Card sorting

Voer een card sorting uit en bepaal samen met de doelgroep welke navigatie bij jouw website past.

Card sorting

De navigatiestructuur van een website is een belangrijke factor voor de gebruiksvriendelijkheid. Door een card sorting-onderzoek uit te voeren, herstructureer je jouw website op basis van ervaringen van de doelgroep.

Bij het indelen van de navigatie van een website, denken veel organisaties vanuit zichzelf. Niet heel handig, want je moet een website juist zo opzetten zodat je doelgroep hem makkelijk kan gebruiken. Met behulp van een card sorting-onderzoek herstructureer je de website op basis van ervaringen van je doelgroep. Tijdens dit onderzoek beoordeelt je doelgroep de huidige indeling van je website en geven zij aan welke structuur hun voorkeur heeft. We voeren dit onderzoek uit met een van de tools van de Optimal Workshop. Het exacte doel van het onderzoek bepaalt welke tool we gebruiken en wat de definitieve opzet van de card sorting-sessie is.

Wat wij bieden:

Online card sorting geeft inzicht in het gedrag van bezoekers en wat voor hen de ideale navigatiestructuur is.

- Vindt de doelgroep relevante informatie via de navigatiestructuur?

- Staat de informatie op de meest logische plek voor je doelgroep?

- Hoe kun je de informatie-architectuur verbeteren zodat deze beter aansluit bij het mentale model van je doelgroep?

Kom erachter hoe je doelgroep de navigatie, vindbaarheid van de informatie en flow beoordeelt.

Een card sorting-onderzoek vanuit ons kantoor in Amsterdam of op een andere locatie. Dat kan zowel online, als op afstand.

Contact

Wil jij meer weten over het uitvoeren van een card sorting? Wij bespreken de opties graag met je door. Neem contact met ons op of bel met 020 - 345 94 88.

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Avontuur

‘Door onze kennis van de branche te bundelen met de specialistische kennis van Netprofiler hebben we de juiste stappen kunnen zetten op het gebied van gebruikersonderzoek’. (Patrick van Zijl, Avontuur)

bekijk alle cases case verder lezen