Usability onderzoek

Onderzoek of je (mobiele) website of app aansluit bij de wensen en behoeften van je (potentiële) doelgroep.

Usability onderzoek

Wil jij de user experience en conversiegerichtheid van je website verbeteren? Onze user experience consultants helpen je vanuit hun jarenlange ervaring graag met een usability-onderzoek.

Een usability-onderzoek geeft inzicht in hoe jouw doelgroep zich over (een deel van) je mobiele website of app beweegt, waar de onduidelijkheden zitten en wat de wensen en behoeften zijn. Bij een usability-onderzoek vragen we in individuele sessies aan je (potentiële) bezoekers om je website te evalueren. Dit doen wij aan de hand van uit te voeren opdrachten die we samen met jou vaststellen. Dit type onderzoek leent zich ook goed voor concept testing.

Verdiep je verder in Usability onderzoek

neem contact op

Onze ervaring met usability-onderzoek

Tijdens een usability-onderzoek leggen wij de handelingen van de respondenten op het beeldscherm en de verbale en non-verbale uitingen vast. Daarnaast volgen we door middel van speciale apparatuur de oogbewegingen (eyetracking) op het scherm.

Afhankelijk van jouw wensen en behoeften combineren we in een usability onderzoek meerdere devices: desktop/laptop, tablet en smartphone. De customer journey van je bezoeker beweegt zich vaak ook tussen deze devices.

Wij voeren het usability-onderzoek bij ons op kantoor in Amsterdam, op locatie, of op afstand (remote) uit. Dit kan ook op kleinere schaal, passend binnen agile testing.

We raden je altijd aan om mee te kijken. Iedereen is welkom: van webbouwer en ontwerper tot klantenservice. In onze speciale meekijkruimte kijk je op een groot scherm live mee. Je ziet wat de respondent doet, hoort wat hij zegt en ziet waar hij kijkt. Dit leidt tot interessante discussies en voortschrijdend inzicht tijdens het onderzoek. Wie bieden je de mogelijkheid gebruik te maken van ons whiteboard waarop je direct aan de slag kunt met (nieuwe) schetsen. Aan het einde van de onderzoeksdag krijg je van ons een mondelinge debriefing met de belangrijkste aandachtspunten.

Wij dragen zorg voor de werving en vergoeding van de deelnemers aan het onderzoek. Hiervoor werken wij samen met de beste panelbureaus van Nederland. Een werving vindt plaats op basis van doelgroepcriteria of aan de hand van aangeleverde klantenlijsten.

Afhankelijk van de wensen en behoeften kan een (online) card sorting-onderzoek worden uitgevoerd.

Contact

Wil jij ook een gebruiksvriendelijke en conversiegerichte website die aansluit bij de wensen en behoeften van je (potentiële) doelgroep? Neem dan contact op met het User Experience Team op 020 - 345 94 88 of via het contactformulier.

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Prominent

“Bij Prominent zijn we no-nonsense, eerlijk en resultaatgericht. Dat zoek ik ook in een partner. Netprofiler sluit volledig bij ons aan en ontzorgt mij op alle fronten.” (Chiel Menthen, Online Performance Marketeer Prominent)

bekijk alle cases case verder lezen