Webanalytics Pakketselectie

Er zijn veel digital analytics tools beschikbaar. Wij adviseren je bij de keuze van het passende pakket.

Webanalytics Pakketselectie

Op basis van jouw website doelstellingen en informatiebehoefte helpen wij je een webanalytics pakket te selecteren dat bij je past.

Wil je meer en verbeterde inzichten uit je digitale inspanningen halen? Dan kies je voor een geschikte analytics-tool. Wij adviseren je bij de keuze van het passende pakket. Zo krijg je uit het aanbod aan software de pakketselectie die het beste aansluit bij jouw wensen en behoeften en jouw doelstellingen helpt te bereiken.

Onze ervaring:

Met een web analytics-tool meet je de prestaties van je digitale activiteiten, zodat je verbeterd inzicht krijgt in de resultaten en deze kunt verbeteren. Web analytics-pakketten, zoals Google Analytics, Adobe Analytics of Webtrends maken onder meer inzichtelijk:

Wij helpen je door:

Verschillen tussen web analytics-pakketten

Wij helpen je om de beste keuze te maken uit het grote aanbod aan analytics-tools en beschikbare pakketten. Naast de overeenkomsten zijn er namelijk ook veel verschillen:

Er zijn gratis web analytics-tools en pakketten die een eenmalige investering of een (jaar)abonnement vereisen. De prijs is vaak afhankelijk van de mogelijkheden en de dataopslag.

De manier waarop de tools omgaan met het importeren, verwerken en rapporteren van data (uit externe bronnen) kan verschillen. Ook onderscheiden de pakketten zich op het gebied van gebruikersgemak, zoals het aanmaken van eigen statistieken en dimensies. Daarbij zijn sommige tools geavanceerder voor wat betreft het visualiseren en analyseren van (transactie)processen en de customer journey.

Er zijn verschillen in de manier waarop aanbieders van de analytics-pakketten met analytics data omgaan. De gegevens kunnen bijvoorbeeld worden bewaard op servers in binnen- of buitenland. Daarbij moet je rekening houden met lokale wet- en regelgeving voor privacy. Andere tools maken het mogelijk om de gegevens lokaal op te slaan (op eigen computers of servers).

Er is een groot verschil in klantenservice en support tussen de verschillende tools. Soms kun je voor calamiteiten en vragen alleen op een website terecht, soms is er een callcenter voor support. Wij bieden ondersteuning voor alle partner tools.

Hoe werkt het selectietraject voor een web analytics-pakket?

Wij helpen je bij het kiezen van het passende web analytics-pakket. De stappen die we hierbij nemen, zijn:

Met een inventarisatie stellen we samen met de betrokkenen de wensen, eisen en behoeften vast (online managers, site beheerders en gebruikers).

Wij vragen de geselecteerde vendors (de aanbieder van de analytics-tool) om een voorstel te sturen op basis van de inventarisatie, inclusief een opzet van een rapportage.

Wij evalueren de RFP’s en presentaties van de leveranciers. Daarbij brengen we de overeenkomsten en verschillen voor je in kaart en doen we een voorselectie.

Samen met jou maken we een toolkeuze. We vragen de leverancier om een testperiode, waarin we de tool uitvoerig testen op mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid.

Na het selecteren van de web analytics-tool verzorgen wij voor jou de implementatie en inrichting van de tool. Ook bieden we een training aan om de betrokkenen om snel wegwijs te maken in de tool.

Pakketadvies van ervaren en gekwalificeerde consultants

Wij hebben ervaring met vrijwel alle gangbare web analytics-tools. Onze ervaren en gekwalificeerde consultants kunnen je adviseren in de keuze van de tool die het beste past bij jouw wensen en behoeften. En we bieden support bij de implementatie en inrichting van de tool. Of je nu zelf aan de slag wilt of het hele traject van implementatie tot analyse uit handen wilt geven: we helpen je graag!

We zijn (gecertificeerd) partner van onder meer:

Contact

Meer weten over web analytics pakketselectie? Neem contact op met ons web analytics-team of bel 020 – 345 94 88.

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Avontuur

‘Door onze kennis van de branche te bundelen met de specialistische kennis van Netprofiler hebben we de juiste stappen kunnen zetten op het gebied van gebruikersonderzoek’. (Patrick van Zijl, Avontuur)

bekijk alle cases case verder lezen