Google Tag Manager

Google Tag Manager

Google Tag Manager is een tag management systeem waarmee je zelf tags op je site kunt toevoegen, bewerken of verwijderen.

Een developer is alleen nog nodig om de tag manager containercode op de site te plaatsen, maar daarnaast kun je als online marketeer zelf aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van Analytics pixels, Adwords, Hotjar of andere vendors die je vanuit het tag management systeem op de website plaatst. Daarbij bepaal je in de tool wanneer welke pixel geplaatst moet worden. Zo kun je via Google Tag Manager niet alleen klikgedrag op de site meten, maar ook conversies die via de software naar tal van online marketing vendors gestuurd kunnen worden.

Enkele voordelen van Google Tag Manager

Implementatie Google Tag Manager

Wil jij ook overstappen op Google Tag Manager? We helpen je graag bij het implementeren en configureren van de tool. Daarbij kijken we ook welke bestaande tags op dit moment op je site worden gebruikt, om ervoor te zorgen dat alles wordt overgenomen in Google Tag Manager. Onze web-analytics consultant zijn gecertificeerd in Google Tag Manager en kunnen jou de gewenste support leveren.

CONTACT

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google Tag Manager of de ondersteuning die wij bieden? Neem dan contact op met ons webanalytics-team of bel ons op 020 - 345 94 88.

Wij helpen je ook graag verder met...

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

De Hartstichting

“Netprofiler is altijd maar één belletje weg. Jullie voelen als een verlengde van onze eigen organisatie en als onze eigen collega’s. Dat is een enorm pluspunt.” - Michel Bleeker, Online Marketeer bij De Hartstichting

bekijk alle cases case verder lezen