Snapchat advertising

Bereik de doelgroep jongeren met Snapchat advertising

Snapchat advertising

Heb jij moeite met het verbinden van jongeren aan jouw organisatie? Heb je Snapchat al overwogen? Breng jouw organisatie gericht bij jongeren onder de aandacht met Snapchat advertising.

Medio 2017 werd Snapchat Advertising geïntroduceerd in Nederland. Snapchat is een bekend medium waarmee je gemakkelijk met vrienden kunt praten en live verhalen van over de hele wereld bekijkt. Een moment delen is zo nog leuker en nog makkelijker geworden. Het platform kent veel interessante mogelijkheden en biedt de kans om tegen relatieve lage kosten een groot (jong) publiek te bereiken. Snapchat is naast Facebook, Instagram en Whatsapp het vierde grootste sociale platform van Nederland. Snapchat kent een wat jongere doelgroep vergeleken met de andere platformen. Deze bevindt zich voornamelijk in de leeftijdscategorie van 13 tot 24 jaar. Vrouwen maken net wat meer gebruik van Snapchat dan mannen.

Snapchat telt zo’n 2,5 miljoen gebruikers in Nederland en dit aantal neemt elke dag verder toe. 60 procent van de gebruikers stuurt elke dag een ‘Snap’. Daarmee kent Snapchat een erg hoge betrokkenheid. Het socialmediakanaal is dus hét perfecte medium om als bedrijf of organisatie jongeren te bereiken.

Wat zijn de mogelijkheden?

Snapchat kent verschillende vormen van advertising.

Je uploadt een video of foto. Die verschijnt in de story van een gebruiker. Wanneer een gebruiker naar boven swipet komt hij bijvoorbeeld op je website terecht.

Deze zijn gekoppeld (d.m.v. GPS) aan de locatie van de gebruiker. Wanneer jouw doelgroep bijvoorbeeld aanwezig is op een festival, kunnen Snapchatters een filter toevoegen waaraan te zien is waar ze zijn, en dit met hun vrienden delen.

Een bekend voorbeeld is de lens waarbij een regenboog uit iemands mond komt. Aanpassingen en toevoegingen in lenses zijn mogelijk, waardoor Snapchat Advertising voor bijvoorbeeld evenementen (Gay Pride) en nieuwe releases (bioscoopfilms, boeken) mogelijk zijn.

Andere mensen, vaak bekende mensen, nemen het Snapchataccount van een gebruiker over om zo een eigen verhaal te maken. Grote evenementen maken hier vaak gebruik van.

Hoe interacteert de doelgroep met de website? Snap Ads is een handig hulpmiddel om hier inzicht in te krijgen. Wekelijks releaset Snapchat nieuwe updates met meer targetingmogelijkheden. Op dit moment kun je targeten op leeftijd, geslacht, taal, provincies en lifestyleprofielen.

Nog wat laatste tips

Snap Ads helpt met het bereiken van een moeilijk te bereiken doelgroep. Hier een aantal tips om het maximale uit Snapchat-advertising te halen:

Ook de mogelijkheid om similar audiences en customer match in te zetten maakt het alleen maar interessanter om te starten met Snapchat!

Interesse?

Wij helpen je graag in de zoektocht en kennismaking met Snap Ads. Neem contact op met het Traffic-team of bel 020 345 9488.

Klanten voor Snapchat advertising

Wij helpen je ook graag verder met...

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

De Hartstichting

“Netprofiler is altijd maar één belletje weg. Jullie voelen als een verlengde van onze eigen organisatie en als onze eigen collega’s. Dat is een enorm pluspunt.” - Michel Bleeker, Online Marketeer bij De Hartstichting

bekijk alle cases case verder lezen