Keyword mapping

Jouw content in kaart gebracht.

Keyword mapping

Na het zoekwoorden onderzoek is het tijd om te kijken hoe de website op dit moment afgestemd is op deze zoekwoorden.

Waar het zoekwoorden onderzoek het zoekgedrag van de doelgroep in kaart brengt, bekijkt keyword mapping hoe de huidige pagina’s van de website hierop aansluiten. Het keyword mapping document is een goede start van de content strategie: iedere pagina krijgt zijn eigen focus zoekwoord toegewezen. Bestaande pagina’s kunnen hierdoor beter geoptimaliseerd worden, en nieuwe pagina’s kunnen gemaakt worden voor de zoekwoorden waar nog geen pagina voor is.

Wat wij je bieden:

Door de huidige website structuur uit te schrijven, wordt duidelijk welke pagina’s nog niet op de goede plek in de website staan. Zo kan gelijk de interne linkstructuur geoptimaliseerd worden. De conclusies die uit het keyword mappen voortkomen, verbeteren zo de structuur van de website. Logischer voor de zoekmachine, maar ook voor de gebruiker!

Door aan elke pagina één focus zoekwoord toe te wijzen, kan direct in kaart gebracht worden voor welke relevante zoekwoorden er nog pagina’s ontbreken op de website. Het kan ook voor komen dat de huidige pagina’s zich nog niet op het juiste zoekwoord focussen, hier kan dan op ingespeeld worden.

Waar veel content strategieën zich toch vooral richten op het uitbreiden van de content, is het vaak vele malen effectiever om eerst de huidige pagina’s te optimaliseren. Dat is precies waar het keyword mapping document zich op richt.

Contact

Jouw content in kaart brengen? Keyword mapping zorgt voor zowel een betere structuur, als gerichter geoptimaliseerde pagina’s. Neem contact met ons op of bel met het Traffic Team op 020 345 9488. En wie weet, zitten we binnenkort bij jou aan tafel!

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Avontuur

‘Door onze kennis van de branche te bundelen met de specialistische kennis van Netprofiler hebben we de juiste stappen kunnen zetten op het gebied van gebruikersonderzoek’. (Patrick van Zijl, Avontuur)

bekijk alle cases case verder lezen