakt óók gebruik van Adobe Classificatie, maar maakt het leven van een online marketeer nóg makkelijker.

Hoe werkt campagne tracking met Classify?

Classify werkt via een door Netprofiler gebouwde API. Daarbij wordt de data nog steeds geclassificeerd (in verschillende bakjes gestopt), maar heb je deze niet meer als een lange string parameters achter je url staan. In plaats van een onoverzichtelijke string creëert Classify een eenduidige key.

Classify biedt een groot aantal handige functionaliteiten. Zo maak je projecten aan waarbinnen je campagnes uitzet, bepaal je zelf hoeveel campagnes je per pagina wil zien, en pas je de campagne direct aan jouw wensen aan. De dropdown-opties zijn per Classify-gebruiker te personaliseren. Niet iedereen gebruikt tenslotte dezelfde parameters. De parameters die je gebruikt, zijn nu in ieder wel geval consistent en accuraat. Een verschil als ‘Display’ of ‘display’ speelt straks geen rol meer. Zo maak je altijd gebruik van de juiste tagging. Wanneer je alle campagnes hebt toegevoegd aan het project, wordt de data naar Adobe Analytics gestuurd. Iedere 24 uur synchroniseert Classify automatisch, waardoor al je data altijd up-to-date is.

Het aanmaken van zo'n campagne  gaat volgens een eenvoudig stappenplan. De unieke key wordt vervolgens automatisch gegenereerd nadat je de campagne hebt aangemaakt. De key is vergelijkbaar met de code-achtige campagne tracking link van Adobe, maar dan veel korter.

Voordelen van Classify

Eindelijk een tool die ervoor zorgt dat je geen lange url met parameters meer hoeft uit te pluizen. Er zijn nog meer voordelen van de nieuwe online marketingtool.

Interesse?

Maak je niet langer zorgen over inconsistente of inaccurate tagging. Begin je campagne tracking met Classify! Voor vragen over de werking van de tool, de licentiekosten én de toegevoegde waarde voor jouw campagnes kun je terecht bij Judith Ram, senior consultant bij Netprofiler. We laten je graag een gratis demo zien!

Klanten voor Classify

Wij helpen je ook graag verder met...

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Prominent

“Bij Prominent zijn we no-nonsense, eerlijk en resultaatgericht. Dat zoek ik ook in een partner. Netprofiler sluit volledig bij ons aan en ontzorgt mij op alle fronten.” (Chiel Menthen, Online Performance Marketeer Prominent)

bekijk alle cases case verder lezen