Display advertising

De ideale manier om de naamsbekendheid van je organisatie te vergroten.

Display advertising

Wil jij de naamsbekendheid van je organisatie vergroten of de conversie verhogen? Display advertising – het online adverteren met grafische, visuele of interactieve advertenties – is de ideale manier om dit te realiseren.

Met de nieuwste real time bidding en programmatic display-technieken bereiken wij jouw doelgroep zo effectief en efficiënt mogelijk. Met display advertising kunnen we voor iedere impressie bepalen of hier op geboden wordt en, zo ja, tegen welke prijs. Op deze manier ben je ervan verzekerd dat je de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap bereikt. Een slim ingezet budget met een maximaal resultaat, dat is de display advertising strategie die Netprofiler biedt.

Verdiep je verder in Display advertising

neem contact op

Waarom netprofiler?

Onze succesvolle aanpak

Een goede briefing is de basis van succes. Het is het perfecte moment om meer diepgang en duidelijkheid te krijgen. Wat is het budget? Welke looptijd houden we aan? Wat zijn onze doelstellingen? En welke doelgroep willen we bereiken met welke boodschap? En, hoe doen we dat? Dankzij een goed geformuleerde briefing met de noodzakelijke informatie kunnen we betere keuzes maken op het gebied van media-inzet.

Hier bepalen we de kerninzichten die vervolgens de strategie formuleren. Met alle informatie die we gedurende het briefingsproces vergaard hebben, vormt zicht nu de strategie. Deze is uiteraard per opdracht en doel verschillend. Zo kan het voorkomen dat we ervoor kiezen om bepaalde momenten gedurende het jaar eruit te pikken om de mediadruk te verhogen. Daarmee bouw je bovenop op je ‘always on-strategie’ pieken in waarbij er extra aandacht gegenereerd wordt voor de belangrijke gebeurtenissen. Het kan ook zijn dat we ervoor kiezen om het weer (zon vs. regen) de trigger te laten zijn voor het serveren van de juiste boodschap. Door meer relevantie worden de resultaten beter.

Een goede setup bepaalt voor de helft het succes van de campagne. Daarom geloven wij in een uitgebreide setup waarbij er direct meerdere subcampagnes worden gecreëerd voor verschillende formaten en devices. Zo krijgen we snel meer inzicht in de prestaties van de campagnes waardoor er beter en sneller geoptimaliseerd worden.

We zijn live! Heel mooi natuurlijk, maar nu begint het echte optimaliseren. Doorgaans kan er op circa 50 onderdelen geoptimaliseerd worden. Denk aan creatives, domeinen, devices, time of day en contact frequency. Wij houden alles in de gaten.

Na een week heeft de campagne genoeg data verzameld zodat wij aan de slag kunnen. Enerzijds wordt de campagne steeds beter omdat we continu het algoritme optimaliseren, anderzijds sluiten we zelf de minst presterende onderdelen uit.

De evaluatie wordt vaak vergeten, maar is juist essentieel. Essentieel om een nog beter startpunt te creëren voor een vervolgcampagne. Daarom hechten wij veel waarde aan deze stap in het proces. We kijken naar de geboekte resultaten, naar de uitgevoerde optimalisaties en formuleren altijd learnings voor de volgende campagne.

Contact

Wil je weten wat display advertising voor jouw organisatie kan doen? Neem dan contact op met het Traffic Team of bel 020 345 95 88.

Klanten voor Display advertising

Wij helpen je ook graag verder met...

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

De Hartstichting

“Netprofiler is altijd maar één belletje weg. Jullie voelen als een verlengde van onze eigen organisatie en als onze eigen collega’s. Dat is een enorm pluspunt.” - Michel Bleeker, Online Marketeer bij De Hartstichting

bekijk alle cases case verder lezen