Zoekresultaten

Je hebt gezocht op:
+ Pagina's
+ Berichten
Netprofiler en ClickValue verhuizen samen naar Amsterdam Overamstel

lees meer informatie
Brent Stevens

lees meer informatie
Real time bidding

lees meer informatie
Presentaties

lees meer informatie
Google Tag Manager

lees meer informatie
Tag management tools

lees meer informatie
Reporting tools

lees meer informatie
Personalisation tools

lees meer informatie
Google Grants

lees meer informatie
Gihon van Maarsen

lees meer informatie
Google Analytics Partner

lees meer informatie
ClickValue en Netprofiler samen verder in LevelUp Group

lees meer informatie
Event-bedankt

lees meer informatie
Valenard Gerards

lees meer informatie
Google Optimize 360 certificering voor Netprofiler

lees meer informatie
Maxime Lunter

lees meer informatie
Frank ten Kate

lees meer informatie
Online Marketing Update

lees meer informatie
Nine analyses you can perform to determine whether your link profile is ‘natural’

lees meer informatie
How-to: een handleiding voor het ultieme zoekwoordenonderzoek.

lees meer informatie
Webtrekk: integratie van in-depth analytics met krachtige marketingtools.

lees meer informatie
De vier Mobile Marketing Trends van 2016!

lees meer informatie
Netprofiler is Optimizely Solutions Partner!

lees meer informatie
Adwords voor gevorderden training

lees meer informatie
AdWords basics

lees meer informatie
Feedmanagement

lees meer informatie
Tag Management

lees meer informatie
Reporting training

lees meer informatie
Tag management training

lees meer informatie
Visual Website Optimizer

lees meer informatie
Webanalytics Strategie

lees meer informatie
Martin van Ammers

lees meer informatie
Ruben Dragtstra

lees meer informatie
Jordy Griffioen

lees meer informatie
Lennart van der Dussen

lees meer informatie
Ronald Muijzert

lees meer informatie
Paul de Graaf

lees meer informatie
Kirsten van der Mierden

lees meer informatie
Martijn Beumer

lees meer informatie
Mike van Stroe

lees meer informatie
Stefan Koning

lees meer informatie
Hans Boersma

lees meer informatie
Jorne Struiksma

lees meer informatie
Google penalty recovery service

lees meer informatie
Web analytics tools

lees meer informatie
Personalisation training

lees meer informatie
Social Media Trainingen

lees meer informatie
LinkedIn advertising

lees meer informatie
Instagram advertising

lees meer informatie
Twitter advertising

lees meer informatie
Facebook advertising

lees meer informatie
SEO Trainingen

lees meer informatie
Migratie ondersteuning

lees meer informatie
Backlink audit

lees meer informatie
Content strategie

lees meer informatie
Content audit

lees meer informatie
Keyword mapping

lees meer informatie
Zoekwoorden onderzoek

lees meer informatie
Technische audit

lees meer informatie
SEO Strategie

lees meer informatie
SEA Trainingen

lees meer informatie
Google Shopping

lees meer informatie
SEA strategie

lees meer informatie
Adobe Analytics

lees meer informatie
Google Analytics 360 Suite

lees meer informatie
Google Analytics 360

lees meer informatie
Google Analytics

lees meer informatie
Website feedback tool

lees meer informatie
Mouse tracking

lees meer informatie
Heatmap analyse

lees meer informatie
Agile testing

lees meer informatie
Concept testing

lees meer informatie
Card sorting

lees meer informatie
Remote usability onderzoek

lees meer informatie
Eye tracking onderzoek

lees meer informatie
Traffic optimization

lees meer informatie
Traffic Trainingen

lees meer informatie
Affiliate marketing

lees meer informatie
Social media advertising

lees meer informatie
Display advertising

lees meer informatie
Zoekmachine optimalisatie (SEO)

lees meer informatie
Zoekmachine adverteren (SEA)

lees meer informatie
User Experience Tools

lees meer informatie
Detachering UX Consultant

lees meer informatie
Conversie optimalisatie

lees meer informatie
Usability onderzoek

lees meer informatie
Usability expert review

lees meer informatie
User Experience Strategie

lees meer informatie
Datamanagement

lees meer informatie
Analytics Trainingen

lees meer informatie
Detachering WA Consultant

lees meer informatie
Digital Analytics Tools

lees meer informatie
Google lanceert met Google Analytics 360 Suite een complete digital marketing suite

Google lanceerde onlangs de Google Analytics 360 Suite (GA360): een nieuwe suite voor data en marketing Analytics.

lees meer informatie
Cookie verklaring

lees meer informatie
Privacy statement

lees meer informatie
Zoekresultaten

lees meer informatie
User experience

lees meer informatie
Rapportage & Analyse

lees meer informatie
Implementatie

lees meer informatie
Webanalytics Pakketselectie

lees meer informatie
Digital analytics

lees meer informatie
Wouter Veenboer

lees meer informatie
Edith van der Does

lees meer informatie
Frans Appels

lees meer informatie
Wesley Korver

lees meer informatie
Steven Slings

lees meer informatie
Lize Braspenning

lees meer informatie
Ben je straks nog wel zichtbaar in Google?

Sinds 18 februari 2016 toont Google geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant van de zoekresultatenpagina op desktop.

lees meer informatie
Online marketing support

lees meer informatie
Adverteren op Instagram

Waarom adverteren op Instagram? Imstagram is op dit moment een van de grootste social media kanalen onder jongeren. Is dit je doelgroep? Dan is het zeker het overwegen waard om een pilot te starten met adverteren op Instagram.

lees meer informatie
Google Tag Manager

Als gecertificeerde Google Analytics partner, is Netprofiler nu ook Google Tag Manager specialist. Dit is een nieuw product waar Google onlangs mee op de markt is gekomen. Hieronder een bespreking van het product.

lees meer informatie
Feedmanagement tool FeedCommerce gelanceerd

Met FeedCommerce creëren webshops eenvoudig productfeeds voor elk marketing kanaal zoals Google Shopping, vergelijkingssites (beslist.nl, vergelijk.nl, etc.), marktplaatsen en affiliatenetwerken.

lees meer informatie
Goedkeuring “cookiewet” door Eerste Kamer

Op 3 februari 2015 is de Telecommunicatiewet (in de volksmond ook wel cookiewet genoemd) aangenomen door de Eerste Kamer. In feite houdt dit in dat de wetgeving nu officieel van kracht is, hoewel de ingangsdatum van de wet nog moet worden vastgesteld.

lees meer informatie
Met Usabilla beter luisteren naar je online klanten voor meer conversie!

Op het gebied van user experience is Netprofiler sinds enkele weken partner van Usabilla.

lees meer informatie
HTTPS als SEO rankingfactor

Google zet vol in om het web “veiliger” te maken, waarbij zij in het verleden HTTPS al als standaard heeft gemaakt voor het gebruik van Google zoeken, Gmail en Google drive.

lees meer informatie
Onderzoek eTravel

Netprofiler sprak dit jaar op Emerce eTravel over de ontwikkeling van het gebruik van Mobile Devices in de reisbranche. Hoe ontwikkelt dit zich en zijn websites in de reisbranche geschikt om te gebruiken op een mobile device?

lees meer informatie
Google Webmaster Tools voor SEO Deel 2: Analyseren

In deel 1 van ons Google Webmaster Tools blog heb je al kunnen lezen hoe je Google Webmaster Tools kunt instellen voor je website. In deel 2 gaan we in op wat voor data je zoal uit Google Webmaster Tools kunt halen en waar je die data voor kunt gebruiken.

lees meer informatie
Remarketing Lists for Search Ads (RLSA) – Effectieve strategieën

Remarketing stelt adverteerders in staat om advertenties te tonen aan mensen die je website al eerder hebben bezocht. Dit kan via zogenaamde Real Time Bidding platformen, maar ook eenvoudig via het Google Display Netwerk.

lees meer informatie
Het belang van een goede interne zoekmachine

E-commerce websites zijn primair gericht op het verkopen van producten. Helaas blijkt hierbij de interne zoekmachine met grote regelmaat roet in het eten te gooien. Niet alleen blijken de resultaten niet aan te sluiten bij de ingegeven zoektermen, maar ook het ontwerp van de zoekfunctionaliteit en de resultatenpagina zorgen voor problemen.

lees meer informatie
Inhoudsgroepen in Google Analytics

Om alle content op je website beter te kunnen analyseren heeft Google Analytics een nieuwe functionaliteit toegevoegd: Inhoudsgroepen. Hiermee kan je zien hoe verschillende groepen pagina’s presteren ten opzichte van elkaar. Inhoudsgroepen geven inzicht in hoe bezoekers over de verschillende secties van jouw website navigeren.

lees meer informatie
Verhoog uw conversie door middel van Behavioral targeting.

Veel (online)marketingcampagnes worden afgestemd op specifieke doelgroepen, om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Behavioral targeting wordt vaak vergeten!

lees meer informatie
Universal Analytics

Er is al veel gesproken over het nieuwe ‘meetraamwerk’ van Google Analytics. In Q2 van 2013 werd Universal Analytics in bèta uitgerold en sinds 2 april 2014 is het officieel uit bèta.

lees meer informatie
Google’s Webmaster Tools voor SEO Deel 1: Instellen

Google’s Webmaster Tools, in het Nederlands Webmasterhulpprogramma’s van Google en vaak afgekort tot GWMT of GWT, is een verzameling hulpprogramma’s waarmee website-eigenaren hun website kunnen analyseren en optimaliseren op SEO technisch vlak .

lees meer informatie
Not provided keywords toch wél provided? Een oplossing!

Vorig jaar heeft Google besloten om de door gebruikers ingetypte zoekwoorden in Google.nl niet meer inzichtelijk te maken in Google Analytics. Als een bezoeker nu op een organisch zoekresultaat klikt worden deze vrijwel allemaal weggeschreven als (not provided).

lees meer informatie
Starten met A/B testen

Tijdens de laatste online marketing update bleek maar weer eens dat veel bedrijven actief aan de slag willen met A/B testen, maar dat er nog een hobbel moet worden genomen om de A/B testing tool te implementeren en een eerste test uit te voeren.

lees meer informatie
Facebook Remarketing en Real time Bidding

Remarketing via Google AdWords was al langere tijd mogelijk, maar nu is het ook mogelijk om personen die je website hebben bezocht, opnieuw te benaderen met (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook.

lees meer informatie
Klanttevredenheidsonderzoek Netprofiler 2013

Begin december 2013 heeft Netprofiler het derde klanttevredenheids-onderzoek uitgevoerd onder klanten. Van de 134 benaderde relaties, hebben 63 klanten hun medewerking verleend. Hiervoor willen wij jullie graag bedanken!

lees meer informatie
Dynamische remarketing in Google Display Network

Het is al langer mogelijk om in Google AdWords een remarketing campagne op te zetten. Sinds kort is het ook mogelijk om dynamische banners en tekstadvertenties in te zetten. Een zeer interessante toevoeging in Google AdWords.

lees meer informatie
SEA: Remarketing & Google Shopping Updates

In deze blogpost worden de nieuwste mogelijkheden voor Remarketing en de laatste ontwikkelingen van Google Shopping onthuld.

lees meer informatie
TOYS Onderzoek 2013

Netprofiler onderzoek: Lobbes overall de beste online speelgoedshop. Afgelopen maanden heeft Netprofiler een onderzoek uitgevoerd onder de websites en online marketing van zes online speelgoed speciaalzaken. De site van Lobbes is in dit TOYS Onderzoek 2013 verkozen tot beste online speelgoed speciaalzaak. De webwinkel van Lobbes behaalde de hoogste totaalscore.

lees meer informatie
14 nieuwe ontwikkelingen en updates tijdens Google Analytics Summit

De Google Analytics Summit is weer achter de rug. Op dit jaarlijkse Summit presenteert Google de nieuwe ontwikkelingen en updates aan zijn partners over heel de wereld.

lees meer informatie
Verkopersbeoordelingen in AdWords – Welke tools zijn er en wat is het verschil?

Onlangs heeft Netprofiler onderzoek gedaan voor de reisbranche naar het zoekgedrag van de consument op Google. Één van de uitkomsten was de invloed van verkopersbeoordelingen in de Google AdWords advertenties.

lees meer informatie
Bouncepercentage vs. uitstappercentage

Een van de belangrijkste manieren om het percentage afhakers te verlagen is om te kijken naar het bouncepercentage. Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij de persoon je website meteen verlaat vanaf de instappagina (slechts 1 pagina bekeken).

lees meer informatie
De kracht van AdWords extensies

Advertentie extensies zijn een type advertentie indeling, waarmee extra informatie over je bedrijf kan worden weergegeven in Google AdWords. Feitelijk zijn ze een uitbreiding (extensie) van de tekstadvertentie.

lees meer informatie
Zoek en boekgedrag in de reisbranche deel II

In juni sprak Netprofiler op Emerce eTravel over het verhogen van de CTR en de conversie in de reisbranche. Speciaal voor dit congres deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche.

lees meer informatie
Zoekgedrag vs. websitegedrag in de reisbranche – deel I

Speciaal voor Emerce eTravel deed Netprofiler een Usability onderzoek naar het zoek- en boekgedrag in de reisbranche. We hebben de belangrijkste learnings voor je op een rijtje gezet. Deze week deel I: het zoekgedrag.

lees meer informatie
Google Analytics Paginawaarde

Google heeft recent een nieuwe/oude statistiek toegevoegd aan Google Analytics: “Paginawaarde”.

lees meer informatie
Wat kun je met de functie ‘Zoektermen weergeven’ in Google AdWords?

Google AdWords biedt de mogelijkheid om je zoekwoorden door middel van matching types (breed, zinsdeel, exact en broad match modifier) te laten koppelen aan zoekopdrachten.

lees meer informatie
Zoekwoorden met status “Laag zoekvolume” in Google AdWords

In Google AdWords kom je ze regelmatig tegen: zoekwoorden met de status “Laag zoekvolume”. Google zegt deze zoekwoorden momenteel niet te vertonen, omdat er te weinig op gezocht wordt. Wat moet je doen met deze woorden?

lees meer informatie
Afbeeldingenoptimalisatie voor Google: zet plaatjes op dieet!

Het belang van goed geoptimaliseerde afbeeldingen is een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. Afbeeldingen kunnen namelijk een flinke bijdrage leveren aan de bezoekersaantallen van een site!

lees meer informatie
AdWords: hoe werkt de broad match modifier precies?

Een belangrijke keuze bij het inrichten en optimaliseren van je campagnes is welk matchtype je gaat inzetten voor je zoekwoorden. Naast exact, zinsdeel en breed is er ook nog een ander matchtype: Broad match modifier.

lees meer informatie
Optimaliseer AdWords aan de hand van je marges

Als je als adverteerder een AdWords-account hebt en daarmee voor veel uiteenlopende producten adverteert, is het optimaliseren op basis van kosten per conversie niet altijd even gemakkelijk.

lees meer informatie
Haal het maximale uit een XML sitemap

Er zijn dus een tweetal soorten sitemaps: een XML sitemap (voor zoekmachines) en een HTML sitemap (voor mensen). Welke is nu het belangrijkste? Hoe zien ze er uit? en waar plaats je ‘m? Here we go!

lees meer informatie
Google Tag Manager training

Een website met meetproblemen? Los het op met Google Tag Manager en leer hoe het werkt in deze interactieve workshop.

lees meer informatie
Vijf ingrediënten voor een goede long tail productcampagne in Google AdWords

Voor duizenden producten uit uw assortiment een unieke advertentie in Google AdWords? Dát is long tail advertising. De uitdaging is om een AdWords-campagne met duizenden advertenties beheersbaar te houden. Hierbij vijf tips!

lees meer informatie
Drie tips om het exporteren van Google Analytics data naar Excel te verbeteren.

3 tips om het exporteren van data van Google Analytics naar Excel te vergemakkelijken.

lees meer informatie
De kracht van een ‘Eigen Merk Campagne’ in Google AdWords

Het is juist interessant om te adverteren op je eigen merknaam, ook al sta je hoog in Google. In dit artikel een uiteenzetting waarom én praktische tips vanuit onze ervaringen.

lees meer informatie
Google AdWords beeldadvertenties maken

Voor adverteerders is het ook interessant om in Google Adwords het display netwerk in te zetten. Google heeft de laatste jaren de targetingmogelijkheden sterk verbeterd en uitgebreid.

lees meer informatie
Google erkent Netprofiler als ‘Google Conversion Professional’

Voor organisaties die meer rendement uit hun bezoekers willen halen is Google recent gestart met een nieuw programma: ‘Google Conversion Professionals’.

lees meer informatie
Begrijpbare paginanamen in Google Analytics rapporten

Zijn de paginanamen in je Google Analytics rapporten moeilijk leesbaar? Vaak is een rapport dan moeilijk te interpreteren. Makkelijk te interpreteren paginanamen zijn vaak een voorwaarde voor intensief gebruik van de web analytics tool.

lees meer informatie