SEO specialisten

Meer bezoekers via de zoekmachines.

SEO specialisten

Wie het algoritme van de zoekmachine begrijpt, kan de uitkomst van zoekresultatenpagina’s veranderen. Daar draait Search Engine Optimisation (SEO) om: het beter begrijpen van zoekmachines.

Dit is het punt waar het voor jouw bedrijf interessant wordt: want hoger in de zoekresultaten komen, betekent meer bezoek op de website. En meer bezoek op de website betekent meer omzet. Onze SEO specialisten houden zich hier dagelijks mee bezig.  SEO is onze passie, en niets vinden wij mooier dan deze passie met jou te delen.

Verdiep je verder in Zoekmachine optimalisatie (SEO)

neem contact op

SEO in een notendop: hoe kunnen we jouw website optimaliseren?

Er zijn meer dan 200 factoren die de positie in de zoekmachines bepalen. Deze factoren vallen allen onder één van de volgende vier verschillende onderdelen:

Voor de techniek kijkt de SEO specialist we als het ware onder de motorkap van de website. De structuur en de code van de website moet er voor gaan zorgen dat de zoekmachine de website op de juiste manier indexeert. Lees ook technische SEO audit voor een uitgebreide lijst van checks die we uit kunnen voeren.

De content van een website omvat alles wat de gebruiker op een pagina ziet. Dit kunnen bijvoorbeeld afbeeldingen, tekst, video’s en tools zijn. Tekst is voor de zoekmachine veruit de belangrijkste factor. Zoekmachines kunnen (nog) niet nauwkeurig bepalen wat er in een afbeelding of video gebeurd. Met een content audit kan gekeken worden hoe content geoptimaliseerd kan worden, zodat deze gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden.

Op basis van een zoekwoorden onderzoek en keyword mapping, kan de SEO specialist een complete content strategie uitwerken. De content strategie richt zich op het binnenhalen van zoveel mogelijk organisch verkeer en de omzet die hieruit voortkomt.

Gebruikerssignalen worden steeds belangrijker. Hierbij wordt er gelet op het gedrag van de gebruiker van de zoekmachine. Klikt deze gebruiker bijvoorbeeld op jouw zoekresultaat, maar daarna direct op ‘Vorige’, dan is dit een teken voor de zoekmachine dat deze pagina niet voldoet aan de wensen van de gebruiker. Gebruikerssignalen zijn sterk afhankelijk van de techniek (bijvoorbeeld de laadtijd) en de kwaliteit van de content.

De autoriteit van een website wordt vooral bepaald door het aantal kwalitatieve links dat naar de website verwijst. Waar veel linkbuilding-partijen zich toch vooral beperken tot het toevoegen van de website aan verschillende startpagina’s, is dit een tactiek die steeds minder effect heeft. Links moeten tegenwoordig niet enkel autoritair zijn, maar ook relevant en van hoge kwaliteit. De SEO specialist weet precies hoe deze links verkregen kunnen worden! Met een backlink audit kijken we naar de mogelijkheden die er zijn met jouw website.

Zelf een SEO specialist worden?

De tools maken de man, maar een goede SEO training is essentieel om hier effectief gebruik van te kunnen maken. Wij leiden jou graag op tot de volgende SEO whizz-kid, door jou alle ins & outs te geven met betrekking tot SEO. Ook voor vragen kun je altijd bij ons terecht.

Contact

SEO is onze passie, en niets vinden wij mooier dan deze passie met jou te delen. Geïnteresseerd in een samenwerking? Laat het ons weten en bel ons op 020 - 345 94 88. Wie weet schuift binnenkort een van onze SEO specialisten bij jou aan tafel!

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Avontuur

‘Door onze kennis van de branche te bundelen met de specialistische kennis van Netprofiler hebben we de juiste stappen kunnen zetten op het gebied van gebruikersonderzoek’. (Patrick van Zijl, Avontuur)

bekijk alle cases case verder lezen