een van de best scorende digital analytics bureaus van Nederland

Gespecialiseerd in het meten en verbeteren van jouw online resultaten

We believe in Digital Data

Wij halen insights uit al je digitale data om de ROI van jouw online marketing continu te verbeteren.

Eerste Nederlandse Google Analytics Partner in 2007

Frans Appels richtte Netprofiler op in 2003 op een zolderkamer in Amstelveen. In 2005 maakte de zolderkamer plaats voor een echt kantoor op de Bouwerij. Datzelfde jaar was er een doorbraak in web analytics: de lancering van Google Analytics. Wij maakten als een van de eerste bedrijven in Nederland kennis met deze gratis tool, met grote gevolgen:

Toen Google Analytics enigszins ingeburgerd raakte, begonnen we vanuit Netprofiler als eerste met het geven van Google Analytics-trainingen. In 2007 werd Netprofiler door Brian Clifton, toenmalig Europees Manager bij Google, voor Google Analytics geaudit en geaccrediteerd als eerste Nederlandse Google Analytics Partner. Wat een feest!’ (Frans Appels)

Netprofiler-internet-1920-105

Google Analytics ontwikkelde zich van eenvoudige tool voor webstatistieken naar een zeer uitgebreide analytics suite. Naast webstatistieken kunnen nu ook andere databronnen geanalyseerd en gekoppeld worden. Mede door Google Analytics is de online marketingwereld volwassen en meer data driven geworden. En zo ook Netprofiler!

LevelUp Group

In 2017 is Netprofiler samengegaan met online marketing bureau ClickValue onder de naam ‘LevelUp Group’. Continue verbetering, met elkaar. Dat is waar LevelUp Group voor staat. Een groep van ruim 85 digital marketing specialisten staat iedere dag weer klaar voor ruim 200 klanten op het gebied van Online Marketing Support, Digital Analytics en Conversie Optimalisatie. Vind hier meer informatie over de LevelUp Group.

 Accreditaties

Inmiddels is Netprofiler uitgegroeid tot een online marketing bureau met ruim 30 data driven online marketeers. We zijn specialist en certified partner van Google Analytics, Visual Website Optimizer, Google Tag Manager en Google AdWords, Google PartnerGoogle Analytics 360 authorized seller en partner van ComScore, Webtrends, Webtrekk, Adobe Analytics, Piwik, Tealium, Optimizely en Relay42.

Ons team

Met ruim 30 specialisten werken wij aan de online marketing van onze klanten. We achterhalen jouw behoeften en dragen oplossingen aan vanuit verschillende specialisaties en invalshoeken. Maar allemaal met dezelfde passie voor online marketing.

lees meer over ons

Onze unieke aanpak

Data zit in ons DNA. We kijken voortdurend naar de samenhang tussen digital analytics, user experience en traffic optimization. Je krijgt bij ons een vast team van specialisten dat jou helpt je resultaten continu te meten en verbeteren. We overleggen regelmatig met jou over de kansen en mogelijkheden die uit de data voortkomen.

Werken bij Netprofiler

Bij Netprofiler werk je bij een snel groeiend online marketingbureau. We werken met ruim 30 online marketingspecialisten in multidisciplinaire teams. Ons doel: online kansen spotten en hierop inspelen met een continu verbeteringsproces van data analytics, traffic optimization en usability. Met ons opleidingsprogramma leiden we de beste analytics ninja’s op, die de digitale data ontsluiten en inzichten ontwikkelen. Bekijk ons vacatureoverzicht.

Onze klanten

Wij werken al ruim 10 jaar voor organisaties in diverse branches waarvoor online marketing essentieel is voor succes. De focus van onze expertise ligt op data driven online marketing. Wij werken onder andere voor de Hartstichting, WNF, BINCK, TUI, Rabobank, De Troubadour, Bobshop, Samsung, Ziggo, Brussels Airlines, UWV, ALDA Events, Rijless, Expresso en Prominent. Bekijk onze cases.

Onderscheidingen

Al 8 jaar (sinds 2009) scoort Netprofiler elk jaar een eerste (of enkele jaren een tweede) positie als beste “Analytics & optimalisatiebureau” van Nederland in de Emerce 100. Daarnaast scoren we de laatste jaren ook steeds een top positie in de categorie Digital Marketing bureau’s. In 2016 waren we hier gedeeld 3e. Verder is de Netprofiler case voor haar klant Rijless op het laatste Search Engine Strategie event verkozen tot beste zoekmachine marketing case van het jaar en hiermee hebben we de Search Engine Strategies Award (ook wel De Speld genaamd) gewonnen. Eerder waren we met een andere case ook al genomineerd.

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn: data driven, gedreven, plezier, integer en samen. Deze vijf kernwaarden houden ons alert, zowel intern als tijdens de samenwerking met klanten.

Meer weten over Netprofiler?

We gaan graag in gesprek over jouw kansen op het gebied van online marketing. Bel 020 345 94 88 voor een afspraak met ons of vul het contactformulier in.

Ontmoet het team

Lize Braspenning
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële economie (cum laude), HvA
  • Werkervaring: Online marketing assistent, delicious, magazine Sanoma Media
  • Specialisme: DoubleClick, data-analyse en social media
  • Interesse: Uitgebreid koken, lekker eten, GT borrels en af en toe tennissen
Steven Slings
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: Informatie, richting Management en Beheer Informatie Technologie
  • Werkervaring: 10 jaar Ben/T-Mobile: diverse online functies , 5 jaar Rijksoverheid: webanalist
  • Specialisme: Allrounder, van technische implementatie tot strategische KPI-sessie
  • Interesse: Muziek, mijn kinderen, lezen, reizen en uiteraard online
Wesley Korver
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: Mediatechnologie, Hogeschool van Utrecht; Marketingmanagement, Hogeschool Schoevers Utrecht
  • Werkervaring: Webshopmanager bij verschillende retailers
  • Specialisme: Web analytics
  • Interesse: Koken, wijn, vissen, duiken
Frans Appels
Directeur
  • Opleiding: Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Werkervaring: Boardmember (PIM), Bestuurslid profgroep Digital Analytics (MOA), Kerndocent Webanalytics en Zoekmachinemarketing (Beeckestijn Business School)
  • Specialisme: webanalytics, online marketing, zoekmachine marketing, online advertising, SEO, SEA, usability onderzoek, expert audits, conversie optimalisatie, A/B testen
  • Interesse:
Wouter Veenboer
Senior Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Werkervaring: Simpler.nl
  • Specialisme: Longtail advertentiecampagnes, Google AdWords
  • Interesse: Lekker koken en paardensport
Jorne Struiksma
Senior Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Commerciële Economie, Fontys Economische Hogeschool Tilburg, Beeckestijn
  • Werkervaring: Webshopmanager, E-Commerce, Paid Advertising, Online strategie
  • Specialisme: Traffic- en conversieoptimalisatie
  • Interesse: Voetbal(kijken), reizen en Netflix-series
Hans Boersma
Client Services Manager
  • Opleiding: Marketing en Communicatie, Notenboom Eindhoven
  • Werkervaring: Hans Boersma is sinds 2010 actief in de online marketing en heeft zowel een commerciële als een consulterende rol gehad. Hij heeft diverse grote nationale -en internationale partijen geholpen met het bepalen en uitwerken van hun online marketing strategie.
  • Specialisme: Web analytics, SEA en YouTube
  • Interesse:
David ter Telgte
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Hotelschool
  • Werkervaring: ABN-AMRO, Brunel, Schiphol Group
  • Specialisme: SEA, Amazon
  • Interesse: Sport, gastronomie en foosball natuurlijk
Guy Rippe
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: Economics and Finance of Ageing, Universiteit van Tilburg
  • Werkervaring: Consultancy
  • Specialisme: Google Analytics
  • Interesse: Tennis, voetbal, wintersport, internet
Paul de Graaf
Senior Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Commerciële Economie, Hogeschool Rotterdam
  • Werkervaring: E-Commerce afdeling Center Parcs Europe, Junior SEO Specialist Linkbuilding Specialist
  • Specialisme: (Technische) SEO, AdWords
  • Interesse: Reizen, concerten, festivals, motorrijden en gadgets
Wouter Muns
Manager Traffic Optimization
  • Opleiding: HBO Commerciële Economie, Fontys Hogeschool Tilburg
  • Werkervaring:
  • Specialisme: SEA en affiliate marketing
  • Interesse: Voetballen, snowboarden en mountainbiken
Ronald Muijzert
Senior Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële Economie, Hogeschool Alkmaar
  • Werkervaring: Thomas Cook Nederland, Online marketeer
  • Specialisme: SEO en SEA
  • Interesse: Stijldansen en snowboarden
Lennart van der Dussen
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Media, Informatie en Communicatie, Hogeschool van Amsterdam
  • Werkervaring: Plantje.nl, Voetbaltube.com
  • Specialisme: SEA, Social Media
  • Interesse: Voetbal, films en plantjes
Jordy Griffioen
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Communicatiemanagement, HvA/HES Amsterdam
  • Werkervaring: Business Development/e-Commerce: STYLIGHT (München), Accountmanagement/SEO: mydays (München)
  • Specialisme: SEA, E-Commerce, Social Media
  • Interesse: Citytrips, Duitse taal (met name Helene Fischer)
Martin van Ammers
Senior Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Bedrijfseconomie, Amsterdam
  • Werkervaring: Telegraaf Media Groep, SEO-Consultant
  • Specialisme: SEO
  • Interesse: Autosport en hardlopen
Judith Ram
Senior Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: MA Kunstbeleid en -management, Universiteit Utrecht
  • Werkervaring: Databasemarketing, Data- en webanalist @MoneYou
  • Specialisme: Webanalytics, comScore
  • Interesse: Dansen, zingen, reizen, duiken, koken en lekker eten
Frank ten Kate
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: MA New Media & Digital Culture, Universiteit Utrecht
  • Werkervaring: Webanalyse, Online communicatie
  • Specialisme: Webanalytics
  • Interesse: Hardlopen, muziek, kung fu, digitale media
Maxime Lunter
User Experience & CRO Consultant
  • Opleiding: Media & Entertainment Management, Hogeschool Inholland
  • Werkervaring:
  • Specialisme: Usability onderzoek
  • Interesse: Fotografie, reizen, salsa, snowboarden
Valenard Gerards
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: Communicatie- en Informatiewetenschappen, Universiteit Utrecht
  • Werkervaring: Communicatie Consultant - Future Communication, Onderzoeker communicatie en media – MediaTest
  • Specialisme: Webanalytics
  • Interesse: Salsa- en hiphopdansen, fitness, Netflix, pianospelen
Gihon van Maarsen
Sales & Recruitment Manager
  • Opleiding: Personeel & Arbeid
  • Werkervaring: 12 jaar binnen sales & recruitment
  • Specialisme:
  • Interesse: in koken en nieuwe avonturen
Brent Stevens
Senior Digital Analytics consultant
  • Opleiding: Marketing management
  • Werkervaring: Online Marketeer – Minescape, Online Marketeer – Dynamo Retail Group
  • Specialisme: Web Analytics & BI
  • Interesse: Reizen, Sport (Wielrennen & Voetbal), Koken & Wijn
Anna Meijer
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: Media, Informatie en Communicatie
  • Werkervaring: Analyseren en onderzoeken
  • Specialisme: Google Analytics
  • Interesse: Netflix, wintersport en lekker eten
Marije Grandia
Digital Analytics Consultant
  • Opleiding: International Business, Digitale Media en Bedrijfscommunicatie
  • Werkervaring: Online marketeer bij Kwantum
  • Specialisme: Webanalytics
  • Interesse: Reizen, fitness en hardlopen, koken
Janus de Visser
Managing Consultant Data Analytics Team
  • Opleiding: MSc. Internet Sociologie, Universiteit van Amsterdam
  • Werkervaring: Business Consultancy voor nationale en internationale organisaties
  • Specialisme: Data Management & Data Governance
  • Interesse: Motorreizen, kunst, muziek, koken, sport
Nikki Duijkers
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: MSc. Communicatiewetenschap, Radboud Universiteit Nijmegen
  • Werkervaring: AV Consultant, Initiative
  • Specialisme: SEA, Social Media, Vergelijkingswebsites
  • Interesse: Bootcamp, festivals en reizen
Dyon Metselaar
Senior Online Marketing Consultant B2B
  • Opleiding: Bachelor of Business Administration, Hogeschool Utrecht
  • Werkervaring: B2B online marketeer, operationeel management, strategisch adviespartner
  • Specialisme: Management en strategisch online advies voor B2B organisaties
  • Interesse: Koken, wijn, Netflix en reizen
Niels Alandt
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: MSc Marketing (Business Administration) – Universiteit van Amsterdam
  • Werkervaring: Online Marketing Trainee , Ingram Micro
  • Specialisme: SEA & Amazon Advertising
  • Interesse: Fitness, Koken, Stedentrips, Muziek
Peter Maas
Senior SEA consultant & Discipline manager SEA
  • Opleiding: Corporate communication, Universiteit van Amsterdam
  • Werkervaring: Phone House, Sales Care
  • Specialisme: SEA
  • Interesse: Wielrennen, Muziek, Spanje en moderne kunst
Alex van de Veen
Senior Display Consultant
  • Opleiding: HBO Sportmarketing, HvA
  • Werkervaring: Programmatic consultant – Mediabrands - GroupM
  • Specialisme: Display en online video
  • Interesse: Hardlopen, voetballen & beleggen
Steve Klare
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Media- en Entertainment Management
  • Werkervaring: SBS Broadcasting
  • Specialisme: Social Media Marketing
  • Interesse: Reizen, fotografie, voetbal
Yasmin Selhorst
Managing Consultant E-commerce
  • Opleiding: Master Toegepaste Sociale Psychologie (cum laude), UvA
  • Werkervaring: E-commerce management & Marktonderzoek
  • Specialisme: E-commerce Management binnen corporates & MKB en online marketing strategie
  • Interesse: Reizen, Tennis, Wijn en Kaas
Marco Koghee
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Msc. Marketing, VU Amsterdam
  • Werkervaring: Consultancy, Sales
  • Specialisme: Traffic
  • Interesse:
Cathrin van Waveren
Managing Consultant
  • Opleiding: Marketing, HES en Vrije Universiteit Amsterdam
  • Werkervaring: Online Marketing en Ecommerce management
  • Specialisme: E-commerce management
  • Interesse: koken, roeien, yoga en zodra het kan naar het strand.
Daniël Markus
Managing partner
  • Opleiding: Informatiekunde, Rijksuniversiteit Groningen
  • Werkervaring: Oprichter van ClickValue, Sinds 2003 actief als consultant op het gebied van web analytics en data driven online marketing
  • Specialisme: Digitale marketing analyse en strategie
  • Interesse: Literatuur, gastronomie, martial arts, whisky, persoonlijke groei en ontwikkeling
Lize Braspenning
Steven Slings
Wesley Korver
Frans Appels
Wouter Veenboer
Jorne Struiksma
Hans Boersma
David ter Telgte
Guy Rippe
Paul de Graaf
Wouter Muns
Ronald Muijzert
Lennart van der Dussen
Jordy Griffioen
Martin van Ammers
Judith Ram
Frank ten Kate
Maxime Lunter
Valenard Gerards
Gihon van Maarsen
Brent Stevens
Anna Meijer
Marije Grandia
Janus de Visser
Nikki Duijkers
Dyon Metselaar
Niels Alandt
Peter Maas
Alex van de Veen
Steve Klare
Yasmin Selhorst
Marco Koghee
Cathrin van Waveren
Daniël Markus

Meet & Greet

Kom kennis met ons maken. Wij spreken geregeld op evenementen en congressen.

Datum Event Locatie

Online Marketing Update Netprofiler

De Online Marketing Updates die wij organiseren zijn altijd een groot succes. We praten je op deze middagen bij over de laatste trends op het gebied van digital analytics, traffic optimization en user experience.

Op donderdag 29 september 2016 vond de update plaats in het hoofdkantoor bij Google in Amsterdam. Bekijk het filmpje van deze gezellige en leerzame dag!

Kom je bij ons werken?

Ben jij data driven, gedreven, klantvriendelijk en werk je graag samen in een team?

bekijk alle vacatures

Acquisitie of recruitment n.a.v. deze vacatures wordt niet op prijs gesteld

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends op het gebied van digital analytics, traffic optimization en user experience.

Laten we samenwerken

neem contact met ons op