Concept testing

Onderzoek of je concept aansluit bij de wensen en behoeften van je doelgroep.

Concept testing

Wil jij een nieuw concept lanceren? En wil je weten of het draagvlak heeft in de markt? Wij helpen je jouw doelgroep te begrijpen en voeren een concepttest uit.

Wanneer je aan een nieuwe website of app werkt, is het handig om na te gaan of je concept draagvlak heeft in de markt. Dit doe je door een concept test uit te voeren. Dit is een vorm van usability-onderzoek waarbij we niet alleen de gebruiksvriendelijkheid van een (mobiele) website of app analyseren, maar ook nagaan of je (potentiële) doelgroep het concept begrijpt. Een bijkomend voordeel is dat je de doelgroep bij concept testing al in een vroeg stadium betrekt, zodat het doorvoeren van aanpassingen relatief weinig tijd en geld kost.

Waarom concept testing gebruiken?

Contact

Benieuwd wat concept testing voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op of bel 020 - 345 94 88.

Wij helpen je ook graag verder met...

Online Marketing Support

Cases

Graag laten we je een case zien uit ons portfolio.

Prominent

“Bij Prominent zijn we no-nonsense, eerlijk en resultaatgericht. Dat zoek ik ook in een partner. Netprofiler sluit volledig bij ons aan en ontzorgt mij op alle fronten.” (Chiel Menthen, Online Performance Marketeer Prominent)

bekijk alle cases case verder lezen