een van de best scorende digital analytics bureaus van Nederland

Gespecialiseerd in het meten en verbeteren van jouw online resultaten

We believe in Digital Data

Wij halen insights uit al je digitale data om de ROI van jouw online marketing continu te verbeteren.

Eerste Nederlandse Google Analytics Partner in 2007

Frans Appels richtte Netprofiler op in 2003 op een zolderkamer in Amstelveen. In 2005 maakte de zolderkamer plaats voor een echt kantoor op de Bouwerij. Datzelfde jaar was er een doorbraak in web analytics: de lancering van Google Analytics. Wij maakten als een van de eerste bedrijven in Nederland kennis met deze gratis tool, met grote gevolgen:

Toen Google Analytics enigszins ingeburgerd raakte, begonnen we vanuit Netprofiler als eerste met het geven van Google Analytics-trainingen. In 2007 werd Netprofiler door Brian Clifton, toenmalig Europees Manager bij Google, voor Google Analytics geaudit en geaccrediteerd als eerste Nederlandse Google Analytics Partner. Wat een feest!’ (Frans Appels)

Netprofiler-internet-1920-105

Google Analytics ontwikkelde zich van eenvoudige tool voor webstatistieken naar een zeer uitgebreide analytics suite. Naast webstatistieken kunnen nu ook andere databronnen geanalyseerd en gekoppeld worden. Mede door Google Analytics is de online marketingwereld volwassen en meer data driven geworden. En zo ook Netprofiler!

 Accreditaties

Inmiddels is Netprofiler uitgegroeid tot een online marketing bureau met ruim 30 data driven online marketeers. We zijn specialist en certified partner van Google Analytics, Visual Website Optimizer, Google Tag Manager en Google AdWords, Google Partner, Google Analytics 360 authorized seller en partner van ComScore, Webtrends, Webtrekk, Adobe Analytics, Piwik, Tealium, Optimizely en Relay42.

Ons team

Met ruim 30 specialisten werken wij aan de online marketing van onze klanten. We achterhalen jouw behoeften en dragen oplossingen aan vanuit verschillende specialisaties en invalshoeken. Maar allemaal met dezelfde passie voor online marketing.

lees meer over ons

Onze unieke aanpak

Data zit in ons DNA. We kijken voortdurend naar de samenhang tussen digital analytics, user experience en traffic optimization. Je krijgt bij ons een vast team van specialisten dat jou helpt je resultaten continu te meten en verbeteren. We overleggen regelmatig met jou over de kansen en mogelijkheden die uit de data voortkomen.

Werken bij Netprofiler

Bij Netprofiler werk je bij een snel groeiend online marketingbureau. We werken met ruim 30 online marketingspecialisten in multidisciplinaire teams. Ons doel: online kansen spotten en hierop inspelen met een continu verbeteringsproces van data analytics, traffic optimization en usability. Met ons opleidingsprogramma leiden we de beste analytics ninja’s op, die de digitale data ontsluiten en inzichten ontwikkelen. Bekijk ons vacatureoverzicht.

Onze klanten

Wij werken al ruim 10 jaar voor organisaties in diverse branches waarvoor online marketing essentieel is voor succes. De focus van onze expertise ligt op data driven online marketing. Wij werken onder andere voor de Hartstichting, WNF, BINCK, TUI, Rabobank, De Troubadour, Bobshop, Samsung, Ziggo, Brussels Airlines, UWV, ALDA Events, Rijless, Expresso en Prominent. Bekijk onze cases.

Onderscheidingen

Al 8 jaar (sinds 2009) scoort Netprofiler elk jaar een eerste (of enkele jaren een tweede) positie als beste “Analytics & optimalisatiebureau” van Nederland in de Emerce 100. Daarnaast scoren we de laatste jaren ook steeds een top positie in de categorie Digital Marketing bureau’s. In 2016 waren we hier gedeeld 3e. Verder is de Netprofiler case voor haar klant Rijless op het laatste Search Engine Strategie event verkozen tot beste zoekmachine marketing case van het jaar en hiermee hebben we de Search Engine Strategies Award (ook wel De Speld genaamd) gewonnen. Eerder waren we met een andere case ook al genomineerd.

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn: data driven, gedreven, plezier, integer en samen. Deze vijf kernwaarden houden ons alert, zowel intern als tijdens de samenwerking met klanten.

Meer weten over Netprofiler?

We gaan graag in gesprek over jouw kansen op het gebied van online marketing. Bel 020 345 94 88 voor een afspraak met ons of vul het contactformulier in.

Ontmoet het team

Lize Braspenning
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële economie (cum laude), HvA
  • Ervaring: Online marketing assistent, delicious, magazine Sanoma Media
  • Specialisme: Webanalytics en social media
  • Interesse: Koken, bakken, kookboeken, schilderen en tennis
Steven Slings
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: Informatie, richting Management en Beheer Informatie Technologie
  • Ervaring: 10 jaar Ben/T-Mobile: diverse online functies , 5 jaar Rijksoverheid: webanalist
  • Specialisme: Allrounder, van technische implementatie tot strategische KPI-sessie
  • Interesse: Muziek, mijn kinderen, lezen, reizen en uiteraard online
Suzanne Langius
Usability Consultant
  • Opleiding: Next Marketeer, Lectric, Master Communicatiewetenschappen, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Ervaring: Tobii eyetracking onderzoek, Morae usability onderzoek, Vovici online surveys, loop11 usability onderzoek, Google Analytics, SiteCatalyst, WebTrends.
  • Specialisme: Usability onderzoek
  • Interesse: Mijn meiden, online shoppen, lezen en sporten
Wesley Korver
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: Mediatechnologie, Hogeschool van Utrecht; Marketingmanagement, Hogeschool Schoevers Utrecht
  • Ervaring: Webshopmanager bij verschillende retailers
  • Specialisme: Web analytics
  • Interesse: Koken, wijn, vissen, duiken
Frans Appels
Directeur
  • Opleiding: Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Ervaring: Boardmember (PIM), Bestuurslid profgroep Digital Analytics (MOA), Kerndocent Webanalytics en Zoekmachinemarketing (Beeckestijn Business School)
  • Specialisme: webanalytics, online marketing, zoekmachine marketing, online advertising, SEO, SEA, usability onderzoek, expert audits, conversie optimalisatie, A/B testen
  • Interesse:
Edith van der Does
Usability Consultant
  • Opleiding: Beleid, Communicatie en Organisatie, Vrije Universiteit
  • Ervaring: Rijksoverheid, usability expert
  • Specialisme: Gebruikersonderzoek in de breedste zin van het woord
  • Interesse: Alles wat te maken heeft met user experience, Engelse roddelbladen en taart
Wouter Veenboer
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Ervaring:
  • Specialisme: Longtail adverentiecampagnes, Google AdWords
  • Interesse: Koken en paardensport
Jorne Struiksma
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële Economie, Fontys Economische Hogeschool Tilburg
  • Ervaring: Traffic strategie, Google AdWords, e-mail marketing, SEO
  • Specialisme: Traffic- en conversieoptimalisatie
  • Interesse: Voetbal (kijken), reizen, snowboarden
Hans Boersma
Accountmanager
  • Opleiding: Marketing en Communicatie, Notenboom Eindhoven
  • Ervaring:
  • Specialisme: Feed management, affiliate marketing en sales
  • Interesse: Aikido, reizen, whisky en koken
Stefan Koning
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: HBO Small Business & Retail Management, Alkmaar
  • Ervaring: SEO medewerker Parcare, Online Marketeer ConversionMob
  • Specialisme: Webanalytics
  • Interesse: Hardlopen, zwemmen, series & films kijken
Mike van Stroe
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: BA Digitale Communicatie, MA Nieuwe Media & Digitale Cultuur
  • Ervaring: Big data analyse, webanalyse
  • Specialisme: Webanalytics, webdevelopment
  • Interesse: Voetbal, wielrennen en muziekfestivals
Martijn Beumer
Online Marketing Consultant
  • Opleiding:
  • Ervaring:
  • Specialisme:
  • Interesse:
Kirsten van der Mierden
User Experience Consultant
  • Opleiding: Master Communicatie- en Informatiewetenschappen, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Ervaring: Tobii eyetracking onderzoek, Hotjar, A/B testen
  • Specialisme: Usability onderzoek
  • Interesse: Skiën, sporten, online shoppen, uitgaan, koken en lezen
Kevin Swelsen
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: Human Technology Interaction, TU/e & UC Berkeley
  • Ervaring: UX & Web Analytics Consultant voor Capgemini
  • Specialisme: Web Analytics & User Experience
  • Interesse: Reizen, internet, tennis & voetbal
Guy Rippe
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: Economics and Finance of Ageing, Universiteit van Tilburg
  • Ervaring: Consultancy
  • Specialisme: Google Analytics
  • Interesse: Tennis, voetbal, wintersport, internet
Charmaine Nelson
Linkbuilder
  • Opleiding: Communicatiewetenschappen, Vrije Universiteit
  • Ervaring:
  • Specialisme:
  • Interesse: Viool spelen, gamen, grafisch ontwerpen
Paul de Graaf
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: Commerciële Economie, Hogeschool Rotterdam
  • Ervaring: Stagiair E-Commerce afdeling Center Parcs Europe, Junior SEO Specialist Linkbuilding Specialist
  • Specialisme: SEO, linkbuilding, SEA
  • Interesse: Online marketing, reizen, motorrijden en concerten bezoeken
Wouter Muns
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële Economie, Fontys Hogeschool Tilburg
  • Ervaring:
  • Specialisme: SEA en affiliate marketing
  • Interesse: Voetballen, snowboarden en mountainbiken
Ronald Muijzert
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Commerciële Economie, Hogeschool Alkmaar
  • Ervaring: Thomas Cook Nederland, online marketeer
  • Specialisme: SEO en SEA
  • Interesse: Stijldansen en snowboarden
Lennart van der Dussen
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Media, Informatie en Communicatie, Hogeschool van Amsterdam
  • Ervaring: Plantje.nl, Voetbaltube.nl
  • Specialisme: SEA
  • Interesse: Voetballen, films kijken
Mattanja de Vries
SEA Consultant
  • Opleiding: Bachelor of Science, Hogeschool van Amsterdam
  • Ervaring: Search Advertising (Google & Bing), Remarketing, Display Advertising, Video Advertising en Shopping
  • Specialisme: SEA
  • Interesse: Voetbal, Tennis, Skiën en Misdaadseries
Jordy Griffioen
SEA Consultant
  • Opleiding: HBO Communicatiemanagement, HvA/HES Amsterdam
  • Ervaring: Business Development/e-Commerce: STYLIGHT (München), Accountmanagement/SEO: mydays (München)
  • Specialisme: SEA, e-Commerce, social media
  • Interesse: Duitse taal, citytrips & fietsen
Ruben Dragtstra
Webanalytics Consultant
  • Opleiding: Bedrijfskundige Informatica, Hogeschool Enschede
  • Ervaring: Digitaal adviseur, webanalist bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
  • Specialisme: Comscore, Google Analytics
  • Interesse: Wielrennen, gamen, hardlopen, voetbal en muziek
Martin van Ammers
Online Marketing Consultant
  • Opleiding: HBO Bedrijfseconomie, Amsterdam
  • Ervaring: Telegraaf Media Groep, SEO-Consultant
  • Specialisme: SEO
  • Interesse: Autosport en hardlopen
Paul van Leijden
Usability Consultant
  • Opleiding: Commerciële Economie, Hogeschool Leiden
  • Ervaring: Tobii eyetracking onderzoek, Morae usability onderzoek, Loop11 usability onderzoek op afstand, Vovici online surveys en Google Analytics
  • Specialisme: Usability onderzoek en online surveys
  • Interesse: Fitness, bergen beklimmen met de fiets, verre reizen
Judith Ram
Senior Webanalytics Consultant
  • Opleiding: MA Kunstbeleid en -management, Universiteit Utrecht
  • Ervaring: Databasemarketing, Data- en webanalist @MoneYou
  • Specialisme: Webanalytics, comScore
  • Interesse: Dansen, zingen, reizen, duiken, koken en lekker eten
Ciska Hoozemans
Marketing Communicatie Medewerker
  • Opleiding: Marketingfactsupdates i.s.m. Nima, Cultuur, Organisatie & Management (COM), Vrije Universiteit Amsterdam.
  • Ervaring: Marketing Communicatie & PR Podiumkunsten
  • Specialisme:
  • Interesse: muziek, film, theater, mijn kinderen, en pilates
Ies Koning
Administratie
  • Opleiding: HEAO Utrecht
  • Ervaring:
  • Specialisme:
  • Interesse: Op vakantie zeilen in Polen
Jurre Vegter
Manager Web Analytics
  • Opleiding: Business Administration (Msc) - Vrije Universiteit Amsterdam
  • Ervaring: Business Consultant – Moniforce en Nedstat, Senior Presales consultant - comScore, Managing Consultant - comScore
  • Specialisme: Web Analytics, project management, comScore Digital Analytics
  • Interesse: Mijn dochter, muziek festivals, concerten, vinyl

Meet & Greet

Kom kennis met ons maken. Wij spreken geregeld op evenementen en congressen.

Datum Event Locatie

Online Marketing Update Netprofiler

De Online Marketing Updates die wij organiseren zijn altijd een groot succes. We praten je op deze middagen bij over de laatste trends op het gebied van digital analytics, traffic optimization en user experience.

In januari 2016 vond de update plaats in het EYE Filmmuseum in Amsterdam. Topics die aan bod kwamen waren onder meer: Analytics Deepdives, Facebook Marketing, Usability Onderzoek en Content Marketing. Bekijk het filmpje van deze gezellige en leerzame dag!

Kom je bij ons werken?

Ben jij data driven, gedreven, klantvriendelijk en werk je graag samen in een team?

bekijk alle vacatures

Acquisitie of recruitment n.a.v. deze vacatures wordt niet op prijs gesteld

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste trends op het gebied van digital analytics, traffic optimization en user experience.

Laten we samenwerken

neem contact met ons op