De kosten per lead tot wel 60% verlagen: zo doen we dat bij Mysolution
Lees hoe we de kosten per lead tot wel 60% hebben verlaagd bij Mysolution.
Situatie
De doelgroep van Mysolution is vrij specifiek en daarom goed te bereiken middels LinkedIn. Binnen de leadgeneratie campagnes van Mysolution, wisselde de performance van CPL (kosten per lead). De wens was dan ook om structureel tegen lagere kosten leads te genereren. Aan ons de uitdaging: waar kunnen we optimaliseren om sales te voeden met meer kwalitatieve leads?
Strategie
Door uitgekiende content te combineren met targeting op een specifieke doelgroep, zijn we samen aan de slag gegaan om de campagnes te verbeteren. Vanuit de backend van Mysolution is hard gewerkt aan interessante content die aansluit op de wensen van de doelgroep. Waar hebben zij écht behoefte aan? Het antwoord bleek een whitepaper te zijn.
In de campagne strategie hebben we de doelgroep gedefinieerd en deze middels A/B testen verder verscherpt. Door gebruik te maken van targeting op geselecteerde bedrijven, is Mysolution in staat om een specifieke doelgroep te bereiken die een hoge relevantie heeft. We werken altijd vanuit de gedachte dat een uiting moet aansluiten op de verwachte inhoud. Met een visual en korte toelichting over het onderwerp weet de doelgroep precies wat ze kunnen verwachten. En daarmee wekken we interesse op.
De PDF van whitepaper:
Voorbeeld LinkedIn uiting:
Resultaat
Dankzij de verscherpte targeting en aansluitende content, is de campagne in staat de CPL met 50% tot 60% per maand te reduceren. Gezien het positieve resultaat van de campagne wordt dit inmiddels ook internationaal uitgedragen.